Tänkte kika på ett hus idag

Sv: Tänkte kika på ett hus idag

Det kan nog bli svårt.
Hösten ger det bästa priset i det området.
Familjer som vill komma i ordning före skolstarten och behöver ha plats för ett par hästar på box.
De betalar bra och arbetsmarknaden är het så nära Arlanda.

Intresset för detta hus kommer att vara mycket större än för Tornhuset p.g.a. boxarna och att det är lämpligt för en stor familj med många barn.

Fast de sålde det ju på hösten (förra hösten) och då fick de efter en sedvanlig sväng på försäljningssida 2,9 som de accepterade. Det betyder ju att de är hyfsat nöjda med 2,9, de lär ju inte få 3,9 bara för att det kommer ut till försäljning IGEN. Däremot lär folk, som jag, undra varför den förra köparen backade ur, och vips när man pressar mäklaren kommer det fram uppgifter om fukt på vinden och behov av nytt avlopp. Jag kan inte se varför de inte skulle acceptera 2,9 igen?

men varför i hela friden har de inte fotat extralägenheten och stallet? istället 15 bilder på dammen.

Ja, det kan man ju verkligen fråga sig och det är ju därför man inte riktigt kan veta förrän man åker dit. Gissningsvis ä stallet 2.15 högt i tak och uthyrningsdelen är en kokplatta i köket, men man vet ju aldrig. Just nu får jag besiktningsprotokoll med fler och fler fel ungefär var tredje timme från mäklaren. Kan bli dyrt det här i slutänden :-)

men varför i hela friden har de inte fotat extralägenheten och stallet? istället 15 bilder på dammen.

Gissningsvis så bor det en hyresgäst där och då så får man som hyresvärd inte komma in för att visa inför försäljning.
Alls.
Det finns inga sådana rättigheter.
Vilket också kan förklara att försäljningen kommer först i höst.
Kanske är hyresgästen uppsagd då?

Läget är litet annorlunda nu.
Bostäderna är slut.
Det finns ingenstans för stora familjer att bo.
Förra hösten så fanns flera trevliga små hästgårdar i området vilket var mycket ovanligt.
Så trots att området är billigt, dock inte lika billigt som vid Tornhuset, så kommer de att få bäst betalt på hösten.

Var det inte överdelen som använts som separat bostad?
Fantastisk tomt, lite mörkt o murrigt med allt det bruna inne.

Jo, det är möjligt att det är så de menar, jag tycker det är lite luddigt skrivet. I beskrivningen låter det som om den finns i ladan, men överdelen har helt klart också använts så, och det är inte av intresse för oss isåfall, den vill vi ha själva.

Ja, det bruna är jättetråkigt och murrigt, man skulle isåfall behöva renovera. Rumsfördelningen och takhöjden och fönstrena och sådana saker ser dock trevliga ut tycker jag.

Detta fina är på marknaden igen. Det köptes, men köparen hoppade av.
http://www.svenskfast.se/hus/stockholm/sigtuna/marsta/marsta/skepptuna/skepptuna-stensta-358/29974

Passar oss perfekt, men så är det det där med avståndet igen. Det ligger bara några kilometer ifrån huset med tornet!:banghead::banghead:

Å andra sidan, det finns uthyrningsdel och mycket rolig tomt som kompenserar. Det behöver rustas upp invändigt men det kan ju göras över tid.

Oj! Det ligger ju jätte, jätte nära oss! Avståndet vänjer man sig hyfsat vid och man anpassar sig. Det har iaf vi gjort. Iof har kanske jag och min man hyfsat enkelt att anpassa arbete osv jämfört med andra. Vart jobbar du? Förut jobbade jag i Årstaberg, och tog tåget från märsta, det var en väldigt jobbig period dock eftersom det tog 1,5 timma enkel resa till jobbet. Nu är jag föräldraledig på halvtid och jobbar hemifrån. Jobbar du i stan så måste jag påpeka att det inte tar 45 minuter in på morgonen i trafiken, det tar det dubbla och trafiken börjar tätna tidigare och tidigare. Förut kunde det räcka med att åka kvart i sju, men då hamnar du i trafiken nu mer.

Sen ska jag också påpeka för området är att ni ska fundera på planen mot arlanda. Kolla hur de flyger in när ni är på visningar i området och om ni tror att ni kommer tycka att det är ok. Ibland, när trycket är som högst så lyfter/landar de med 45 sek mellanrum. Dånar det mycket så kan en middag ute i trädgården rätt snabbt bli tråkig. Men jag ska säga också att det skiljer sig jätte mycket beroende på hur terrängen ser ut. Vi var över på middag hos våra grannar och jämfört med när vi sitter ute, så sitter de på andra sidan huset och deras hus är lite U-format och längst ner i Uet så har de sin utemöbel, det blev som en jäkla resonanslåda och trots att jag och maken är väldigt vana vid planen och brukar inte reagera på dem så satt vi och tittade upp i luften varje gång det kom ett plan, för att det hördes så mycket mer hos dem än hos oss.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka