Var på visning igår igen. Var eg inget objekt jag kände så starkt för, men det hade kanske kunnat vara en bra affär rent ekonomiskt och sen finns det ju inte så mkt utbud...
En tvåa på 70 kvm. Mitt i stan så rätt trist med tanke på att jag har hund, måste gå 200m till en gräsplätt liksom. Men låg avgift och rätt ok prislapp. Tyst boende med i princip alla grannar är gamlingar. Plan 2 av 4 men med hiss. Överlag tråkiga äldre ytskikt, av ett halvsunkigt intryck. Ska jag bo där öht snackar vi om att renovera rubbet...
Så, vad tror vi att det kan kosta att renovera? Det är alltså badrum, kök, tapeter golv... ja rubbet. Det enda jag inte ville riva ut var väl parkettgolvet i vardagsrummet, men det var en fuktfläck innanför balkongdörren så det lär ju behöva slipas. Badrummet är ganska litet men helkaklat, så blir väl det igen med i en modernare version. Köket kan gå att leva med ett tag men trist där med. Övriga rum är det plastmattor, tapeter, lister, tak som får fräschas upp. Samt alla innerdörrar.
Allt behöver väl inte göras direkt men ja, det måste göras. Helst igår.
Den ligger ute för 1.395. Jag var i princip ensam på visningen, endast en till från samma hus. Så jag tänker att jag kan ju kanske lägga ett bud under utgångspris och se om de tar det, och sen lägga pengar på att renovera och få igen en slant när jag säljer om 2-3 år. Om jag ens orkar ta tag i det, det kommer i vilket fall bara bli en tillfällig bostad för jag kan inte se mig där på sikt.