@Vassi Ja lite så grunnar jag, eftersom det inte är en bostad jag kommer bo i på sikt. Det är en kombo av pengaplacering inför husköp, och nånstans att bo där jag kan stå ut (det gör jag inte på nuvarande ställe). Därför tänker jag i begrepp om 2-3 år... Jag vet också att jag kommer inte vilja bo sådär, mitt i stan. Jag hade vela bo med markplan, uteplats osv. Men den jag tittade på gick på 1.6 mille, dock helrenoverad. Samma kvm men 1100 kr högre månadsavgift.
Rent ekonomiskt tänker jag då att jag vill inte lägga ut mer på renovering än vad jag får tillbaka. Jag borde kunna få minst 1.5 för den i fräschare skick. Den ligger ute för strax under 1.4. Personligen hade jag inte velat betala mer än max 1.1 för skicket. Tveksamt om säljaren tar det, men jag känner lite skitsamma där. Kan ju lägga ett skambud eftersom jag inte bryr mig om jag får den eller ej
Samtidigt är jag ensam och jag kan inget om renovering, har ärligt talat ingen ork heller. Har inte hjälp i min direkta närhet, möjligen med tapetsering men inte så mkt mer känner jag nån som kan här. Så jag måste ju kunna betala för allt jobb. I en drömtillvaro kunde jag få det gjort innan inflytt så jag slipper bo i skiten...
Måla rummen istället för att tapetsera det är billigare materialkostnad och går förmodligen fortare eller om du känner någon som kan hjälpa dig. Badrum och kök är ju det som är dyrt. Om det är bra stommar så kan du bara byta köksluckor eller lämna in befintliga luckor på spraymålning om de är i ett ok skick. I vår förra lägenhet så lämnade vi in på målning och bytte handtag. Blev ett jättebra lyft för köket som var billigt. Till helkaklade badrum finns kakelfärg om du vill slippa byta badrum om det i övrigt är okej. Sen går det ju alltid att byta ut t.ex handfat till ett med kommod om det inte finns nu, sätta nytt badrumsskåp och lite annat. Nu vet jag inte hur sliten den är men ville bara ge några tips på hur man kan komma undan lite billigare.