Tandvårdsbesök

cactuspower

Trådstartare
Jag undrar vad det kostar att kolla upp hästens munstatus, jag vill inte bara ta ut vet. för raspning utan jag vill göra en ordentlig koll på klinik har jag tänkt. Inte för att jag har misstankar om något specifikt utan mest för att kolla att allt är som det ska, för att vara på den säkra sidan alltså. Men jag undrar på ett ungefär hur mycket man kan få räkna med att ett sådant besök kan kosta? Jag har tänkt åka med min häst till DTV i S-köping.

Tacksam för svar.

Sv: Tandvårdsbesök

Jag anlitar en hästtandläkare som kommer ut till mitt stall o kollar över alla hästarna. Han tar 650kr/häst o går igenom allt väldigt noga, det får ta den tid det tar om man säger så. Om någon häst behöver sedaeras så får jag ut vet extra för det, inget tandläkaren har befogenhet till tyvärr

Jag betalade på klinik 300kr för koll å sen 400kr för ev raspning.
Sen tillkommer säkert en klinikavgift på typ 150-300kr.

Jag mailade DTV och har nu fått svar idag. Jag kunde räkna med att ett besök kostade runt 2000-2500 kr ungefär.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 217
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 153
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 308
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10