Tålig bjällra

KaffeKask

Trådstartare
Jag har ofta mina hundar lös, mycket i skog o på fjäll o så och skulle vilja få tag i en bra bjällra av något slag att fästa i halsbandet, den måste va rejält tålig för båda hundarna är rätt duktig på att klia på halsbandet så saker trillar av och går sönder.

Vet någon vart man kan få tag i nån sån? Och gärna tips hur man fäster på bästa sätt för att undvika att den lossnar. :D

Sv: Tålig bjällra

Har en namnbricka som sitter i halsbandet (i metallöglan på ett halvstryp) med en "nyckelring" den plingar! Vet dock inte om den kanske är för tyst för ditt ändamål, jag hör min hund på kanske 100 meters avstånd.

Jaktbutikerna har oftast pinglor, finns så de redan sitter på halsband. Finns risken att det kommer snö i så tycker jag att varianten som ser ut som en koskägla är bäst, verkar som snön slås ur den på ett annat vis.

Vi har en sån här!

774093.jpg

rejäl och låter högt! Sök på "hundbjällra"

/LL

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 815
Senast: Maniac123
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 055
Senast: NOC14
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 877
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 225
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka