Takräcke, hur funkar det?

mino

Trådstartare
Är det nån som kan detta med takräcke, det verkar finnas så många olika varianter och prisklasser? Vi ska kunna frakta lite otympliga saker lite då och då men övrig tid ska det vara av, hade jag tänkt mig. Bilen är en Ford Focus -06. Finns det nåt vettigt ställe att vända sig till om man inte vill använda Fords originaldelar som säkert är onödigt dyra. Tips någon??
 
Sv: Takräcke, hur funkar det?

jag vet inte om jag vill säga att thule är billiga, finns betydligt billigare alternativ.

Förövrigt är jag INTE imponerad av thuletakräckena.. jag handskas med de regelbundet och man blir bara besviken. Det känns ungefär som biltema.. inte särskilt genomtänkt i mina ögon... krävs verktyg för att montera av/på, även efter att man har passat in de på bredden..

förövrigt så finns det inget som passar rakt av i deras katalog för focus efter 04, antar att det är då karossbytet till den med kantiga lyktor kom.

Thules takräcken tycker jag inge vidare om, åtminstone inte om man har för avsikt att montera av/på de regelbundet. Däremot tycker jag väldigt bra om thules cykelhållare (som kläms i gaffeln).

har du dragkrok? hyr släp istället de gånger du ska ha otympligt med dig, du får inte lasta särskillt mycket på takräcken, dessutom riskerar du att sabba lacken när du lyfter upp/ner grejjerna från takräcket.
 
Sv: Takräcke, hur funkar det?

jag har inte krok, funderade på det ett tag men när jag hörde vad det skulle gå till att sätta dit en (typ 8-10 000) tyckte jag att det var onödigt.
Om man bortser från släp, vad skulle du rekommendera? Fords originaldelar?
 
Sv: Takräcke, hur funkar det?

givetvis är originaldelar det absolut 'bästa' (läs enklaste/säkraste) kortet. Då vet du att grejjerna passar och det är generellt inget krångel.

Har du rails eller inte på taket?
 
Sv: Takräcke, hur funkar det?

Nej inga rails, vilket, antar jag, gör det mer komplicerat att plocka av och på takräcke?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 877
Senast: Gunnar
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 136
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 958
Senast: Blyger
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 662
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp