Jag förstår tänket. Det handlar om strategier. Och det är med hjälp av sådana som jag klarar mig så bra som jag gör.
Men att höra en elbil som inte hörs speciellt mycket, i en stor stad som Malmö i all den trafiken, det handlar inte alltid om att trimma sina sinnen så att man lär sig lyssna efter andra saker, utan mer om att ljuden de har inte skiljer ut sig från andra bilars och andra ljud. De låter inte som en bil som är så nära som de är, intill alltså, förrän de är nära på riktigt. Det är då jag hör dem, när de är riktigt nära, fast jag skulle behövt höra dem tidigare. Det är ett ansvar som jag med min blindpinne får lägga i elbilsförarens knä- se mig, för jag uppfattar kanske inte dig förrän det är för sent.
Jag har varit i Norrköping, visste inte de hade spårvagnar förrän jag upptäckte en intill mig. Vi kan väl säga att det var en jävla tur att jag inte var nödig! Jag ska då rakt ALDRIG bo i en stad med sånt ofog. De byggde sånt i Lund också och jag fattade inte hur man korsar spåren säkrast, ljudsignalen är ju en bra bit bort och sedan är det tyst och så kommer dem.... där jag skulle korsa vägen hörde jag inte ljudsignalen när spårvagnen rullade igenom en korsning utan det är alltså tänkt att synskadade människor ska upptäcka en grön spårvagn som går på el och är rätt tyst, på ett spår som ligger i gräs, som är grönt.
Den som kom på det systemet är en riktig stjärna!