Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som har inackorderingar: Hur gör ni med de hästar som har täcken? Har ni några enkla regler ni går efter? Gör ni upp olika med varje hästägare? Byter ni täcken efter temperatur eller har hästarna helt enkelt olika täcken för årstiden? Går ni efter medeltemperatur?
Jag har en inackorderad och jag har tagit på mig täckesbyten. Men det ska vara olika täcken beroende på hur många grader det är och jag känner att jag tittar på väderleksrapporter stup i kvarten för att kunna lägga på rätt täcke. Dessutom ändras ju temperaturen rätt mycket under dygnet. Det är inte ett smidigt sätt. Har ni bättre ideer på hur man kan sköta täckesservicen utan att det ska vara krångligt? (som jag kan förestå för ägaren) Jag vill att det ska vara enkelt.
KL
Ja, man får ju akta så att inte hästarna krymper om det får regn på sig
Herregud, när man läser en del inlägg här blir man ju beklämd - dubbla täcken, utetäcken på sig inne i stallet för att de sen ska gå ut med täcke följande morgon. Suck, vad gör vi med våra hästar egentligen
Därför att hästar har PÄLS
Att hålla ute vätan då det är regn/snöväder med stark vind är en sak, möjligen försvarbart, men att klä på dem motsvarande dubbla "täckjackor" + vindtät o vattentät "rock" på det är ju inte riktigt vettigt. Var och en gör ju som den vill och tror på men personligen hoppas jag att det snart kommer en lag som reglerar denna täckeshysteri. Jag mår illa när jag ser hästar som den häromdagen i mina hemtrakter, påklädd med vad som såg ut att vara Horsewares 600g vintertäcke och termometern visade på över 20 grader ute! Hemskt
Därför att hästar har PÄLS
Att hålla ute vätan då det är regn/snöväder med stark vind är en sak, möjligen försvarbart, men att klä på dem motsvarande dubbla "täckjackor" + vindtät o vattentät "rock" på det är ju inte riktigt vettigt. Var och en gör ju som den vill och tror på men personligen hoppas jag att det snart kommer en lag som reglerar denna täckeshysteri. Jag mår illa när jag ser hästar som den häromdagen i mina hemtrakter, påklädd med vad som såg ut att vara Horsewares 600g vintertäcke och termometern visade på över 20 grader ute! Hemskt
visst är de noga med att hänga fram täcket de vill ha på hästen, men när det står att hästen ska ha termotäcke nu på nätterna!!! det går ju bara inte. Jag kan ju inte lägga på det. (för hästens skull) I vintras passade det bra. Helklippt häst. Men nu har den en vanlig sommarpäls och det är inte kallt om nätterna.