I det stallet jag nyligen flyttat till råder extremt dålig kommunikation..
Allt från när man tar ut/in eller när någon åker med två hästar på tävling (bara 5 i stallet) mm
Än så länge har det inte drabbat mig eller min häst mer än att ett misslyckat ihopsläpp (där min blev illa skadad) lett till att alla 5 hästar har varsin hage. Detta är ingen hästhållning jag vill ha, jag vill att de har minst en kompis i hagen men glad för lösningen då de behövt använda sommarhagar.
Det har dock drabbat en av de andra inhyrda värre och hennes häst har varit mer skadad i detta stall än under sina andra 12 år i hennes ägo. De uppkommer skador där veterinär är säker på spark men han gå inte ihop med nån annan. Samma dag är en stolpe på vägen upp till stallet i en 90graders sväng knäckt.
Stallägaren hävdar att den vält pga ett träd som föll över staketet längre ner för 2 veckor sen?
Men vi har inga bevis på att de skulle vara nått annat.
Dealen är även att de INTE ska släppa denna häst lös upp till stallet men där har de klantat sig och erkänt att de gör detta ändå...
Nu är denna hästägare less o stod och grät i stallgången igen igår
Ska tillägas att när denna inhyrd var ny i somras åkte stallägare med sina 2 hästar på tävling samtidigt och lämnade hennes häst som var ny helt ensam på gården. Detta resulterade i häst med panik, ägare som inte visste något och en veterinärräkning på 10.000 pga skador på hela benen när hästen sprungit i panik.
Den tredje inhyrda (mig inräknat) kollar för fullt på ny stallplats mest pga det inhyrd nr 2varit med om...
Sen kommer de fram att stallägaren inte har sina hästar på bete i sommar och tar in/ut sina. De ställer till lite för mig då de inte tar in andras hästar o även kommer tävla endel.
Flyttar de andra två inhyrda står jag ensam som inhyrd...
De har alltid varit snälla mot mig men det är ganska dyrt och jag gillar inte dessa händelser heller.
Men det finns typ inga bra stall här i närheten.
Tycker detta är så jobbigt och gör hästägandet mindre kul