Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som klipper hästarna, har ni nån bild på slutresultatet? Ska klippa min häst om nån månad men vet inte hur travare brukar va klippta!
Har inget emot håriga hästar heller tycker de är mysiga då, bara sååå träligt att borsta bort all lera vareviga dag, hos oss är det väldigt lerigt tyvärr
Blir nog forsta vintern vi inte helklipper hela ganget (ser ut som vi stannar i snon iar). Annars har vi alltid klippt (rubbet inklusive huvud och ben) forsta dagarna efter att de kommer ner (Florida) och sedan inte tackats.
Nu har vi ett par som statt med BoT over natten hela sommaren.
Planen ar att de som gar ute dygnet runt kommer tackas natte tid nar det nar nollan och de andra far ute tacke nar det blir minus dagtid. De kommer da ocksa fa innetacke nattetid. Vet inte annu hur mkt de kommer ga ute i vinter men vi fortsatter med 14 h / dag tills det borjar bli ruggigt ute.
Utehastarna kommer trilgtvis fa sta inne natten efter kvlls start men annars kommer de bara in for mat.
Vi planerar att lata (eventuella) aringar bli hariga och goa iar med total losdrift och bara inne for torktid.
Såhär klipper jag. Allt utom huvud och ben. Han skulle nog döda mig och riva stallet om jag försökte klippa längre ner på benen eller huvudet.
Syns inte så bra kanske men där leran är på bak därifrån är det päls.
Täcken?
Undrar hur allt travfolk gör!?
Hur har era travisar det beroende på väder och vind i förhållande till träning och så? Täcken? Nakna? Ngn som har på lösdrift? Några som har sina inne på nätterna nu? Många som klipper?
Väldigt olika kan jag tro