Täcke eller inte?

Jag gör i princip precis som du, är de bara fuktiga på hals och bringa frotteras de en stund och sen åker de ut utan täcke. Mina hästar har aldrig reagerat negativt på det. Å så har det mycket att äta ute villket jag tror är viktigt.

Men om hästen är SVETTIG är det alltså ingen här som släpper ut den i hage direkt efter träning (ja, den måste väl varvas ner först!)?
Vet nämligen en person som tror att det är just det artikeln i hästfynd syftade på :crazy:
Tycker själv att det verkar vansinnigt så här på vintern med minusgrader o allt :mad:

Liknande trådar

Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 289
Senast: Korven
·
Hästvård Om du har dessa förutsättningarna, hur gör du då? Russföl 10 dagar gammal 5 grader varmt Hällregn och riktig råkyla var eviga dag...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 500
Senast: Mary91
·
Hästvård Vad anser ni? Kan hästen bli sjuk av att bli utställd i hagen svettig? Jag läste nedan i en blogg och jag tycker det låter vettigt...
2 3
Svar
57
· Visningar
17 412
Hästmänniskan Jag är väldigt ny här och efter att läst lite i forumen förvånas jag något fruktansvärt hur mordernt det har blivit med NH...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 861
Senast: oxo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA