Vad har hänt med hästvärlden??

Sv: Vad har hänt med hästvärlden??

SÅ bara fÖr att jag inte klipper min ponny pÅ vintern men rider iaf. Är jag en dÅlig Ägare? Svaer: Nej fÖr dÅ fryser inte hÄsten och man slipper tÄcka vissa dagar .

Nh= inte vifta med ett rep! Det hadnlar om fÖrtroende,kommunikation Öch ledarskap

lÖsdrift= jÄttebra sÅ lÄnge hÄstarna och det skÖts bra.

Om du skulle ha läst igenom hela tråden så hade du kanske förstått hur jag menade. Jag anser som sagt inte att man ska klippa för klippandets skull utan vid behov.

NH för många är att vifta rep. För mig handlar det om att sätta hästen välbefinnande i centrum.

Ja och att lösdrift är bra om den sköts det skrev jag också, men i dagens läge då så många bygger upp hallar blir det ibland ett sätt att förvara så många hästar som möljigt för en billig peng.

Allt det jag skrev i grundinlägget var en överdriven vinkling på hur jag tycker att en del av hästvärlden börjar se ut. Sen finns ju det extrema åt andra hållet med dom som vadderar in sina hästar, men det var inte det jag tog upp i denna tråden.

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 149
Senast: As_Vegas
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 462
Senast: Liten
·
D
Hästvård Hur är det med barfotahästar egentligen, går det att rida som vanligt på alla underlag? Tänker man lite så verkar det ju ganska...
2
Svar
30
· Visningar
3 514
Senast: Luna10
·
Hästhantering Jag är vuxen återfallsryttare som i nuläget bara har möjlighet att rida på ridskola (jag har småbarn och tid är en bristvara). Jag...
Svar
10
· Visningar
1 782
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix