Sv: Täby

Murray blev placerad, 6a fick 2 ner i hoppningen skulle gissa på planket och det mörk rosa hindret (var inte på Täby idag men var där fre och lör).

hallå the pink lady ;)

Min pålla är med här och hoppade igår, debuterade 1,25 felfritt :banana:

Hör väl inte till här eftersom det är en fälttävlanstråd..... men det hände ju i Täby iallafall ;)

Du skulle ju varit här o ridit en *-iga!

ja visst skulle jag men jag bestämde mig för att det skulle vara så synd om de andra i *-igt så istället dressyrade vi lite idag...:angel:

Grattis! Jag såg henne i startlistan så jag höll minsann tummarna för henne idag, jättekul!

ja visst skulle jag men jag bestämde mig för att det skulle vara så synd om de andra i *-igt så istället dressyrade vi lite idag...:angel:

Grattis! Jag såg henne i startlistan så jag höll minsann tummarna för henne idag, jättekul!

Ja men då förstår jag precis.... man måste ju låta andra få vinna oxå ibland :angel:

Tack tack... hon var kalas fin så ja e så glad så... fast duktig pilot som guidade henne ganska bra måste ja erkänna ;)
På väg hemmåt nu.. hann se nästan hela den *iga hoppningen... samt stora delar av den ** terrängen.

Mycket utslag i terrängen...

Och kul för JL att vinna båda klasserna!! Grattis :)

Och vad ställde lilla Betti till med i terrängen då?

Och min lilla klubbis har slått till igen...hon är så duktig den lilla tjejen!

Nja, stopp hade hon egentligen inte däremot blev hon ordentligt istadig när utsläppet på banan skulle passeras och framför allt förbi stallarna (många pojkvänner hade hon hittat där:angel:) När hon bara fick vittring på hinder 3 istället så gick hon suveränt, men som sagt minst en minut stod hon och tjurade i svängen på "dirttracken", men vi är rätt nöjda ändå, dressyren satt där igen och hoppningen var i alla fall bättre än förra helgen ;)

Om vi tänker på samma person så fick tyvärr din klubbis 20 straff i hoppningen, jättetråkigt

:bow::bow: GRATTIS MURRAY :bow::bow:

Nån som vet hur det gick med Thelma? :crazy:

Och tack Crayzymama, Tasse mfl för jättefina tävlingar

Och till er som gnällde om underlaget vill jag bara säga... gå och dra nåt gammalt över er :devil:

Ja, grattis Murray och även alla andra:rofl::rofl:.
Måste säga att det har varit en rolig och även lärorik helg:D. Min första Internationella tävling. Kul Betti att ni trots terrängen är nöjda;), förra året var som sagt bara 4 felfria i den 1*-iga, fler i år:laugh:.
Vi tackar alla som gett respons på tävlingarna och hittills har det bara vara positiv sådan:bump::bump:.
Betti jag har även skickat ett PM till dig.

ah okej tack för infon, tycker att de gjorde en bra insatts även om jag inte fick agera hästskötare som jag ville utan mer sällskap.

Och till er som gnällde om underlaget vill jag bara säga... gå och dra nåt gammalt över er :devil:

Om du tycker det är "gnäll" att berätta om de problem som finns faktiskt (19 hästar lär ha dött i eller pga skador i lopp i år.....för att inte tala om de skadade....) så får det stå för dej.:crazy: :cool::eek:

Men ropa inte hej ännu, det är dagarna efter man känner av det och hästen jag känner som fick senskada förra året visade inte symtom förrän efter ett par dagar:grin:

KL

Men GRATTIS alla som det gick bra för:bow::bow:

Men ropa inte hej ännu, det är dagarna efter man känner av det och hästen jag känner som fick senskada förra året visade inte symtom förrän efter ett par dagar:grin:

Å jisses :eek: veterinärvetenskapen må häpna, senskada som dyker upp flera dagar efter ansträngningen :eek:

Och jag som fått lära mig att den kommer av överhettning av vävnaden, men det är alltså fel :grin:

De du känner har aldrig övervägt att fundera på om skadan kan ha skett t.ex i hagen i samband med symptomen :angel:

Tack snälla alla! :bow:

Min häst har varit helt FANTASTISK hela helgen och jag är så lycklig.

Dressyren:
23688831.jpg

23688836.jpg

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23680000-23689999/640x480/23688833.jpg
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23680000-23689999/640x480/23688838.jpg
23688840.jpg

Terräng:
23688842.jpg

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23680000-23689999/640x480/23688844.jpg
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23680000-23689999/640x480/23688846.jpg
23688849.jpg

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23680000-23689999/640x480/23688851.jpg

Hoppning:
23688853.jpg

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23680000-23689999/640x480/23688856.jpg
23688857.jpg

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23680000-23689999/640x480/23688859.jpg
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23680000-23689999/640x480/23688829.jpg

Fotograf är Stefan Uppström.

Bilder från **terrängen kommer imorgon när jag hinner =)

Om du tycker det är "gnäll" att berätta om de problem som finns faktiskt (19 hästar lär ha dött i eller pga skador i lopp i år.....för att inte tala om de skadade....) så får det stå för dej.:crazy: :cool::eek:

Jag hade inte tänkt skriva något inlägg mer i denna tråd men nu måste jag bara göra det.
Så du menar på allvar att 19 hästar ska ha dött/avlivats efter lopp på täby i år. Vart har du fått det antalet ifrån?
Det jag har hört så är det länge sedan som någon häst avlivats vid tävling på Täby och det har jag hört av folk som jobbar på galoppen.

Grattis Murray och Signal! :bow: :bow:
(btw, bilderna från dressyren är det dem jag tog? :eek:)

PF: Dressyren var det jag kunde bedömma (är ju annars ½ okunnig inom FT) allt förutom en liten sak innan sista halten var väldigt bra för Murray och Sigge men bortsett från den saken så hade tom jag ett leende på mina läppar för att inte tala om Murray (det var ovärderligt att få se den glädjen) :D

Senast ändrad:

Måste rätta mig själv.
Det var 1 häst som avlivades för några veckor sedan efter ett löp.
Men som sagt att 19 st ska ha fått sätta livet till i år på grund av skador uppkomna under lopp, det har jag svårt att se.
Men jag skulle gärna vilja se dom uppgifter som styrker detta.

Jag har inte räknat själv. Uppgiften kommer från tränare. Det står aldrig på hemsidan när detta händer av någon anledning, så svårt att räkna, som utomstående.
Länge sen??? Men snälla du det har hänt återkommande hela året. Vem pratar du med:eek: Via pm har vi ju redan konstaterat att du inte har den typen av kontakter jag har......tror du jag skulle startat tråden om det bara var prat?:confused:

Men jag avslutar denna del, jag vill inte förstöra grattis-diskussionerna - så viktigt är det inte för mej att folk tänker till.

Senast ändrad av en moderator:

Å jisses :eek: veterinärvetenskapen må häpna, senskada som dyker upp flera dagar efter ansträngningen :eek:

Och jag som fått lära mig att den kommer av överhettning av vävnaden, men det är alltså fel :grin:

De du känner har aldrig övervägt att fundera på om skadan kan ha skett t.ex i hagen i samband med symptomen :angel:

Jag vet inte om jag orkar svara ens:crazy:. Om senan utsatts för en svår påfrestning så kan mindre påfrestning dagarna efter vara det som avgör vad som händer.

Men jag orkar inte ens diskutera med dej, i varje diskussion vi hamnar i uppför du dej märkligt. :confused::cool:

Vad har du att vinna på att påstå att jag har fel? Jag varken äger eller har andra intressen i Täby galopp. Har du?

Jag har inte räknat själv. Uppgiften kommer från tränare. Det står aldrig på hemsidan när detta händer av någon anledning, så svårt att räkna, som utomstående.
Länge sen??? Men snälla du det har hänt återkommande hela året. Vem pratar du med:eek: Via pm har vi ju redan konstaterat att du inte har den typen av kontakter jag har......tror du jag skulle startat tråden om det bara var prat?:confused:

Men jag avslutar denna del, jag vill inte förstöra grattis-diskussionerna - så viktigt är det inte för mej att folk tänker till.

OCH hur vet du att du har den typen av kontakter på Täby som inte jag har?????
Hur konstaterar du det via vårt PM????
Du har ju som du själv skriver inte "räknat" hur många som har avlivats efter lopp pga av skador utan du har fått höra det av tränare, alltså i "andra hand" vilket även jag har.
Du skriver ju själv:
Enligt det jag hör om banan av min kompis och av andra så är dirttrackbanan dels ojämn vad gäller djupet på sanden, dels stenhård som betong under sanden, som bitvis är ganska grund.
Detta är taget ur ditt första PM till mig vilket bekräftar det jag skrev nyss.

Det är nog många olyckor av varierande art som inte nämns någonstans, på någon hemsida eller i en tidning eller vart som helst.

Jag pratade med en tränare häromdagen som sa att de är flera stycken som bojkottar Täbys gräsbana pga underlaget, då flera hästar skadat sig. Tränaren sa att vissa väljer att åka till Norge och tävla istället...

Tydligen gick det väl ngt större lopp där för ett tag sedan och då hade banveterinären(?) eller vem som nu besiktar banorna dömt ut banan - men tydligen kunde de fixa till underlaget och alla sorkhål på 2 dagar :angel:

Liknande trådar

D
Övr. Grenar Länk Någon som sett honom live? Berätta!!!
2
Svar
21
· Visningar
2 580
Senast: Eldoria
·
T
Övr. Grenar Herregud, jag är i chock. Läste precis om att han fick transportsjuka under hemresan hem från Baden Baden...
Svar
6
· Visningar
1 764
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka