Tussinussen
Trådstartare
Jag ska tävla min andra tävling någonsin med fröken i maj. Det blir vår andra LC:1, o det gick ganska bra förra gången men det som faktiskt gick sämst var när jag skulle ta tyglarna när vi kom tillbaka till spåret efter den fria skritten på diagonalen. Jag försökte göra det smidigt men fröken gick väldigt tydligt mot handen, vilket domaren skrev, och vi fick en 4:a för den övergången.
Jag inser att jag måste träna detta hemma - känns så onödigt att tappa poäng där när man har slipat andra övergångar, galoppfattningarna mm - men är det någon som har några knep för just den övergången, mellan fri skritt med hängande tyglar och mellanskritt?
De riktiga dressyrfantomerna i forumet får ursäkta en fråga på så låg nivå alla är vi barn i början
Jag inser att jag måste träna detta hemma - känns så onödigt att tappa poäng där när man har slipat andra övergångar, galoppfattningarna mm - men är det någon som har några knep för just den övergången, mellan fri skritt med hängande tyglar och mellanskritt?
De riktiga dressyrfantomerna i forumet får ursäkta en fråga på så låg nivå alla är vi barn i början