Och det är ju just det som är poängen. Att komma och säga att det inte är äckligt funkar inte, för det är det.
Vem säger det då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och det är ju just det som är poängen. Att komma och säga att det inte är äckligt funkar inte, för det är det.
Nej precis. Det blir inte alltid rätt på så vis heller, men jag tror allt att det blir mindre fel när det blir fel. En äldre släkting fyllde jämt och när jag dök upp undrade hon var min dåvarande sambo var. Hemma, eftersom endast mitt namn stod i inbjudan. Jag tyckte det var lite tråkigt när inbjudan kom men respekterade att de kanske t ex hade platsbrist och hade alltså inte hört av mig för att kolla upp ifall han fick följa med - det hade kunnat bli obekvämt för värdinnan. Vi hade jättetrevligt på festen hur som helst. Hellre en för lite än tvärtom.Själv utgår jag alltid från att en inbjudan är just personlig om det inte uttryckligen står något annat och vill jag ha med någon eller något så frågar jag värden, jag dyker inte bara upp med partner/hund/farmor etc.
Och som många skrivit är det bra att göra klart vem man bjuder in. Svårare är det inte. Dyker någon upp med barn (eller sin senila chinchilla) trots att du klargjort att endast den inbjudan är välkommen så släpp inte in dem alls om det inte funkar för dig. Du kan göra det på ett artigt vis utan att kalla dem motbjudande.Fast i MITT hem är det väl just MINA känslor som borde styra om vem och vad som är välkommen dit? Gillar jag inte hundhår så får folk inte ta med sina hundar. Är jag bacillfobiker så kom inte dit om du är sjuk. Gillar jag inte barn så ta inte med barn. Är jag rädd för oberäkneliga människor, ta inte med senildementa släktingar osv...
Var det en frågan om en skriftlig personlig inbjudan till en tjejkväll? Det framgick inte av trådstarten. Formella skriftliga inbjudningar är normalt lättare att undvika missförstånd med än "kom över vid 17 på en bit mat".Själv utgår jag alltid från att en inbjudan är just personlig om det inte uttryckligen står något annat och vill jag ha med någon eller något så frågar jag värden, jag dyker inte bara upp med partner/hund/farmor etc.
Och det har jag inte gjort heller.However är det inte ok att kalla folk för motbjudande hur som helst
,
Typ alla här?Vem säger det då?
Nej TS gjorde det och sedan dess har det diskuterats.Och det har jag inte gjort heller.
Nej det är ingen som sagt att snor inte är äckligt.Typ alla här?
Jag håller inte med även om jag är medveten om att alla inte är lika enkla att ha med sig som min brorson och om du läser mitt inlägg skulle du se att han är ett och inte två.Jag har sett 2-åringar som kan äta själv och som man kan samtala med och andra som inte kan det. Och tänka sig, tvååringar har fler egenskaper än att kunna äta själv och föra ett samtal med. Alla är inte som din brorsas unge, jag lovar. De är individer och lika lika/olika som du och alla andra födda samma år som dig.
Vi kanske ser det olika. Jag tror inte att folk som inte gillar hundar generellt aktivt går runt och hatar hundar och muttrar över att folk väljer att skaffa hund, svär för sig själv när de ser en hund på stan och berättar för folk hur dum i huvudet deras hund är. De vill bara inte klappa min hund, umgås med min hund, ha min hund i sitt hem för de finner inget nöje i det hela.Det är väl ingen som säger att det inte är okej att inte gilla att umgås med 2-åringar eller att inte vilja arbeta inom äldreomsorgen? Det är i min mening något helt annat än att inte gilla barn och pensionärer.
Jag är inte intresserad av att arbeta på banken, det är inte samma sak som att jag ogillar bankirer (eller pengar).
Här skulle jag vilja vädja om förståelse när det gäller föräldrar som inte kan sätta gränser. Jag måste ta med mina barn ibland på affärer och de är stora skolbarn men kan inte hantera stökiga miljöer pga deras funktionsnedsättning. Så de kan tyvärr bete sig illa på affärer och folk kan glo. Tänk ett varv till då och döm inte så hårt.Och det är ju just det som är poängen. Att komma och säga att det inte är äckligt funkar inte, för det är det.
Därmed inte sagt att jag inte kan skärpa ihop mig, eller att jag tycker att barn är äckliga av den anledningen.
Jag har insett att det är föräldrar jag hatar, inte alla såklart, men en viss typ av föräldrar. De där som skaffar barn utan att tänka igenom det. De som har barnen med på fyllefester. De som lägger upp ungen på borden på mcdonalds och byter blöja när den har bajsat på sig så pass att det är längs med hela benen. Eller de som bär ut ungen i armen i affären för att den skriker. Fäderna (för det är oftast fäderna) som tror att barn ska bara lekas med och det andra ska någon annan göra (mamman oftast). De som inte inser att deras agerande som föräldrar får konsekvenser för deras barn, tex föräldrar som blir jättearga över småsaker och kastar saker omkring sig. Föräldrar som aldrig kan sätta gränser för sina barn. Föräldrar som behandlar barnen som hundar och ska ha mm lydnad och går upp i energi och dominans på sekunden så fort ungen tittar åt fel håll.
Ja, listan kan göras otroligt lång, men jag tror att jag har gjort min poäng.
Det finns otroligt trevliga ungar. Just nu ligger en av mina bästa vänner på BB och kommer få ett litet mirakel inom en ganska snar framtid heart
Men om man inte har uttalat att barn inte är välkomna får man ta att barn kan följa med. Jag skrev det tidigare, det handlar om bristande kommunikation. Man kan inte anta att folk bara vet saker, man får kommunicera tydligt.
Här skulle jag vilja vädja om förståelse när det gäller föräldrar som inte kan sätta gränser. Jag måste ta med mina barn ibland på affärer och de är stora skolbarn men kan inte hantera stökiga miljöer pga deras funktionsnedsättning. Så de kan tyvärr bete sig illa på affärer och folk kan glo. Tänk ett varv till då och döm inte så hårt.
Jag håller inte med även om jag är medveten om att alla inte är lika enkla att ha med sig som min brorson och om du läser mitt inlägg skulle du se att han är ett och inte två.Jag har sett 2-åringar som kan äta själv och som man kan samtala med och andra som inte kan det. Och tänka sig, tvååringar har fler egenskaper än att kunna äta själv och föra ett samtal med. Alla är inte som din brorsas unge, jag lovar. De är individer och lika lika/olika som du och alla andra födda samma år som dig.
Kan du inte handla med dem när det inte är stökigt då? Jag tänker vid öppning/stängning tex. Då brukar det vara väldigt lugnt.Här skulle jag vilja vädja om förståelse när det gäller föräldrar som inte kan sätta gränser. Jag måste ta med mina barn ibland på affärer och de är stora skolbarn men kan inte hantera stökiga miljöer pga deras funktionsnedsättning. Så de kan tyvärr bete sig illa på affärer och folk kan glo. Tänk ett varv till då och döm inte så hårt.