Ta bort tandsten

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Generalen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 4 309
Sv: Ta bort tandsten

Visste att det skulle komma :angel: :D. Är det olika priser beroende på storleken hos hunden? (Större hund = större käft och vice versa)

Heheh, kunde inte låta bli:D

Vet inte om det beror på storleken faktiskt. Min mammas tik är en York på 2½ kg, så om priset är beroende på hundens stl. så vill jag inte veta vad det skulle kosta att rensa tandsten på en size L på hund...

Ring och fråga:idea:

Sövningen blir dyrare på en större hund. Sen finns det en skala efter hur mycket jobb det är. Stora hundar har dock sällan lika mycket tandsten som små.
Har tagit bort mycket tandsten hos vet:devil:
PL

Där ser man. Det gäller dock en Shih-Tzu hane på 7 år som det verkligen behövs på! men exakta priset kan ju bara veterinären säga givetvis.

*OT*

Jag har aldrig tagit bort tandsten hos veterinären på mina hundar, jag ger frysta märgben, det håller tänderna rena.

Dvs klarar hunden det så är det kanon.

Vad jag kan påminna mig har jar bara en gång sövt en egen hund för att ta bort tandsten. Beror dock väldigt mkt på ras/storlek.
PL

KL
Tog på min för någon månad sen.
Spets på 18 kg med lindrig tandsten, ca 900 :-

Min klinik tar betalt efter hur mkt tandsten hunden har, antar att de också tar betalt för narkos osv som förmodligen blir dyrare med större hund.

Tror de flesta ligger mellan 800-1000 kr om hunden har "normalmycket" tandsten. Ring och fråga, de bör kunna ge ett ungefärligt pris.

min lillkille kostar ca 1600-1900 kr/gång, han måste sövas och ofta dra ett par tänder, tandlossning har han nämligen gammelgubben....

Jisses!
Jag tar i trimmet 150 för bortagning av måttlig tandsten med hunden i vaket tillstånd!
Man kanske skulle höja priset....;)

Min ska ta bort tandsten första gången nu i slutet av oktober och det kommer att kosta mellan 1100 och 1600 kr. beroende på mängden tandsten. Då ingår kloklippning under tiden han är sövd.

Nej, men man kan väl få drömma lite...:D
Skämt åsido, nej jag gör inte alls lika rent, det jag gör är mest förebyggande för att ägarna ska slippa söva ner pga tandsten.

OT:

Vår förra hund råkade ut för att tandköttet "växte ner/upp över tänderna". Han fick sövas och så brände de bort det som var "för mycket".

Är detta rasbetingat eller vanligt förekommande? Heter det något särskilt? Varför händer det? Någon som vet?

/Syrsa

1200:-, då fick han sövas då sederingen av någon anledning inte bet. Däremot hade han inte så mycket tandsten.

Ja att utan sövning ta lättillgänglig tandsten gör jag ibland i samband med annat gör jag ibland utan att ta extra betalt.
PL

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 262
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 864
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 835
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18