Ta bort föl?

Sv: Ta bort föl?

Har följt tråden i tysthet. Beklagar verkligen det ni har fått gå igenom och håller tummarna jättehårt att hon ska acceptera den andra fölungen.

Usch vad hemskt allting! Jag håller tummarna för att det går bra med den andra fölisen!

Ammafölet från klippan är på väg ned nu, bör vara hos oss om en timme.....

Håll nu tummarna, stoet dom provade med vägrade befatta sig med fölet

:bow: till dig och en extra styrkekram!

Hoppas verkligen lilla fölisen får vara med ditt sto, håller alla tummar för både sto och föl!

Hoppas det funkar hon tar till sig fölet ...:bow:
Kan ju hoppas på att något posetivt kommer ur denna tragiska historia..

Vill bara skicka en varm kram och vet inte vad jag ska säga .
Jag håller tummar och tår att Mamma sto accepterar den nya fölungen som är på väg till er och att ditt sto blir dräktigt .

Många Kramar Mia

Har läst tråden i tysthet och jag måste säga att jag verkligen beklagar, men att de var starkt av dig att göra de som var bäst för den lilla. Hoppas nu att stoet accepterar den andra lilla som var på väg till er!

Tusen tröstkramar och lycka till!

Tänker på er och mammahäst.
Hoppas ni lyckas övertala henne att ta emot en ny liten.:love:

Önskar er lycka till.

Ammafölet från klippan är på väg ned nu, bör vara hos oss om en timme.....

Håll nu tummarna, stoet dom provade med vägrade befatta sig med fölet

Åh jag hade det på känn, men snälla ge inte upp om ert sto inte vill veta av fölet vid första försöket, vi höll på ett dygn och kämpade innan ammasto nummer två slutade sparka, och sen var det som genom ett trollslag helt plötsligt hennes föl.
Jag har några tips att ge dig om du skulle behöva, jag pm.ar mitt mobilnummer ifall du vill ringa.
Men som sagt om hon nu inte tar till sig fölet direkt ( vilket hon kanske gör med tanke på att det är så kort tid mellan) ge det lite tid.

Stooooooort lycka till!

Jag som är så himla känslig stor bölar!
Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det går vägen!

Har följt tråden i tysthet. Hoppas verkligen att det kommer något posetivt ur denna historia. Lyssna på Hingstungen och låt det ta den tid som behövs så håller vi tummarna på att det fungerar.

*kl*

Kan bara hålla alla tummar så hårt jag kan för att allt går vägen och att hon tar sig an detta nya lilla föl.
Usch det är så tragiskt att vänta så länge och så blir allt så fel, samtidigt är det helt rätt att ta bort den lilla.

Av egen erfarenhet så kan det ta några dagar att få stoet att acceptera fölet.
Men samma dag som vi kom med My Little så var vi fyra som höll i stoet medans My fick dia första gången.
Vi hade fölet i grimma och grimmskaft. Det samma på stoet.
Framåt kvällen var vi två som höll på. Och sedan på natten var mys matte ensam och höll stoet medans fölet diade.
Två dygn senare var de som mor och dotter....

Vi hade turen att ha efterbörden från stoets föl som vi la på my.
Har hört massor av tips att smöja in fölet i stoets bajs eller spruta parfym på mulen på stoet.

Hur har det gått???
Hållet tummar och tår.

Liknande trådar

Avel Inatt fick vårt sto ett dödfött föl. Vi har aldrig haft föl innan. Hur gör man med stoet? Fölet ligger kvar hos henne i hagen med lite...
Svar
10
· Visningar
4 176
Avel Nä, nu, så fort veterinären åker hemifrån då blir något plötsligt annorlunda. Stoet har under dagen krystat ut en del blodblandad...
Svar
3
· Visningar
1 575
Senast: Mistimed
·
Avel Jag vet inte om denna tråd ska ligga här eller under hästvård? Flytta gärna om den ligger fel. Mitt sto kastade sitt föl i förrgår...
2
Svar
20
· Visningar
3 980
Senast: Kellie
·
Avel Fick ett fint stoföl i morse. Mamman är förstföderska och vill inte veta av henne, är aggressiv mot henne. Dock stod hon snällt när jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 852
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar