Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaha, nej det är inte samma. Förklarade dåligt. Man syr bara 6mm på ett lager för att få något att vika efter, inte för att sy ihop med. Den är egentligen inte nödvändig och går att strunta i men jag antar att det ska hjälpa till att få till rundningen i ärm/halsringning.Låter som franska sömmar, som man gör om man har ett plagg där man kanske kan se sömmen genom tyget tex chiffong eller tyll. Kan det vara så?
Aha, ja dom stegen brukar jag nog i stort sett alltid hoppa över pga av lat om det inte verkar vara ett ovanligt komplicerat mönster där jag inte vågar göra avsteg.Jaha, nej det är inte samma. Förklarade dåligt. Man syr bara 6mm på ett lager för att få något att vika efter, inte för att sy ihop med. Den är egentligen inte nödvändig och går att strunta i men jag antar att det ska hjälpa till att få till rundningen i ärm/halsringning.
Jag har gjort pappersmönster av en kjol och en top med skapligt resultatEn fråga, hur gör ni om ni har ett plagg ni gillar och vill sy en likadan? Ritar ni av det på papper? Eller direkt på nya tyget?
Med så perfekt tyg!
Galet snygg!Jag har gjort mig en ina jumpsuit att ha idag och fira oss kvinnor och Melodifestivalen. Rester jag hade hemma från rusta
TackGalet snygg!
Duchess kräver en underkjol men är lätt att sy i. heja digJag har sytt överdelen till min klänning klar. Så nu ska jag bara bestämma vad jag ska ha för färg och tyg på kjolen. Att hitta den färg jag hade tänkt mig från början var helt klart svårare än jag trodde (ljuslila). Lyckats hitta det i duchesse, men jag har aldrig sytt i duchesse förut. Är det svårt? Behöver man fodra det? Blir det bra fall på en långklänning? Och sen var det en chiffong-överkjol på det som jag bävar förtur att jag har en plan b med en kjol från en klänning redan har hemma om allt går åt skogen även om den är i ”fel” färg
![]()
Tack för svaret! Låter bra att det är lätt att sy i. Jag får titta på underkjol, är det för formens skull eller känslan mot kroppen man behöver en underkjol?Duchess kräver en underkjol men är lätt att sy i. heja dig
Formen då duchessen är lite följsamTack för svaret! Låter bra att det är lätt att sy i. Jag får titta på underkjol, är det för formens skull eller känslan mot kroppen man behöver en underkjol?