sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrattar åt hunden som är på bushumör idag :rofl::love: Hon är ju bra söt den lilla damen

Bifogade filer

• 20180130_105040.webp
    20180130_105040.webp
    167,6 KB · Visningar: 48
Jäkla unge man har O_o
Här ringer sonens skola strax efter 11.00 och säger att dom måste bara dementera eller bekräfta en sak som han sagt. Han hade suddat resten av dagens schema på tavlan och lagt in att han skulle äta kinamat med sina föräldrar vid 11.30 så dom skulle höra om vi verkligen ska hämta honom :p
Han tyckte väl det lät som en bra idé :rofl:
Men han fick gott stanna i skolan så tar vi kinamaten en annan dag :D

Nu blir det sen lunch, tyvärr ingen kinamat :laugh:

Spännande :up: Du kan väl berätta vilket märke det är iaf? ;) :D #nyfikenienstrut

Vågar jag det så ingen går och kniper den för oss :nailbiting: :cautious:
Nä, men helt otippat så fastnade vi för en Skoda. Närmare detaljer kan vi ta sen när affären är klar :p
Men den har nästan allt vi söker (2 kompromisser som saknar betydelse) så tror vi kör på den här.
Annars är maken allra mest inriktad på Volvo men dom är å andra sidan lite dyrare med tanke på vad han isf har för önskevolvo och det är en bil, så kul är det inte att betala för dom tycker jag :p

Har varit och provkört en Fiat Freemont på makens önskan idag för att checka innan köp av den andra och visst är det en skön bil att köra men man får inte dra ett skit med dom, inte ens maken som har fulla behörigheter så den går bort. Det är en ny "förstabil" vi söker och vill ju inte behöva ta V70n på semestern för att den nya inte ens får dra en pulka bakom sig :p

Har fått lite gjort idag, vilket känns skönt. Fortfarande utmattad efter gårdagen, och otroligt irriterad över läkaren. Det här med att lyssna till patienten tror jag inte att hen lyssnade på föreläsningen om :meh: Dessutom att springa fem gånger till sin handledare (säg i alla fall kollega) och jodå det var exakt vad hen sa, ger inte heller ett fantastiskt intryck. För att inte tala om att hen släpade med sig sin handväska varje gång. Visst förstår jag att hen inte ville lämna den med en patient i rummet, men gör som jag brukade göra vid utredningar, ha en låst skrivbordslåda/garderob. Alternativt lägg den inne hos en kollega under tiden för mötet.

Sedan är det bra att kanske titta någon i ögonen när man säger hej och ta i hand. Inte för att vara etnocentrisk men jag tror inte att chanserna var så stora att jag skulle vägra att ta hen i handen - med tanke på kön och etnicitet. :angel: Och att när patienten framför vissa tvivel, bara kort och i en otrevlig ton säga du ska äta det vi säger åt dig att äta :cautious:Ja, och att kanske inte direkt sätta sig framför datorn och sedan i princip aldrig ha någon ögonkontakt. Jag duschade faktiskt på morgonen och tuggade spearmint så, illa kan jag inte ha luktat. ;) Det är också toppen om man har läst patientens journaler, lite snabbt, och har man inte det, fake att man gjort det. :crazy:

Sedan var det bara roande att besökte börjar med att hen frågar varför jag är där. Lätt förvirrad svarade jag att det var jag som kallats dit och att ni ringde och ville att jag skulle komma. Hen säger, det var helt onödigt att du kom hit. Varför ville du komma. Hmm... När besöket är slut sitter hen kvar på sin datorstol, vägrar titta mig i ögonen och, när jag artigt säger tack och hej då, mumlar något ohörbart och sitter och stirrar i datorskärmen. Antingen hade hen en dålig dag och det har vi ju alla, eller så behöver hen en hel del handledning eller ska kanske välja en inriktning som inte har så mycket patientkontakt. Vilket inte passar alla. Kirurgi kanske skulle fungera bättre?

Jaja, det finns alla sorter. Funderar på att maila till hens handledare, inte för att vara någon jobbig haverist, men bara så att handledaren kan hjälpa hen att förbättra sig. :up:

Jäkla unge man har O_o
Här ringer sonens skola strax efter 11.00 och säger att dom måste bara dementera eller bekräfta en sak som han sagt. Han hade suddat resten av dagens schema på tavlan och lagt in att han skulle äta kinamat med sina föräldrar vid 11.30 så dom skulle höra om vi verkligen ska hämta honom :p

Men vilken underbar unge! :rofl: fantastisk initiativförmåga! Det borde definitivt belönas med tidigt upphämtning och kinamat :d Att det var just kinamat vara bara grädde på moset.

Sitter i soffan med sovande barn. Han somnade vid 12 i bilen, vaknade till när jag bar in honom vid 13.30 men är uppenbarligen trött eftersom han nu sovit två timmar till. Lilla gubben :heart

Jäkla unge man har O_o

Kreativt! Det gillas. :D

Haft en produktiv lunchrast och fixat tvätt, gjort rent och fyllt på fågelmatare och tagit en lång och varm dusch. Dags för en kopp te nu och sedan jobba ett par timmar till innan det är dags att ta helg.

@MJLee blev det ens något som kan vara i närheten av vettigt gjort under besöket? :banghead:

Nope! Jag fick en ny medicin utskriven men för första gången någonsin kommer jag inte att börja ta den direkt. Vis av erfarenhet frågade jag på apoteket om den var kontraindikativ till någon annan av min mediciner och det var den naturligtvis - jag äter just nu Citodon för ryggen/axlarna och även om jag bara tar det vid behov några ggr i veckan så fungerar det inte. Så nej, inte förrän jag kan prata med en läkare så kommer jag ta det. Trots hennes order och kommentarer att jag har en negativ attityd :angel:

Otroligt seg dag på jobbet pga snön så är sjukt trött.. Nog för att det är skönt att inte stressa men det är nästan stressande i sig att känna att man inte kan göra nåt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 141
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
714
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30