Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

*kl*
Lill killen har fått ett ländtäcke omsytt till utetäcke :p fick kapa det nästan 20 cm längden på varje sida då det gick nedan för knäna på honom :D
32771568.jpg

32771574.jpg

Mina senaste kreationer

wpid-imag2552.jpg

wpid-imag2511.jpg

Bilderna är inte de bästa, men det är vad jag roar mig med på kvällarna här hemma :)

Jag är avundsjuk på alla er som kan sy! Täcken, shacbrak o överdrag o grejer... Själv kan jag knappt sy en rak sicksacksöm. Jag får hålla mig till nylontråd som inte syns o sentråd som "blir som det blir". haha

jag har postat i denna tråden någon gång för länge sedan. hittar dock inte vad jag skrev då.:p
men jag har bundit flertalet repgrimmor, sytt schabrak, fleecetäcke, sytt shaps till mig(inga korta utan hel-shaps). tränsdecorationer lite liknande kvandi´s m.m...
har dock inga bilder på denna datorn dock tror jag. kan kolla och hittar jag något så återkommer jag.:)

Hur fäster du flätan på lädret? Vart köper du ditt material? Är sugen på att prova :)
De är superfina!

Nu har jag gjort två nya pannband:

32780776.jpg

32780775.jpg

Vojlocken matchar pannbandet ;) Den har jag visat förut, men såhär ser den ut med en (lerig) sadel på

32780773.jpg

32780774.jpg

Jag vill se mer grejer! Alla är så duktiga!

Precis :)

---

Inget hästigt men har vävt lite armband.. kanske gör ett pannband i liknande stil sen..
Metall tråd:
armbandSC_0061.jpg

(tror att ffa dessa kan bli ett bra pannband iom att de är lite styva)

Bara lintråd/bommulstråd
armband%202.jpg

och metalltråd OCH lintråd x)
armband3.jpg

Vad tror ni.. hade ett pannband i den tekniken varit snyggt?

Precis :)

---

Inget hästigt men har vävt lite armband.. kanske gör ett pannband i liknande stil sen..
Metall tråd:
armbandSC_0061.jpg

(tror att ffa dessa kan bli ett bra pannband iom att de är lite styva)

Bara lintråd/bommulstråd
armband%202.jpg

och metalltråd OCH lintråd x)
armband3.jpg

Vad tror ni.. hade ett pannband i den tekniken varit snyggt?

GUD va fina!!! :love: :love: :love:

speciellt de översta...:bump:

Tack så mycket! Du får beställa ett :D

Vad duktiga alla är! jag tror jag ska försöka mig på att sy en reflexbrösta till den stora! Måste bara hitta någon billig och bra reflex.

Vart köper man reflex-tyg, tänkte sy eget ländtäcke till ponnyn? lönar det sig att köpa eget och sy?
Benreflex, vart köper man sånt reflexband?
Vad ska man ha för tyg(heter det ngt särskilt? om man göra ett Minishettis-täcke som håller för väta?

undra hur många meter som går åt till en repgrimma i Xfull?

Det går åt ca 7,10m...köp 7,5 så är du på den säkra sidan :)
Använd 6mm rep, annars blir det för skarpt tycker jag personligen...

Klarar man sig med rött rep med lite blått i, så har dom det jätte billigt på R*usta just nu! Shoppade 60m under hundringen:bump:

Jag får se när jag kommer till skott att göra egen repgrimma! Rappe har ju Xfull och då är det inte lika lätt att hitta färdigknutna repgrimmor (har googlat och hittat nätbutik iof).

Till båda dig och stallhh, när jag har sytt reflexgrejer har jag köpt billiga reflexvästar och använt dem att sy av. Det blir inte vattentätt men man syns bra. Vill man komma åt billiga reflexband lönar det sig att köpa västar och sprätta, det är billigare än metervaran.
Till benreflexer skulle jag nog använda sådant band hellre än att försöka få tag i sånt där plastigt gult - det spricker bara och det gråa bandet syns bättre.

Ikväll har jag ägnat en stund åt att sy på bitar av en reflexväst på ett gammalt urblekt schabrak. Ska se om jag kan slänga upp en bild imorgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 054
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar