Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

skall mäta imorgon då jag åker till stallet! :) (han är iallafall en pålle som har 135 i täcken )

haha kul att du nämde jultäcke, skulle just fråga alla bukisar om ni gjort nånting juligt till er själva/häst?

vi har varje år en luciaritt och många som inte har ngt intresse för hästar följer med oss genom byn gåendes (vi på hästar skrittar ju bara) och de har mer lyktor osv, och så stannar vi sen allihop vid byns enda affär där ägaren bjuder alla på pepparkakor och glögg (hästarna får ju såklart knäckebröd hihi) o vi på hästarna sjunger julsånger!! jätteroligt!

jaa, så man vill ju vara fin då! brukar bara slänga på en röd filt o lite rött glitter, men har ni några tips på vad jag kan sy så vi blir riktigt fina? kör på att vara tomte :angel: originellt javisst (men min lilla fux e så söt i rött)

bilder på era verk uppskattas ju jättemkt oxå! :D

Senast ändrad:

jag kan gå ut & mäta imorgon, har själv en häst med 135 i täcke:)

Nu har jag fått ny symaskin i födelsedags present, så ny ska här sys ^^ Först på tur står en Halloween kostym, men sen vill jag sy nå hästgrejer! :D Ngn som har ngt tips, gärna till ryttaren oxå ^^ ( Har ingen egen häst :/ )

jag var i ullared i går och köpte bjällror till min gamla gubbe, att ha när jag kör honom i jul^^ de hade en hel del tomte kläder till hästar, typ rött täcke med vit bård, ländtäcke, tomte luva, nosludd med bjällror m.m.
men de var ganska tunna och skulle nog flyga runt en del on det blåste:( så jag kommer att sy ett länd täcke av ett gammalt rött ponny fleece täcke, och bara sy ngt fluffigt vitt kantband runt. :D

jag har "sytt" en tömkörnings gjord!!!! :bump: tog ring sakerna från ponnyns sele och en liten sadel gjord. sen slaktade jag en grimma och gjorde övergångs spännen från gjord och selen^^ nöjd med den, specielt då den på ullared kostade 300kr och såg konstig ut.
29671601.jpg
[/url][/IMG]
29671609.jpg
[/url][/IMG]

*kl*

Sådär!:)
Nu är jag klar med bogbreddaren, har en till på gång men tänkte se först hur den här beter sig och om det är något jag kanske bör ändra på i så fall på nästa.

DSC01097.jpg
DSC01099.jpg

Snygg! Ser väldigt proffsigt gjord ut!
Kl
Själv behövde jag ett reflextäcke. Hade en kasserad reflexväst och ett oanvänt ländtäcke (också egensytt för några år sen, varit liggande :angel: ). Vips, så fixade jag ihop mitt eget reflextäcke nu på kvällen!
29674873.jpg

Det ser lite mobbat ut men det är praktiskt och man använder det i mörker... :rofl:
Ska provas på ridturen imorn.

:idea: du kan ju sy vitt fluff runt om länd täcket och vips så har du ett jul/reflex länd täcke!! bara att vända sida, ena sidan reflex och andra juligt^^. :rofl:

Idag har jag sytt benreflexer av en gammal reflexväst. Bilder kmr sen :)

Snygg bogförstorare! Fungerar den bra?

fråga alla bukisar om ni gjort nånting juligt till er själva/häst?

jag stickade en tomteluva förra året, som jag använde som en vanlig mössa i stallet:p
och så är den stretchig nog att gå ner över ridhjälmen också:laugh:

Picture0261.jpg

Picture0262-1.jpg

Ett täcke jag gjorde en gång som blev ganska juligt;)
CIMG0422.jpg

Fick ett infall att sy ett utetäcke till fölis (att användas vid t ex oväder) när jag höll på att slänga en massa gamla trasiga täcken. Plockade yttertyg från två olika, foder från ett annat, spännen från ett tredje, kantband, gjordar, svanslapp osv. tror det blev delar från 6 olika täcken till sist. Ett gammalt lakan fick bli innertyg. Så här kan man prata om återvinning :rofl:

29752129.jpg

29752128.jpg

naw vilket söt föl!!
smart att det inte blev så långt ner på sidorna, de föl jag mött har alltid rivit sönder täckerna där pga för mycket lek i hagen, dvs om täckerna har gått ner en bit.^^

Jag vill gjärna göra ett pannband eller ländtäcke eller nått men jag vet ju inte hur man gör :confused::(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 054
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar