Sy egna hästgrejer nr 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 5

Hej är det någon som vet om det är ok att ha sverige flagga på tex egengjort, Schabrak eller ridtäcke?????:bump:

Är nästan säker på att du inte får bära svensk flagga om du inte ingått i ett landslag!

ridtäcke kan man väl ha det på?? det är ju inte så att man är inne på banan med det, och på klubb och lokala borde det väll inte spela ngn roll vad man har på hästen bara det är helt och passar hästen.

för att man ska köpa dem och sen inse att man inte får ha dem på tävling och behöva köpa en hjälm till.

Jag tjatar ju om Stoff och stil hela tiden ;) men just galon hittar jag inte hos dem. Däremot finns "regnklädestyg". Men jag är osäker på om det är slitstarkt eller inte. Kanske kan man få dem att skicka ett prov? :confused:

Var på stoff & stil igår o hittade galon... Låg vid möbeltygerna!!

*kl*
Nä, inte får tråden dö ut! ;) Här kommer ett pannband jag gjort om.. Har även gjort ponnylindor (1,8m), ett körtäcke samt ett slags sidepull - ett dubbelt rep som sätts i tränset sidostycken, ihopsatt med en lång lina på 9 meter, perfekt för lek och longering :)

Pannbandet
Kan även ta kort på de andra saker senare om det är intressant? :)

(kl)

Jag sydde en hjälmpåse idag! Världens enklaste sak, tog en svart fleecefilt jag köpt i u-red och klippte en fyrkant, sydde kanal och sidor och sedan flätade jag två band och trädde genom kanalen så den går att dra ihop som en gympa-påse ni vet ;) smidigt och snyggare än den medföljande hemska turkos-lila påsen man fick till hjälmen..
Sydde ett selunderlägg i en underbar lila fleece med för några veckor sedan.. men symaskinen dog så det blev inte klart.

Ska till en syaffär någon dag och införskaffa fuskpäls och något regntätt tyg och sy en barbackapad och ett körtäcke av :)

Har inga bilder än dock, men det kommer :d

Og noen flere, er visst maksgrense for antall bilder per innlegg :)

panneband_oliven.JPG

panneband_rosa3.JPG

panneband_trude.JPG

panneband_white.JPG

Herregud!
du är verkligen superduktig! :O :love:

Vet inte om det gills, men jag har sytt en barbackapad av insperation
av en annan.:angel:
Den är jättemysig och varm å go att rida i.:love:

kl
nu har jag sytt följande

rosa lindor
paddar
röd luva
broderat på shabrak
shettis flece täcke
2st sadel skydd
skritt täcke
och ngt annat som jag inte kommer ihåg just nu^^
ska palla mig ut i stallet nån dag och ta bilder.

Nu är det så att jag hade tänkt sy ett vattenavstötande schabrak till min lilla polle :)
ni får se händelsen i bilder ^^

Jag har sytt en kameldrivarkudde :P Bilder kmr sen :)

Om det är av intresse så säljs det Läderspill på Tradera, remmar och sånt.

Kan man sy hästsaker av.

:)

KL

Har köpt ett par billiga chaps ("hela benen-chaps", inte korta) som jag vill piffa upp lite.
Idéer?

Tänkte ha till ev tävling i vår, så vi ser lite proffsiga ut.
Hästen är en fjord/island, riktig lurvboll massor med man, enlig passet musblack men en väldigt blek sådan. Lite grågulaktig i färgen.
Själv är jag liten och rödlätt. Allt läder är rödbrunt. Kanske ska berätta att vi är westernekipage också.
Vi behöver tips på färger som kan tänkas passa oss!
Tänkt sy padöverdrag, modifiera chapsen, mer idéer?

Tidigare hade vi svart och grönt (svart padöverdrag med grönt sidanband i kanten, grönt band runt hatten), men den paden ser lite pluttig ut under sadeln. Fast det var snyggt om jag får säga det själv :p
Hmm, ja jag vill ha tips på hur vi kan se mer showiga ut helt enkelt!

du kan kanske måla chapsen? göra krusiduller utmed benet med läder penna så det ser ut som tryck. lägg ut en bild på häst och chaps så är det lättare att få ideer^^

söker också "tips" på att piffa upp neutrala långa chaps.. (tror annars att western har tagit upp det, iaf lite allmänt att piffa upp sion westernutrustning)

Länge sen jag la in ngt här..
har ju världens bästa medryttare :love: som syr och grejar..

här har hon piffat upp shabraket, gjort lindorna, + piffat upp pullartränset, även hon som rider!
http://joizmeds.mittspejs.se/P2357894

detta shabrak har hon piffat upp
http://joizmeds.mittspejs.se/P2523821

hmm kanske visat förr, men alla (eller nej, men endel) av hjälmöverdragen hon sytt
http://joizmeds.mittspejs.se/P1946438

och klänningen är ju visad innan, men ja, bilden är ny :)
21064_263148884433_582504433_4284702_2135373_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
67 054
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar