Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är typ torkad BARF, bara kött och grönsaker. Mycket gott hälsar fd kräsenhunden Eski. Ganska dyrt också.Det finns ett foder som är svenskt som heter p.u.r.e också. Dock har jag noll koll på det som så (frågade i fodertråden utan framgång så är nog inte så många som har koll på det) men om du är bra på att tyda innehåll, typ fettnivå etc, så kanske det kan vara värt att kolla upp iaf.
Standardt Vilt har de väl slutat med, just för att köttet transporterades lång väg och då inte var svenskt?Okej, det var en nyhet. Tidigare har det alltid svarats att köttmjöl tas från det land som passar bäst kvalitetsmässigt och det har i stort sett aldrig varit från Sverige
Hade samma problem, enligt honom var det inte mat....Är det bara jag som har problem med att få hunden äta Magnussons? Det går endast ner om hund är tillräckligt hungrig.
Mvh har en 14 kilos säck som kommer ruttna bort...
Okej, enligt utsago så vad det pga svårt att få tag i bra kvalité - inte pga att det inte var svenskt (går inte att få tag i svenskt köttmjöl av hjort)Standardt Vilt har de väl slutat med, just för att köttet transporterades lång väg och då inte var svenskt?
Attans, jag som beställt Grain free utan att kolla innehållet! Jag blandar iofs med Taste of the wild.
Vi har en liten ritual, varje gång jag gör en knäckemacka gör jag en åt honom också, med mycket smör på. Det låter väldigt njutningsfullt när han tuggar i sig sin.Jag gillar innehållet på grainfree mer än dom andra, men det är som sagt lite magrare
Vet du om Carrier har svenskt kött?Jag gav Standardt till för någon månad sedan då jag gick över till Carrier Lamm & Ris. Han hade bra mage på Standardt hela tiden under typ 2 års tid, sen helt plötsligt rasade magen och han var lös i parti och minut utan rimlig förklaring. Blev bra direkt när jag bytte foder.
Vad har du för källor på det här påståendet?Magnussons foder är bakat, vilket är bättre än extruderade foder när det gäller risken för magomvridning.
"En annan mycket stor producent av hundfoder är Svenska Hundfoder AB med sitt märke Carrier. Företaget är helt familjeägt och ligger precis söder om Skövde i Västergötland och har producerat högkvalitativt hundfoder sedan 1982."Vet du om Carrier har svenskt kött?
Jag köpte en säck magnussons häromdagen. Original - den naturliga hundmaten, tror jag den heter.. Änsålänge har de iaf inte varit lösa i magen och de tycker maten är väldigt god. Jag blev lite förvånad faktiskt för det ser ju ut som torra, smaklösa brödbitar ungefär
Tycker om att det var stor del krav-märkta varor i och svenska produkter
Jag ger ju dock mest färskfoder, men gillar att ha torrfoder som godis och enstaka mål eller blanda lite
Just original är inte hundarna så förtjusta i härhemma, och inte jag heller (innehållet). Däremot Meat & Biscuit gillar vi alla fyra.
Gillar att det är lättillgängligt (Willys), prisvärt och främst innehållet. Och att det finns många varianter.
http://www.hundmat.com/meat-biscuit
Fler svenska foder är ju Halla och Majstor. Blir dock inte riktigt klok på varifrån ingredienserna kommer i det sistnämnda fodret.
Skönt att det inte bara är jag som tycker det var mitt svårt att hitta har du haft någon framgång?Haha, fast inte roligt alls , jag satt precis och försökte utröna det jag också (angående Majstor).
Skönt att det inte bara är jag som tycker det var mitt svårt att hitta har du haft någon framgång?