Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det innehåller ägg,Nu beställde jag hem Magnussons junior, får testa det helt enkelt. Lättillgängligt och ingen kyckling!
Hjälp!? Ingen aning? Höna-kyckling-ägg - tänkte inte på det alls. Vi brukar ge ägg ibland som rester och har inte märkt någonting, men ska hålla utkik om han börjar klia! Eller är det något man borde undvika utan att testa om man är allergisk mot kyckling?Men det innehåller ägg,
Nu är jag ingen expert, men är det inte samma proteinsammansättning
Bara nyfiken
Min hund tyckte om magnussons, men bajset blev liksom för luftigt, och inte tillräckligt hårt, så han tömde inte analsäckarna tillräckligt när han bajsade. Fick tyvärr gå ifrån fodret igen.
Finns säkert någon kunnig här som har koll på detHjälp!? Ingen aning? Höna-kyckling-ägg - tänkte inte på det alls. Vi brukar ge ägg ibland som rester och har inte märkt någonting, men ska hålla utkik om han börjar klia! Eller är det något man borde undvika utan att testa om man är allergisk mot kyckling?
Jag är 99% säker att det är helt olika protein i ägg och kyckling.Hjälp!? Ingen aning? Höna-kyckling-ägg - tänkte inte på det alls. Vi brukar ge ägg ibland som rester och har inte märkt någonting, men ska hålla utkik om han börjar klia! Eller är det något man borde undvika utan att testa om man är allergisk mot kyckling?
Tack. IntressantJag är 99% säker att det är helt olika protein i ägg och kyckling.
Lägget till att en snabb googling visar att människor som är allergiska mot ägg är oftast allergiska mot proteinet som finns i äggvitan och sällan allergiska mot kyckling.
Tänkte precis skicka om denna.Hittat ett valpfoder som säljs på Granngården, Monster, sensitive white fish. Ganska dyrt, men det är väl bara att punga upp. Nån som har erfarenhet av det? Lite osugen på Magnussons eftersom det nog det enda foder jag hört att folk direkt sagt att de är missnöjda med. Men inte säker. Fasen vad svårt!
Att din valps mage krånglar är jobbigt för både din lilla fyrbenta vän och dig. Vad som då är bra att veta är att Monsters valpfoder med skonsamma ingredienser som vitfisk och mild havre kan ha en lugnande effekt för oroliga valpmagar och därmed även för dig.
Sammansättning: Vitfisk (22 %), vitfiskmjöl (22 %), havre, fiskolja (9,1 %), sötpotatis, potatisflingor, solrosolja (2,9 %), hydrolyserat vitfiskprotein (2,5 %), torkade sockerbetsfiber (2,5 %), mineraler (med natriumhexametafosfat* 0,31 %), torkad öljäst, torkad krill (0,3 %), linfrö, fruktooligosackarider (2500 mg/kg), sjögräs, kikärtor, äpple, morot, tomat, yucca schidigera, alfalfa, nypon, ringblomma, europeiskt blåbär, lingon, kanel, kamomill, nässla, anis, bockhornsklöver, pepparmynta, tranbär, blåbär, spirulina, apelsin, päron, mullbär, persilja
- Sammansatt med hänsyn till känsliga valpar
- Vit fisk först – naturligt rik på omega 3
- Vit fisk som den enda proteinkällan
- Hundmat med glutenfritt recept
- Noggrant utvalda ingredienser som är snälla mot mage och hud
Råprotein: Råprotein: 30 %, råfett: 16,5 %, växttråd: 1,5 %, råaska: 7,6 %, kalcium: 1,15 %, fosfor: 0,96 %, omega-6-fettsyror: 3 %, omega-3-fettsyror: 3 %, DHA: 0,97 %, EPA: 0,63 %
Vitaminer: Vitamin A 15000 IE, vitamin D3 1500 IE, vitamin E 101 mg. Spårelement: Järn (järn(II)sulfatmonohydrat) 50 mg, koppar (koppar(II)sulfatpentahydrat) 10 mg, zink (zink(II)sulfatmonohydrat) 62,5 mg, mangan (mangan(II)sulfatmonohydrat) 10 mg, jod (kalciumjodat) 1,5 mg, selen (natriumselenit) 0,20 mg.
Bindemedel: E558, bentonit-montmorillonit 1000 mg, E562, sepiolit 350 mg
Stabiliseringsmedel för tarmflora: Enterococcus faecium NCIMB 10415 10^9 cfu
Antioxidanter: (Naturliga) tokoferolextrakt från vegetabilisk olja
Jag blev också nyfiken, ska nog titta närmare på det! Harry verkar inte känslig i magen så foderbyten borde inte vara något problem. Läst om monster i nån staffegrupp också!Tänkte precis skicka om denna.
Våran valp (och hans mamma) äter monster och jag är extremt nöjd!
Det finns ofta små rabatter här och där man kan hitta vilket ger 10-20 % på dom stora säckarna.
Jag är exempelvis medlem på Bonuscard och har 10% på varje säck jag köper.
Läst samma om monster!Jag har gett Monster Wild Ocean (och även nån liten säck sensitive) under en period till min hund. Slutade dock ge det eftersom kulorna blev rejält fettiga när det var ca en tredjedel kvar av fodret. Dom liksom klibbade ihop i varandra och i botten på säcken låg ett fettlager.
Jag har också läst om många hundar som börjat äta mängder med gräs/jord och fisa mycket mer när dom ätit monster.
Jag ger idag Brit Care Lamm och ris och är jättenöjd (så även hunden som äter med GOD aptit).
Ja, det är kycklingfett i Lamm och ris också, men min hund har inga bekymmer med det.Läst samma om monster!
Bc puppy får han nu och jag är nöjd meeeen det är liiite kyckling i (why!?!?)
Oklart om min regerar på det lilla men veterinären rekommenderate utesluta all kyckling så ska köras på det!Ja, det är kycklingfett i Lamm och ris också, men min hund har inga bekymmer med det.
Ja, då är det klokt att undvika kyckling.Oklart om min regerar på det lilla men veterinären rekommenderate utesluta all kyckling så ska köras på det!
Jag har gett Monster till Aussien i ett år nu och har inte haft problem med kladd. Floki åt också Monster utan problem, men äter samma valpfoder som Bog nu.Läst samma om monster!
Bc puppy får han nu och jag är nöjd meeeen det är liiite kyckling i (why!?!?)
Bytte till monster när vår tik var dräktig, sen dess har hon ätit deras valpfoder. Först under dräktigheten och sedan medan hon diade samt lite extra efter det då hon tappade extremt mycket hull och massa på grund av matvägran under dräktigheten . Idag äter hon deras white fish då hon fick lite problem med magen efter valparna i kombination med att knappt äta på 8 veckor medan hon bakade dom..Jag blev också nyfiken, ska nog titta närmare på det! Harry verkar inte känslig i magen så foderbyten borde inte vara något problem. Läst om monster i nån staffegrupp också!
Nyfiken på vad du bytte från? (Läste att det var relativt nytt märke?)
Jag har inte upplevt detta med fodret i botten, varken när jag haft det kvar i säcken eller hällt över i foderbehållare.Jag har gett Monster Wild Ocean (och även nån liten säck sensitive) under en period till min hund. Slutade dock ge det eftersom kulorna blev rejält fettiga när det var ca en tredjedel kvar av fodret. Dom liksom klibbade ihop i varandra och i botten på säcken låg ett fettlager.
Jag har också läst om många hundar som börjat äta mängder med gräs/jord och fisa mycket mer när dom ätit monster.
Jag ger idag Brit Care Lamm och ris och är jättenöjd (så även hunden som äter med GOD aptit).
Funderar på att prova Doggy professional valp med lax och ris ändå, fast att jag egentligen inte vill ha lax. Fasen vad svårt. Det är bara frågan vad kött och animaliska biprodukter betyder, måste nästan maila dem och fråga.
Innehåll
Sammansättning:
Spannmål* (varav ris 10%), kött och animaliska biprodukter, fisk och fiskprodukter* (varav färsklagad lax 8%, torkad lax 6%), oljor och fetter*, vegetabiliska biprodukter* (varav cikoriainulin, FOS 0,63%), grönsaker*, mineralämnen, ägg och äggprodukter* (1,25%), jäst*, nyponpulver* (0,3%). *Naturliga råvaror.
Tillsatser (per kg):
Vitamin A 9900IE, vitamin D3 1040IE, vitamin C 350 mg, vitamin E 62mg, koppar (koppar(II)sulfat, pentahydrat) 5mg; mangan (mangan(II)oxid) 5,2mg; zink (zinksulfat, monohydrat) 32mg; jod (kalciumjodat, anhydrat) 1,6mg; selen (natriumselenit) 0,2mg. Tekniska tillsatser: Antioxidanter.
Näringsdeklaration
Analyserat innehåll:
Protein 28%, fettinnehåll 14%, kolhydrater (NFE) 39%, växttråd 2%, råaska (mineraler) 7% (varav kalcium 1,3% och fosfor 1,1%), omega-6 2,6%, omega-3 0,6%, vatten 10%. Omsättbar energi 1570kJ/100g.