svensk registrering?

B

blidur

jag köpte en häst förra året och chipsade han 2 månader efter köpet. han var då inte heller svensk registrerad så den ägaren som jag köpte han av lovade att skicka registreringen och självklart stå för den. problemet är att jag skickade inte in registreringen och chips papprena i samma brev utan åtskilda. efter 2 månader fick jag tillbaka registrerings pappret men inte chipsningen... man skulle skicka in dem tillsammans eftersom de annars inte kunde lösa registreringen... ???

Sv: svensk registrering?

Det bästa är att ringa avelskansliet och fråga dem hur du ska gå till väga. De borde ju chip-märkningspapperna där också? Skickade du dem rekommenderat? Då har du ju kvitto på försändelsen och kan lämna siffrorna till kansliet. Det borde då bli lättare för dem att leta.

Sv: svensk registrering?

javill skrev:
Det bästa är att ringa avelskansliet och fråga dem hur du ska gå till väga. De borde ju chip-märkningspapperna där också? Skickade du dem rekommenderat? Då har du ju kvitto på försändelsen och kan lämna siffrorna till kansliet. Det borde då bli lättare för dem att leta.

ja man tycker det.. jag har ringt och kollat men jag fick aldrig något riktigt svar. jag har hört mig runt och det är tydligen många som har samma problem. ja visst skickde jag det rekomenderat!! saken är den att jag får aldrig mitt pass så jag kan skicka in de tillsammans... nog har de mycket att göra.. de fötrklarade de... men nu har de gått ett år och det är lite tråkigt....

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 725
Senast: Reville
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 364
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar