Svartsjuka

Sv: Svartsjuka

Var inte den här tråden till för att stötta och lösa problemet inte dumförklara varandra?
Tja, om DIN partner ena stunden säger att "Nja är inte kompis med ex/har inte kontakt" sen då man nämner att man inte känner sig bekväm/mår dåligt av att dessa kommenterar för dom var ju bara kvar där för han inte orkade ta bort + att personen hänger ut en iofs utan namn men med tydliga pikar på exakt vem h*n talar om på fb så blir det "Neeej de är min kompis kan absolut inte dra ner på kontakten" då hade inte alls du tappat visst förtroende?

Jag ser själv inget intresse av ex och gamla strul, de är för mig ett avslutat kapitel om man inte har t.ex. barn som håller en samman! PUNKT!

Hade han sagt att han inte är kompis med dem och inte kontakt med dem men verkligheten visar på det motsatta hade jag gått i taket. Just för han ljög för mig när han sa så.

Men jag skulle inte säga till min pojkvän att jag inte skulle tycka om att han pratade med nåt av sina ex. Det som är ok är att man inte vet vilka som är ex eller buksystrar till en och ber honom att hålla käften om vilka det kan handla om. Är man i behov av bekräftelse kanske man kan försiktigt säga att man tycker att det är jobbigt och känner så och så, kan han säga vad du är för honom. Och då måste du lita på hans ord.

Det du kan göra tycker jag är att be din partner hålla käften och att du inte är intresserad av att prata om dem eller dylikt. Helt enkelt hålla dig utanför om han nu skulle diskutera sånt med dig.

Allt är ju inte svart eller vitt för alla, som det är för dig i de här lägen med ex och gamla ragg. Jag är t.ex kompis med en av mina gamla kks. Men det vet min pojkvän inte och det kommer han inte få veta heller. Frågar han får han det ärliga svaret men jag kommer inte självmant dra upp ämnet för att diskutera detta.

Sv: Svartsjuka

Bra skrivet tycker jag. Jag håller helt och håller med.

kl

Saddi: Jag hoppas att det blir bättre!

Just nu märker jag själv att avundsjuka har bubblat upp. Tidigare i mitt förhållande med nuvarande sambo så skedde det vissa saker som gjorde att jag var på min vakt. Det blev bättre det sista året och självklart så hör en viss person av sig och allt blir skit igen!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 935
Senast: Manji
·
Övr. Barn Som förälder stöter man på diverse svårigheter, just nu ligger mitt fokus på hur otroligt svårt det är att vara förälder till två...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
15 534
Senast: Miks
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 432
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 860
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka