Sv: Svartsjuka
Det är ju som om någon inte gillar cigarettrök och träffar en partner som inte röker, det borde ju vara ett plus så slipper det som kan bli problematiskt eller jobbigt om partnern skulle röka.
Min sambo hade givetvis fått ha tjejkompisar om han hade några eller lärde känna några, men nu har han inte det (och då har jag inte heller behövt möta min svartsjuk och jobba med den). Jag har ett par killkompisar (som dock bor långt bort nu) och det rör inte honom i ryggen.
Bara för att någon klär sig på ett sätt som jag tycker är ruggigt betyder det ju inte att det är en dålig person på något vis, det har väl ingen skrivit? Däremot kanske man ska tänka på vad kläder ger för signaler, och det gäller många klädstilar. Och då menar jag inte att man har rätt att våldta kvinnor för att dom går nakna...
Tex hängbyxor som hänger i knävecken, det ger ju ett visst intryck för många, precis som att tjejer som visar väldigt mycket av sin kropp där det kan ses som olämpligt ger ett visst intryck för många. Men det är såklart bara kvinnliga klädstilar man inte får uttrycka sig negativt om?
Det är ju absolut inte samma sak!Tja, någon skrev ju att hon ville "låsa in" sin snubbe ibland. Sen fattar jag ju med att det är ett skämt, men ja...
Ja det är ju lite extremt.
Och du skrev ju att du var glad att du lärt känna en kille utan tjejkompisar? NEJ - du skrev inte att han inte får ha tjejkompisar, det vet jag. Men att vara glad över att ens kille inte har kompisar av motsatt kön känns nästan lite på samma vis. Tycker jag.
Det är ju som om någon inte gillar cigarettrök och träffar en partner som inte röker, det borde ju vara ett plus så slipper det som kan bli problematiskt eller jobbigt om partnern skulle röka.
Min sambo hade givetvis fått ha tjejkompisar om han hade några eller lärde känna några, men nu har han inte det (och då har jag inte heller behövt möta min svartsjuk och jobba med den). Jag har ett par killkompisar (som dock bor långt bort nu) och det rör inte honom i ryggen.
Tyck det du om det gör dig gladFint, då är det bara du som är sexistisk och kvinnoföraktande då.
Jag väljer att inte använda ord som är såpass nedsättande om andra personer. Sedan betyder inte det att jag tycker att allt alla har på sig är snyggt, smakfullt eller något jag skulle välja att ha, men på något vis väljer vi vilket samhälle vi ska ha genom hur vi ser på andra runt omkring oss, att tänka nedsättande om kvinnor har gett oss ett samhälle där många anser att kvinnor inte kan våldtas av sin partner, där 30 000 misshandelsfall om året anmäls (mörkertal på den? ) där kvinnor misshandlas av sin partner, etc. Och det är inte ett sådant samhälle jag vill ha.
Bara för att någon klär sig på ett sätt som jag tycker är ruggigt betyder det ju inte att det är en dålig person på något vis, det har väl ingen skrivit? Däremot kanske man ska tänka på vad kläder ger för signaler, och det gäller många klädstilar. Och då menar jag inte att man har rätt att våldta kvinnor för att dom går nakna...
Tex hängbyxor som hänger i knävecken, det ger ju ett visst intryck för många, precis som att tjejer som visar väldigt mycket av sin kropp där det kan ses som olämpligt ger ett visst intryck för många. Men det är såklart bara kvinnliga klädstilar man inte får uttrycka sig negativt om?