Nila
Trådstartare
För två veckor sen var jag till en kennel med Flatcoated retriever. Valparna var då 3 veckor gamla och hur söta som helst
Tänkte att det skulle vara jättesvårt att bestämma sig för nån, och då var dom ju så små, men det var två stycken som jag fastnade lite för. Igår var jag och tittade på valparna igen, dom är ju nu då 5 veckor gamla. Lite mer fart i dom och man börjar väl se olika personligheter. Valparna hade fått nya märkningar då dom gamla nötts bort, men jag tror jag fastnade för båda jag gillade förra gången nu också, plus en annan. Så ett tag blev det 3 jag var intresserad av. Nu är jag enre på 2 igen...
En av dom "gamla" och så den "nya". Men det är ju så svårt att välja! Skulle kunna sitta en hel dag och bara titta på valparna...
Jag tror att dom valpar som jag är intresserad av är ganska lika i sättet, men vi får väl se om några veckor. Jag har så svårt att bestämma mig. Ena stunden har man nästan bestämt sig och i nästa vet man inte längre...
Ska ta lite hjälp av uppfödaren. Ska ringa nästa vecka och se hur som har utvecklats i personlighet, om den ena är livligare än den andra eller så... Kanske hon kan hjälpa mig välja.
Nog för at tjag visste att det skulle vara svårt att välja valp, men det är ju jättesvårt!
Hade jag bott närmare hade man ju kunnat fara dit några gånger till, men nu blir det nog inte förrän det är dags att hämta valpen... Och då ska man väl ha bestämt sig... 
Jag tror att dom valpar som jag är intresserad av är ganska lika i sättet, men vi får väl se om några veckor. Jag har så svårt att bestämma mig. Ena stunden har man nästan bestämt sig och i nästa vet man inte längre...
Nog för at tjag visste att det skulle vara svårt att välja valp, men det är ju jättesvårt!