Svampsäsongen 2023

Blev 1,7 kilo kantareller och lite taggisar idag🙂, trodde på mer taggisar men är nöjd.
20230827_142923.jpg
 
Den 19e plockade jag 2,3 kg. Då mötte jag och hunden 3 andra svampplockare i slutet av skogen där jag inte hade plockat så då gick vi hem 😅 igår gick vi till samma ställe, fick ihop 1,3 kg 😁 idag tog jag en tur till mitt andra ställe, där var det nog 2 veckor sen jag var, blev ett halvkilo med stora kantareller + ett par nävar trattisar.
IMG_20230827_161446.jpg
 
Alltså idag fick jag ignorera att jag såg mängder av kantareller och låta dem stå kvar. Det är första gången i mitt liv det hänt. Jisses ett sådant kantarellår! Snart rymmer inte frysen mer. 🙈
 
Hållet med!
Hittade några få stackare igår, men inga mängder som alla andra verkar hitta. Dessutom är det ju tydligen hemlihare än hemligstämlpat Säpo-material var man plockar svamp trotts att man hittar så mycket att man inte kan ta hand om allt.
Nej vad trist! :(
Svampen idag fick jag syn på i en skog jag aldrig varit i tidigare så jag har bara haft väldig tur.
Hoppas det är din tur snart!
 
Här har de varit elaka och inte delat med sig av sina hemliga ställen.
Att bara vara ute i en okänd skog, och däri tvingas lämna upptrampade stigar är ibland kalas för den egna kantarellskörden.

Tips:
Hedemora i skogen mellan kontroller 89-95.
Vid Borlänge kontroll 19 plockade jag på en kvadratmeter en hundbajspåse med kantareller, c:a 3m från kontrollen. Finns nog mer i den skogsplätten.
osv...
 
Att bara vara ute i en okänd skog, och däri tvingas lämna upptrampade stigar är ibland kalas för den egna kantarellskörden.

Tips:
Hedemora i skogen mellan kontroller 89-95.
Vid Borlänge kontroll 19 plockade jag på en kvadratmeter en hundbajspåse med kantareller, c:a 3m från kontrollen. Finns nog mer i den skogsplätten.
osv...
Men för oss är det inte okända skogar eftersom vi är där på träningar...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 807
Senast: lewellyn
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 738
Senast: Disen
·
Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga detta för det är en kombination av NH, western och "vanlig" ridning...men jag lägger det här eftersom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 771
Senast: FridaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp