Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Inte fulgran, fulsötgran. ;) Min farfar brukade alltid ta någon av de fulaste granarna, han tyckte alltid så synd om dem. :)

Jag tänkte faktiskt på dig när jag var ute och högg gran förut, synd att du inte bodde närmare, då hade jag kunnat köra en till dig.

*kl*

Jag läste också om lilla Hilda och blev helt knäckt. Kan inte ens föreställa mig allting som de har gått igenom och inser också vilken tur vi hade som hade en vettig läkare som gav order om snitt och nästan skällde på bm för att hon inte kallat på honom tidigare.

"alla kvinnor kan föda vaginalt" Fy fan, rent ut sagt, för den läkaren. Hade vi haft honom hade S strukit med också. Att folk ställde upp på det han gav order om också??? Hade jag varit barnmorskan hade jag vägrat och velat ha en annans läkares åsikt. Allt är bara så sjukt. Och hur många gånger använde de inte sugklocka? För oss så försökte de två gånger, sen var det ingen diskussion om att försöka ytterligare en gång när det inte gav någon verkan.

Med hela mitt hjärta så lider jag med familjen för allt de har gått igenom och deras stora förlust. Det finns inga ord.

@modett: tvära kast, men ett stort grattis på din födelsedag!! :)

Haha, timglasformad kan man då kalla den :D

*kl*
Tack för gratulationerna. Tror jag har en pre-trettiårskris eller något, saknar verkligen den där känslan av att min födelsedag var den bästaste bästa dagen på hela året. Den försvann när jag fyllde 23, bara tvärt.

Fast jag har ingen julkänsla att tala om heller i år tyvärr, det är nästan ännu tråkigare. Hoppas jag kan ladda upp julbatterierna bättre till nästa år när H kanske börjar märka mer av julen. Nu är det kul att peka på tomtarna, eller säga "näääna" och peka på stjärnorna men det är nog allt. ;)

Usch, mår fortfarande piss över den där artikeln. Den var som kronan på verket av en massa morbida tankar idag, fick en massa hemska tankar i bilen på morgonen om hur det skulle bli för H om jag dog i en bilolycka. Eller om jag skulle kunna överleva om han dog i en bilolycka. Eller ramlade ut genom ett fönster. Eller blev dödligt sjuk. Min bäbis :cry:

Vår bil börjar ju få några år på nacken nu, det är en -06:a, men jag har alltid varit noga, även mina första bilar som var över 10 år gamla när jag köpte dom. :D

Som ni kanske sett på Fb fick jag en stor brudorkidé när hon lämnade tillbaka bilen! :love:

Jag brukar också kunna fastna i sånna tankar :( Det är verkligen inge kul. Men jag brukar tillslut skälla på mig själv och försöka börja tänka på något annat.
Du får tänka på något fint och vara glad för att du får leva här och nu med din fina H!
Kommer det inga och firar dig idag som kan få dig på bätttre humör?

Va snällt av henne att köpa en sån fin blomma som tack för lånet! Jag hade också varit nojjig när hon skulle parkera där hon skulle.

*kl*
M verkar pigg och kry igen. Han har ätit välling, frukt och druckit bra med vatten sen han vaknat vid 8. Han springer även runt och leker som vanligt så förhoppningsvis blir det inget mera. :bow: vi vuxna mår bra än peppar peppar ta i trä! Dock trötta. *gäsp*

Ja, verkligen snällt! En sån stor orkidé med kruka är ju inte direkt billig. Men det går nog ingen större nöd på henne, de har bra jobb båda två. :D

Vad skönt att M mår bättre! Hoppas verkligen att ni klarar er, så kan du åka in och föda ikväll. Du får inte missa det här bra datumet nu!

Jag tycker granen var misslyckad på ett ganska gulligt sätt :)

Nåja ingen koll på förlossningar har jag uppenbarligen :o

(Fick ingen själv heller, jag var ju nyfiken).

Jag får nästan panikartade känslor när jag tänker sådana tankar. Vet faktiskt inte helt ärligt hur jag skulle kunna gå vidare om jag miste någon av mina T'n.

Nä fy f*n, vilken idiot till läkare :devil:

Ne börjar bli irriterad på att det inte kan ta fart nu igen när det är fritt fram. Hade lovande ryggont och mensvärk innan lunch. Men det försvann efter att sista slemmisen och teckenblödningen kommit. :( sätter väll igång inatt bara för att jävlas.

Men fina, fina Lotta! :love: Ni är så underbara hela högen, men vad ni än säger så är granen ful tyvärr. ;) Vi ska precis till och klä den, får se om den blir nå vettigare. :)
Modett: Grattis! :bump:

Tvära kast - läste också artikeln om Hilda igår kväll och bröt ihop totalt och bara grät. Så vidrigt, jag blir illamående bara jag tänker på det...

Blir nog inget direkt firande mer än med min lilla familj eftersom vi har all släkt på långt avstånd. Har inte orkat bjuda in vänner heller eftersom det känns så stressig efter jobbet med allt inför julen. Får nöja mig med sms- och bukegratulationer!

Ja det är farligt att hamna i sådana tankar, de "ger" ju ingenting mer än elände och ont i magen. Förhoppningsvis ska det aldrig bli allvar utan vi får alla leva långa och lyckliga liv!

Inga känningar än?!

Tyvärr har jag ju inte så mkt val. :(

Svag svag värk ibland. Men inget som går att koppla just till att det är pågång. Blir Galen snart för det känns som att det ska komma igång hela tiden men Aldrig gör det. Mini har väll fastnat på tvären eller nått. :(

Haha då har vi oxå en fulgran! Gubben hittade en tanig sak. Tur att vi inte firar julen hemma i år. Förra året var det en sin gran, nu är det något att hänga lite kulor i...

Min bm sa att hon visste ingen unge som blivit kvar inne i magen ;) så det kan du ju tänka på. Det bästa är att det kan komma igång helt plötsligt utan förvarning, så det kanske är jättenära för dig! :laugh:

Haha ja så sa min bm också. Ja vi får hoppas att det är jätte nära och att det inte är långt kvar när vi åker in på kollen imorgon. :)

Jag ska tänka på dig. Hur dags ska du vara där?

Kl
Vilgot har börjat snacka skånska! :eek: Tidigare har han sagt "mmmm", men sedan ca 1 vecka tillbaka säger han "ja" och "ja-a". Men a:na låter inte som de ska göra, utan så som de gör när man säger t.ex tallrik. Det låter jättekul!

Och Albin har börjat le åt mig! :love: 6 veckor igår.

Ska vara där 8.30. Så blir att åka vid 7.30. Skönt nog så kommer svärmor hit så vi slipper åka åt helt fel håll innan för att lämna M.

Åhh första leendet är så underbart! :love: se till att få kort på det!

Aneka
Tycker du kämpar på bra. Men nu är det hög tid för mini att ta sig i kragen o komma till världen.

Kl
Nu e vi i Blekinge och T har åkt flygplan för första gången. Gick över förväntan. O nu e hon stormförtjust eftersom här finns en bebis.

Grattis på födelsedagen! :)

Jag firar din dag med att bli förkyld. Mår inte så bra just nu men jag är tacksam för förkylning i jämförelse med magsjuka.

Har även gjort min vitlökssill nu. Återstår att se om den blev god nu bara, det var rejält drag i den i alla fall tills jag hade i sillarna då lugnade den ner sig lite.
När jag var och handlade ingredienserna till sillen så fick jag även för mig att jag behövde vit choklad till min kladdkaka. Tog på mig 3 paket á 100g, det jag inte mindes var att jag redan hade två paket á 100g här hemma :grin: Så ja, det blir att baka med vit choklad i mängder nu. Trött jag blir på mig själv...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025