Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Jag hade lånat ut om det var under de omständigheter du nämner. Har inga problem med att låna ut när det gäller sådana isolerade fall, blev däremot less och fräste ifrån till en kompis en gång som började låna min bil flera gånger i veckan. Har man ett sånt behov av bil så får man nog skaffa sig en egen :grin:

Aneka: ska du inte föda idag så hoppas jag att du lyckas knipa till den 25:e!

Nu kommer ett egoinlägg, men den som inte vill läsa behöver inte. ;)

Jag blev ju typ sockerberoende under grav pga alla Plopp och salta bilar. Har ätit väldigt mycket mat också. Var ju säker på att det skulle gå över av sig själv, men det gjorde ju inte det. Har inte varit motiverad till det heller eftersom jag varit lite nere. Men nu när det börjar kännas bättre igen och det dessutom inte hände så mycket på vågen, så har jag gjort det.

Fyra dagar nu med inget sött öht, inget småätande och bara vatten att dricka och endast en lagom portion per måltid. Genast mår jag bättre och är 1,5 kg lättare (givetvis mest vatten såklart). Nu börjar jag äntligen känna igen mig själv och det känns inte omöjligt att få bort de sista 6 kilona. :laugh:

Nä, det värsta som finns är när folk börjar ta saker för givet. När jag gick på högskolan var jag den enda bland mina kompisar i klassen som hade bil. En annan hade gemensam bil med sin sambo. Men alla tog alltid förgivet att jag skulle köra och skjutsa dom överallt. Visst, jag ställer gärna upp, men inte jämt. :crazy:

Tycker det är bra jobbat att du redan bara har 6kg kvar. Förstår känslan när suget börjar försvinna och kämparglöden till den vanliga kroppen kommer tillbaka!! :) härligt för dig!!

Självklart är liv mer värt än bilen, men nu tänkte jag på typ plåtskador. Det blir väldigt besvärligt att vara utan bil också om den måste in på lagning. Det var den stora bilen hon lånade, vi bor 9 km utanför stan och bilstolarna går inte in i den lilla bilen. Vi är alltså beroende av den.

Olyckor är ju väldigt ovanliga, men det känns extra surt när någon annan än en själv orsakar dom. Två gånger har jag blivit påkörd, en gång bakifrån på E18 och en gång (förra året) när bilen stod parkerad. Båda gångerna blev det problematiskt.

Naturligtvis finns det inget som säger att hon är en sämre bilförare än oss, jag bara resonerar. :)

Jag kommer aldrig att våga låta V klättra ner själv från det där bordet... Jag hittade honom ståendes där precis nyss och sa åt honom att han fick klättra ner själv. Naturligtvis slant han och satte handen utanför bordet och var på väg att trilla med huvudet före ner på stolen. Jag hann fånga honom, men ändå. Han blev jätteledsen, jag hoppas att han lärde sig nånting iaf.

*kl*

Ni som haft magsjuka barn, vad har ni gett dom att äta/dricka? Iggy har bara fått vatten och uppvispad cola att dricka. Men han får inte behålla något :( fy det är vidrigt att hålla i hans lilla kropp när den vänder ut och in på sig :cry:

Vätskeersättning där jag fyllt en spruta och sprutan in ett par ml var tionde minut. S tyckte det var gott så det var inga problem. Viktigaste tror jag är att inte ge för mycket/gång. Utan mer "svälja salivmängd".

Annars har S gärna ätit sin välling i alla fall. Men då har hon inte kräkts konstant.

Grattis på födelsedagen!! Än ser det ut som att du får ha din födelsedag ifred ett tag till! :D

Både tur och otur då, med tanke på magsjukan. Fast än finns det många timmar kvar att föda!

Grattis på födelsedagen!! :banana:

Jag vet precis vad jag gjorde den här dagen för 16 år sen! ;) :angel:

Jag vet att jag fyllde år men så långt sträcker det sig nog :D Eller få se, det var nog det vi flyttade så jag bytte skola mitt under läsåret. Så jag fick en fin tomte av gamla klasskompisarna som födelsedags/avskedspresent :idea: Julavslutning på skolan och födelsedag har i princip alltid sammanfallit.

KL

Läste just artikeln om Hilda på AB. Seriöst! Jag tar så illa vid mig. Hur jvla dum i huvet får man vara??? Som jag kommenterade på FB, jag kräks nästan när jag läser och klarade inte av att läsa händelseförloppet alls. Hur funkar läkaren?? Hur funkar sköterskorna?? Så innibomben hysteriskt onödigt!!!

(för er som inte har FB, detta menar jag: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14108573.ab )

(Obs! Eftersom jag vet att Aneka redan har läst detta så tog jag diskussionen hit... Ville bara få ur mig den smärta som det gör att läsa detta...)

KL
Luvi har hostat som en tok hela natten, så hon fick följa med sambo till jobbet idag istället för att gå på dagis. Hon var iaf pigg och glad när vi vaknade :)

Senast ändrad:
En granne kom inrusandes här för en liten stund sen och frågade om hon fick låna vår bil. Jag vet att hon inte hade frågat om det inte var absolut nödvändigt, men det känns faktiskt sådär att låna ut bilen till utomstående. Nu har vi ju varit grannar i 4,5 år och jag vet att de har ekonomiska resurser att betala en ev självrisk om det skulle hända något. Är det bara jag som är så här fjantig? :o Jag lånar aldrig saker av folk heller pga samma orsak. Hon fick såklart ta bilen och det går nog jättebra! :)

Det beror på vem det gäller. Jag har lånat ut bil och hästtransport till en nära bekant en gång och det gick bra. Han skulle köra lnågra lamm till slakt.

Men vi har som regel att alltid säga nej om någon vill låna transporten för att köra häst i.
En olycka händer så lätt och det finns väldigt bra uthyrningsställen i närheten som inte är dyra.

Bilen har ingen annan frågat om.
Men skulle det vara jätteakut så skulle jag självklart gå med på det. Ev köra själv.

– Jag bedömde då när vi gick ronden på morgonen att det inte var nödvändigt med kejsarsnitt då.
:eek:

Inte nödvändigt? Det rimliga vore väl kejsarsnitt vid minsta risk.

Jag trodde missfärgat fostervatten=omedelbart kejsarsnitt om barnet inte var på väg ut inom ett par minuter.

Åhh nej så fruktansvärt :cry: Önskar att jag inte läst.

Kände detsamma. Började må riktigt dåligt, klarade inte ens av att läsa färdigt hela artikeln. Huvva, usch vilka tankar som snurrar runt i skallen nu.

Sänder en tanke till lilla Hilda och hennes familj.

Grattis på födelsedagen förresten ;)

Hyra/låna ut bil/transport

Har inte några större problem att låna ut till sånna jag vet är försiktiga, men blir jädrigt irriterad om dom lämnar tillbaka t ex bilen otankad eller jätteskitig. Okej för en resa till stan ToR då behöver man inte tanka men kör man långt så.

Finkan brukar vi hyra ut, men minsta lilla att det missköts så är det färdig lånat för den personen. Ja det samma gäller väl bilen också.

Jag är ju så himla rädd om mina saker också. Jag parkerar verkligen aldrig nånsin bredvid en annan bil om det inte är absolut nödvändigt. Nu skulle hon parkera i ett parkeringshus i stan mitt i julkaoset. Men jag sa faktiskt åt henne att jag brukade vara noga med sånt. :o Däremot glömde jag säga att man måste åka slalom över fartguppen här ute eftersom de är så idiotiskt gjorda att vår bil skrapar i under om man kör rakt över dom.

Stellas vatten var mekoniumfärgat och förlossningen fick fortsätta normalt. Nästan 5 timmar efter vattenavgång innan hon till slut kom ut - inget prat alls om snitt här. :confused: Tror inte att snitt vid missfärgat vatten är standard, om barnet verkar må bra alltså.

Ni som har mig på Facebook har ju redan sett spektaklet, men för er andra:
isR72Xqj

Det här är vad jag får stå ut med den här julen, alla vettiga granar är slut. Det här är alltså sambons fulgran. Jag vinner ju fulast gran-tävlingen iaf med hästlängder! ;)

Sambon är jättenoga med sin bil (årsmod 2011) också, dubbelparkerar alltid och parkeringshus är bannlyst. Men jag förstår om man är rädd om sina nya bilar, jag har ju bara en gammal SAAB. Men efter jul hoppas jag kunna ranta runt i en Alfa Romeo 156 SW, inte den mest praktiska bilen för mig då kanske men mkt roligare att köra än SAABen :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025