Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Jajjemän, tänkte satsa på att få honom minst trespråkig ;)

(min kusin har btw trespråkiga barn eftersom hennes karl är spanjor och de pratat mycket engelska sinsemellan - vilken fördel!)

Först och främst..

Heja Mini :bump::bump::bump:

ni har tjattrat om det mesta under kvällen som jag tillbringat på jobbets julbord.
A förstår både svenska och tyska lika bra men säger än så länge bara "heiss" (varmt) och "da" (där) på tyska. Vi äger ingen ajfåån så engelskan har vi inte börjat träna på än ;)

Stackars alla er med kräksjuka, jag ska inte klaga mer på hur jag mår. Det är ingenting i jämförelse. Tänker speciellt på Iggys dagisfröken. Stackars människa. Hoppas för hennes skull att hon tillhör de som är immuna :crazy:

Jajjemän, tänkte satsa på att få honom minst trespråkig ;)

(min kusin har btw trespråkiga barn eftersom hennes karl är spanjor och de pratat mycket engelska sinsemellan - vilken fördel!)

+ mikan

Jag avundas dem som "föds" som flerspråkig, vilken fördel senare i livet liksom! Jag hankar mig fram på gnagglig engelska och har läst ytterst lite tyska och spanska, men inget jag reder av, tyvärr. Har en klasskompis som är född och uppväxt i Ryssland, flyttade till Tyskland i tonåren, där hon bodde till hon blev 30 och träffade en svensk man och flyttade hit. Dessutom talar hon riktigt bra engelska, så hon är numera 4-språkig, för svenskan är också riktigt bra, med en tysk charmig brytning givetvis. Tänk vilken merit! Avundsjuk är jag :D

Nu är det sängdags. Datorn får följa med upp för att kolla om det hänt något hos Aneka, E väcker ju mig om ett par timmar ;)

*kl*

förlåt nu ger jag er fel förhoppningar :(

Nu hoppas jag att vi Inte måste åka in inatt. M spydde nyss ner hela sängen och ännu en gång här nere i soffan nu :( Är nog ingen som vill vara barnvakt såhär innan jul åt en magsjuk liten en :(

Måste ringa och höra hur det blir med mina kontroller och sånt om dom vill ha upp mig ens. Va jobbigt allt blev nu. :(

Neeeej, inte en till kräksjuk unge... :( Vilken extremt taskig tajming! Hur går det annars? Har du fortfarande värkar?

Blir inget längre inlägg än så här. Vill inte vakna till för mycket. Matar Albin och kunde inte hålla mig borta från telefonen... :angel:

Nja det är lugnt med värkar skönt nog(vem trodde att jag skulle säga det såhär på bf+9 :p) oj vad jag slits mellan att vilja och inte vilja föda nu. :(

Nu sover äntligen M igen. Efter att ha fått i sig lite vatten som stannat kvar än så länge. Sambon har lagt sig i gästsängen och jag och Milton får bädda ner oss i stora sängen. Vill inte ha honom själv i hans rum nu. Det blev jag som fick ta nattpasset då tydligen bara jag duger. Tycker synd om min lilla M. :(

Min mage är lugn iaf. Inte ens mensvärk längre. Kan inte låta bli att vara lite besviken. :(

Men gud vilken dålig tajming!

Det tycks som om alla härinne har eller har haft besök av kräksjukan förutom vi då. Nu får du se till att hålla dig frisk för det låter inte som en kul grej att föda barn med vinterkräksjuka:(

Vi hade nog faktiskt vanlig magsjuka :idea: symptomten på oss stämmer inte med vinterkräksjukan.

aneka: vilken dålig tajmning att M blir sjuk :( hoppas ni andra klarar er!

Åh vilken taskig tajming :(

Här tror och hoppas jag det gått över. Vi har sovit i skift i soffan i natt med Iggy men han har inte kräkt sen kl 23 igår. Nu har han druckit 1 dl maizenavälling och lite vatten. Än så länge har det fått stanna. Iggys förskola, alla tre avdelningar, stängde igår för att förhindra smittspridning. De öppnar efter jul igen. Återigen är jag imponerad över personalen. Jag o sambon hade fullt upp med ett barn som kräkte. Där var det 8 ungar som kräktes och 5 ungar till som skulle tas om hand på 4 personal! Hoppas de stackarna klarar sig :(

Nu ska jag försöka ge mig ut och julhandla så vi har mat till helgen. Känns sådär kul när jag jobbar hela julhelgen :cry: jobbar 15.30-00.00 imorgon, 8.00-16.00 julafton, 16.00-00.00 juldagen och 8.00-16.00 annandagen. Kul :grin:

Svårt att hålla mig undan när det bara är jag som gäller. Skönt nog så brukar jag inte få det allt för lätt. Känns som sambon är i värst riskzon då han och M delade på en gaffel igår kväll.

Jag och M har sovit mellan 4-8 ifall. Han har druckit 120ml välling. Håller tummarna att den får stanna nu. Sambon ska få sova ett tag till innan jag väcker honom så jag förhoppningsvis kan gå och vila.

Nej men fy din stackare! Håller tummarna hårt för att du inte ska bli smittad!!!

Jag menade en sådan där lekhjälm som ser ut som en hockeyhjälm. Alla barn på vårt dagis måste ha en. Vi köpte en igår och hon hade den på sej hela tiden när vi var ute och åkte pulka. Jag är jätteglad att vi köpte den. Det kändes skönt och jag oroade mej inte lika mycket att hon skulle ramla på en hal fläck eller så. Trodde aldrig hon skulle vilja ha den på sej.

Vilken himla tur att värkarna stannade av iaf. Hoppas att Mini väntar i några dagar nu.

Kl
En granne kom inrusandes här för en liten stund sen och frågade om hon fick låna vår bil. Jag vet att hon inte hade frågat om det inte var absolut nödvändigt, men det känns faktiskt sådär att låna ut bilen till utomstående. Nu har vi ju varit grannar i 4,5 år och jag vet att de har ekonomiska resurser att betala en ev självrisk om det skulle hända något. Är det bara jag som är så här fjantig? :o Jag lånar aldrig saker av folk heller pga samma orsak. Hon fick såklart ta bilen och det går nog jättebra! :)

Jag lånar ogärna, just av den anledningen. Däremot har jag inga problem med att låna ut saker till folk jag litar på. Jag anser nog snarare att, om olyckan skulle vara framme, är jag evigt tacksam om allt går bra med de i bilen (som i detta fall) och bryr mig inte så mycket om materiella ting, även om det givetvis är surt klart :)
Minas ärföräldrar tex tycker att deras 16-åring ska övningsköra med deras as-gamla automatare istället för med deras nya manuella säkrare bil. Jag anser att händer det något så hade jag iaf varit glad över att det hade hänt i den nya säkrare än i den gamla skrothögen :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar