Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Då förstår jag varför fulgranen gjorde extra ont. "Du hade en uppgift och inte ens det kunde du göra"känsla över det hela. :/

Skönt att syster kommer och hjälper och stöttar. Jag försökte göra allting själv förra året med bebis och blev totalt sönderstressad, hade världens gräl med min mamma, bröt ihop och störtgrinade och hade mig. :o Så iår var jag noga med att dela upp allting.

Haha, hur snabb tror du att jag är? :p

Jadu ingen speciell smärta just nu iaf. Tänkte lägga mig och sova nu utifall det blir en tidig morgon. Så att ni vet varför jag försvinner nu snart. :)

Senast ändrad:
Det var inte ens en uppgift utan något han gjorde spontant, och gesten är ju superfin - men det blev så fel. :( Han vet hur viktigt det är med gran för mig, medan han inte bryr sig och helst skulle slippa. Jag känner mig skitdum och barnslig som inte bara accepterar fulgranen och tar in den, men jag kan verkligen inte. Jag har gett mig på så många punkter vad gäller det mesta runt den här julen, så här ger jag mig bara inte. Lär väl bli min död, hör ni inget från mig under morgondagen så stupade jag säkert på vägen hem och ligger under en, förhoppningsvis, fin gran och fryser. :D

Gud så spännande det kommer att bli att läsa imorgon när jag vaknar! :banana: Jag ska också sova nu. God natt och kämpa på nu!! :love:

Bli inte för besviken bara om inget hänt eller jag inte skrivit något(min tur att få sovmorgon imorgon) God Natt!!! :)

God natt, och sov inte gott. ;) Jag håller tummarna för värkar inatt, att bryta ihop och ge upp funkar garanterat. Stellisen kom ju på BF+12 efter att jag fått psykbryt. ;)

*kl*

Ni som haft magsjuka barn, vad har ni gett dom att äta/dricka? Iggy har bara fått vatten och uppvispad cola att dricka. Men han får inte behålla något :( fy det är vidrigt att hålla i hans lilla kropp när den vänder ut och in på sig :cry:

S var rejält magsjuk för snart ett år sedan, och det enda vi fick i henne var vatten eller vätskeersättning (smaksatt med saft, för den smakar rejält illa annars). En tesked åt gången. När det lugnat ner sig fick vi även ge lite majsvälling.
Koka vattnet innan, det blir snällare för magen då! (iaf enligt personalen på barnakuten i V-ås) Magsjuka är vidrigt, hoppas I mår bättre snart och att ni andra klarar er.

Jag behöver lite råd. Vilgot har ett litet bord med två små stolar på sitt rum. Vi brukar stänga in oss där när jag matar Albin för att Vilgot inte ska kunna röja i hela huset. Men nu har han kommit på att han får jättemycket uppmärksamhet om han klättrar upp och ställer sig på bordet. Likadant i soffan om vi mot förmodan skulle sitta där.

Vad ska jag göra? Ta bort Albin och ta ner Vilgot (för att han 10 s senare ska klättra upp igen)? Eller ska jag låta honom ramla ner för att han ska lära sig? Sedan han klämde fingret så har han varit superförsiktig med att stänga lådor, så han skulle säkert bli mer försiktig, men han kan ju slå ihjäl sig! :crazy:

Hålla ett getöga och ta honom om han börjar vingla? (A står på fotöljens armstöd och röjer bokhyllan, hittils har han faktiskt inte fallit ned :eek:, vi ropar sitt sitt! och då klättrar han oftast ned och sätter sig.)

Stackars lilla Iggy... :cry:

Kan bara hålla med, stackars lille pojken :(

kl

Idag fick även jag mitt SS-paket och jag har med all säkerhet listat ut vem det är ifrån, vilket jag inte tänker avslöja här och nu ;) Däremot vill jag tacka denna person och hoppas att hon läser detta (utan att kommentera det idag såklart ;) ). Jag blev verkligen rörd till tårar över det fina kortet jag fick till med texten. Efter att ha haft en riktig skitdag i skolan (jag klarade inte tentan till företagsekonomin och jag är så besviken på mig själv :( ) och kommer hem och möts av detta, det gjorde verkligen min dag och jag blev så himla glad :love: :love: TACK min fina Secret Santa!

Nej usch, det verkligen hemskt att hålla i dom när dom måste kräkas. Jag fick som lov att lyfta upp T för annars böjde han bara huvudet bakåt och försökte svälja ner allt igen :( Fick bara i honom vatten och glass, men han var ju tack å lov inte magsjuk så länge!

Hoppas han piggar på sig snart!!

Ska också grava lax! Har du något bra tips på recept? Har aldrig gjort det förr, kanske ute i senaste laget men va f*n. Köpte fryst sida som håller på tina i kylen nu. För visst törs man äta hemgravad lax när man är gravid??!! Vet att man ska passa sig för vaccumförpackad. Jag äter förövrigt inga vaccumförpackade produkter nu, eller rökta. Jag vet, hel nojig :o

Jag äter det mesta. :o aktar mig för det uppenbart farliga och fryser ned allt som man ska. Färskförpackad rökt skinka tex ska väl vara ok? Vi vacuumförpackar ju vårt kött hemma och fryser ned det direkt. :)

Jag gjorde samma lax som jag gjorde förra året, har laxen varit fryst så ska det vara okej att äta som gravid. Om du googlar alltommats hemsida efter julgravad lax så hittar du det, det innehåller bl.a. Kanel och apelsin, det låter äckligt, men det var hur gott som helst då så jag hoppas att det blir lika gott i år igen. :d

H har *peppar peppar peppar peppar* inte varit kräksjuk än. Men när han varit sjuk så är det oftast isglass som går ner. Kanske kan funka med tanke på Lottchs råd om små klunkar iskallt vatten vid illamående.

Kl
Här rasar det ut flera nya ord varje dag, och nu på flera språk :D Han säger ko på engelska och spanska, rooster och pig. Tur man har appar som bildar barnen ;)

Börja med att ge en tesked/matsked kallt vatten var 20e minut, så att magen långsamt får en chans att återhämta sig. Pågår det till imorgon så skulle jag nog ge vätskeersättning, men har magen lugnat sig så är maizenavälling eller gröt suveränt att ge. Morotspure har jag hört ska vara bra också, men det har jag inte prövat själv.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar