Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Jag skulle precis skriva att Iggy inte har kräkts sen han var liten bebis. Men pratade nyss med en smått stressad dagisffröken, 8 (!) barnhade kräkts inom loppet av en timme och Iggy var en av dem. Hon sa att det var kräk överallt :crazy: hur gör man och vad gör man? Jag har inte haft magsjuka sen jag var typ 9 år. Sambon är på väg o ska hämta Pytte nu. Stackars liten :(

Stackars dagisfröknarna. Och barn...

S är pigg och jag luckades med hjälp av gubben fixa stallet på 15 min. Sen var det in och forsätta. Nu börjar även han känna sig risig. Hoppas jag hinner återhämta mig innan han blir dålig. Någon måste orka med S.

*knapprån*

Sitter och läser vitlökssillsrecept återkommande i nästan alla recepten är vitlök (vad konstigt ;) ), rödlök, gräslök, creme fraiche och majonäs. Börjar nästan få lite bråttom nu att hinna göra den innan julafton och funderar på att gå på magkänsla istället för recept. Tur nog har jag köpt 5min-sill, bra att jag är förutseende nån gång ibland.

Vad konstigt att det är vitlök i alla recept, snacka om att härmas :confused: :D
Sillgörandet överlåter jag till mormor (inget julbord utan hennes inlagda sill) och min bror.

Jag tar hand om bakandet och potatis :D

Ja vilka jäklar som inte ens kan vara originella nog att hitta på något annat än vitlök att ha i :D
Jag börjar ångra att jag sa att jag skulle göra vitlökssill men så länge den smakar vitlök så får man väl vara nöjd.

Ska faktiskt baka jag också, saffranskladdkaka :idea:

Weehooo :banana::bump: Heja Mini Heja!!!

*Kl*
Uscha vad jag tycker synd om alla er med magsjuka :( jag å sambon har nämligen inte hämtat oss än. 1,5 vecka sedan nu. Vi köpte skräpmat till middag, vi hade lätt kunnat dela på en pizza....

Nu ska jag snart iväg å handla till julgodistillverkningen i morgon. Det blir kola (smör, choklad å polka) knäck, chokladfudge & brända mandlar. Ska även köpa hem så jag kan göra en Banoffee pie.

Jadu säg det. :( men nu har iaf slemmis börjat komma. :bow: får se hur länge den ska göra det innan värkarna sätter igång den här gången. Tog drygt 7h förra gången. Jublade nästan på toan när jag såg det. :p
Äntligen är det nåt på gång! :banana: Hoppas det blir imorgon, så blir det värsta coola siffrorna 111222!

Jag hade nog ingen slempropp, btw. :p

Vi var magsjuka andra advent helgen och det tog ungefär 2 veckor för att känna oss normala igen. Sen att jag nu har dödat min mage med Ipren är ju en annan femma ;)
Det tar verkligen tid att få ordning på magen igen. Tyckte att jag mådde illa en hel vecka efter magsjukan. Tycker ändå vi hade en lätt variant som var över på 12h.

Låt honom klättra, men kan du inte placera dig så att du kan vara nära och hålla lite koll om han skulle dratta ner?

Sängen, där jag sitter, står knappt två meter från bordet. Så koll har jag, men det är svårt att göra en snabb insats när man har en sugplopp på sig, om man märker att det är på väg att gå illa. Men jag ska vara kall nästa gång! :crazy:

Förresten, du sa förut att det skulle kännas bättre snart och det gör det nu faktiskt! :) Tredje dagen på raken Vilgot är hemma och jag har inte ens varit i närheten av att bryta ihop. Både katten och Vilgot verkar ha vant sig vid Albin och de är inte alls på honom lika mycket. Förut var ju båda två som iglar, både på mig och Albin. Nu är dom mer som vanligt och jag behöver inte stänga in Albin i ett rum så fort jag måste ägna två sekunder åt något annat. Det är himla skönt!

Albin har förresten också fått ögoninflammation nu... :( Stackars liten kille, bara 6 veckor gammal och har redan råkat ut för en massa skit...

Ja jag hoppas också på imorgon. Taskigt om det inte sätter igång nu, ge mig falska förhoppningar sådär! Annars får den allt stanna inne till måndag igen. ;)

Men nu har du ju gått en vecka över tiden, så sannolikheten att det ska bli bebis vilken dag som helst är ju väldigt stor. Jag gissar på imorgon! :laugh:

Jag hade också 12 timmars versionen, T hade 2,5 h och sambon ungefär en halv dag men var rätt slut på 2 dagar efter. T verkar vara den som repat sig bäst! Jag hade ju knappt gått upp nåt heller mellan BM besöken (100g) så magsjukan tog nog hårdare än jag trodde.

Ja vi får se hur det går! :)
Kanske är det här med att bryta ihop som startar det. Du hade väll varit väldigt uppgiven dagen innan Albin tittade ut? Jag bröt halft ihop och grät några tårar efter bm besöket så kanske va det som gjorde det! :idea: ;)

Bellan spydde en gång och det var på fsk. Är så glad att vi slapp torka spyor :crazy: Sedan sov hon när hon kom hem och hade ingen vidare matlust men som sagt en gång.

Men jag håller med er; stackars er som är magsjuka nu, det är så vidrigt. Hade glömt hur vidrigt det faktiskt är.

Jobbigt att A också fått ögoninflammation men det är väll nästan oundvikligt att den ena ska klara sig när det kladdas så mkt som du sa att det gjorde på V.

Jag själv har fått en vagel. Va många år sen sist men jag tycker det är nog irriterande så lider med dina pojkar!

Jag måste få bekänna att jag är lite förvånad att han ligger kvar där inne i magen. Trodde nog att mini skulle komma innan BF.

Min vän satt i telefonen och kräktes över hur trött hon var på vara gravid. 10 minuter efter samtalet satte värkarbetet igång. Sedan har vi ju Oregano så att bli riktigt less verkar vara gejen :D

Jag håller verkligen alla tummar och tår för att er mini vill titta ut så fort den bara kan! Jag gick aldrig över tiden med S, men jag var lovligt less redan vid bf och hade vattnet inte gått på morgonen hade jag brutit ihop... Förstår att du bröt ihop efter bm-besöket.

*kl*
Min pappa ville lägga S ikväll, efter en kvart gav han upp. Då tog sambon över. Efter 40 min gav han upp och nu sitter jag här... :grin: jag som höll på med mina sillar och grava lax. Taskig tajming. Har bara löjromssillen kvar ifs + all disk, sen ska jag ta på våra nytvättade kuddfodral till soffan, ta fram julkuddarna, skruva fast ett par hänglyktor i ett fönster, slå in ett gäng julklappar... Pust!

@Zody: jag hade blivit helt förstörd om min sambo kommit hem med en ful gran. :o i vanliga fall väljer jag ut vår julgran månader i förskott för att verkligen vara söker på att vi ska hitta den rätta. Iår var jag jättestressad över att jag inte hunnit med att gå ut i skogen och kolla, men det slutade ju bra ändå.
Jag kan förstå din sambo också dock att han blir sne när han trodde att du skulle bli glad och han har lagt ned tid på att hugga gran... Det är svårt. Det är som när jag spenderat timmar med att överraska sambon med en god maträtt och så tycker han inte om det. :mad: ;)

Du har ingen skrinda eller liknande du kan dra granen i?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar