Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Men vad :eek: på vilket sätt är det skadligt?? Inte för att flisan tittar mycket men iaf...

Hur många hästar går det på dina tunnor. Funderar på hur mycket det kan gå åt till mina. En stor, en åring och ett föl...

T har verkligen noll intresse av tv. Försökte få honom att se julkalendern med mig men det vara bas att glömma. Den han tycker är roligast är att stänga av den. Kollar korta filmer på tuben istället. Men egentligen, blir inte det lite samma sak?! Eller är det just bildstorleken som är skadlig??!! :crazy:

Dom frågade för flera månader sen för att de skulle slippa skicka och vi svarade då ja.
Men vi hade ju aldrig trott den mängden...
Nu tror jag det ska fungera för vi har "provpackat" våra saker, och det är inte allt för fullt, vi brukar försöka resa "lätt" men vi packar tills det är fullt imorgon och sedan åker vi, det får dom acceptera! Dessutom ska vi nog försöka komma iväg en halvtimma tidigare så vi har lite extra tid på vägen då vi väljer att köra via sthlm då Strängnäs vägen är grymt krokig... De får acceptera att vi dyker förbi dem runt 6.30 ;)
Sen vill vi ju gärna vara i god tid till båten för att lyckas få vettiga sittplatser.

En liten parentes som förklarar familjen lite är att jag för någon månad sen skrivit på Fb att vi skulle till min farfar som vanligt på juldagen... Senare ringer min mamma och undrar varför vi ska sova där?!?! För det hade hennes syster läst på Fb och sedan ringt och sagt till mamma... Det är hennes dotter/min kusin som vi hämtar julklapparna vid...

Senast ändrad:
kl

Ok S spyattack i går natt var tydligen ingen "råkade" grej. För idag blev det min tur :( Magen är helt ur balans och kräkts lite. Hoppas det går över lika fort som för henne. Hade klarat mig hyfsat under dagen, men när hon ätit korv till lunch och kröp upp till mig och luktade korv vände det sig helt...

Nästa år, när ni har två barn, får ni säga nej. :)

Wiihii!! Mina julgardiner är uppe!!! Bara 4 veckor för sent eller nåt. :crazy:

De ringde fråg dagis precis (i ett annat ärende) och tydligen hade de skickat hem ett barn med ögoninflammation förra veckan. :grin: Tycker det är så himla äckligt... Vilgot har dreggel, snor och ögonklegg i en enda stor sörja i ansiktet och på händerna hela tiden. :eek: Jag torkar och torkar och han har ganska stort tålamod med mig, men det är inte alltid han vill bli torkad. Jag bara väntar på att resten av familjen ska få den här skiten också. Lagom till julafton kanske...

Jag skulle precis skriva att Iggy inte har kräkts sen han var liten bebis. Men pratade nyss med en smått stressad dagisffröken, 8 (!) barnhade kräkts inom loppet av en timme och Iggy var en av dem. Hon sa att det var kräk överallt :crazy: hur gör man och vad gör man? Jag har inte haft magsjuka sen jag var typ 9 år. Sambon är på väg o ska hämta Pytte nu. Stackars liten :(

Jag behöver lite råd. Vilgot har ett litet bord med två små stolar på sitt rum. Vi brukar stänga in oss där när jag matar Albin för att Vilgot inte ska kunna röja i hela huset. Men nu har han kommit på att han får jättemycket uppmärksamhet om han klättrar upp och ställer sig på bordet. Likadant i soffan om vi mot förmodan skulle sitta där.

Vad ska jag göra? Ta bort Albin och ta ner Vilgot (för att han 10 s senare ska klättra upp igen)? Eller ska jag låta honom ramla ner för att han ska lära sig? Sedan han klämde fingret så har han varit superförsiktig med att stänga lådor, så han skulle säkert bli mer försiktig, men han kan ju slå ihjäl sig! :crazy:

Jag såg också ut såhär :eek: när jag läste Vivs inlägg, fy fasen.

*kl*

Stackars alla ni magsjuka, särskilt lagom till jul. :( lider verkligen med er! S kräktes en hel natt och förmiddag, dagen efter var hennes mage helt ur balans och det kom bara vatten i stort sett, sen efter kanske två dagar blev den stabiliserad.

S har fått ramla ned och slå sig. Kalla mig ond, men det har inte varit ett jättehögt fall och hon har blivit försiktigare. Alternativt så ignorerar jag henne när hon klättrar upp på tex vardagsrumsbordet och tittar inte på henne, då är det inte lika kul.

Iggy har alltid vart väldigt försiktig av sig så han har inte vågat klättra så mycket. det är nuförst han vågar gå ner för en trottoarkant utan att sätta sig på rumpan och krypa ner. Men annars är jag inne på Lottchs linje :)

Oj stackars dagispersonalen :( att denna hemska sjuka alltid ska slå ut som mest precis innan/vid jul. Hoppas ni klarar er och att I blir pigg fort!

Om du visar hur man ska klättra ner några gånger så kanske han gör det försiktigt ist för att bara röja uppe på bordet?

Det är först nu M har börjat klättra upp på saker som pallen i hallen och upp på en sån där ikeapall. Men han är relativt försiktig när han gjort det iaf. M verkar tyvärr inte lära sig av att ramla ner då han gjort det några gånger från soffan när han härjat. :(

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Uppdateringstråd 30