Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Håller med zody att det är underbart att man bara kan hoppa in, och så är allt som det var innan! Ni är för härliga brudar ! :D

ja, det där med toddlerhumor ja.. Min S har samma sorts toddlerhumor som Westerns M.. För bland det roligaste som finns är att kasta/slå/sparka på den som byter blöja på honom.. För när vuxen säger "aj" så gapskrattar liten.. Inte bra :(

Ni som redan satt in granen, får vi inga bilder :D

Lottch, jag har frågat markägaren om jag får lov att stjäla en gran. Det får bli en nära vägen eftersom jag har E med mig. Och en mindre variant ska det helst vara. Granvalet kommer bi svårt eftersom jag egentligen är vädigt kräsen när det gäller granar.

Aneka, du måste vara mer än redo att få träffa mini. Har du tänkt stanna på BB någon dag eller gör du som Oregano och sitter i bilen 5 min senare ;)

Det kan nog räcka med några könsstereotypa inlägg. :idea: Min karl var ute och eldade när jag sövde H. Ingen dålig inledning om jag får säga det själv. Fast börjar vi inte ha snärjt in alla kära skribenter vid det här laget, eller glömmer jag någon? För i sådana fall kan vi gott återgå till meningslöst pladder ;)

och jag som gick ut til stallet för att ta in hästarna medans han fixade efter middagen och efter S framfart. nästan två timmar senare kommer jag in eftersom jag fastnade med en stallkompis och pratade. Sen hade jag ju ena hunden med ut och hon behövde ju leka av sig med hennes hund :idea:

A kan med vara väldigt hårdhänt, särskilt mot pappa. Om jag ber honom vara försiktig och klappa fint så gör han det och han kelar ofta med Esther.

Första gången du skrev att S är 21 månader, för ett litet tag sedan tänkte jag att näää nu har hon räknat helfel - eller har hon ett storasyskon jag totalt missat :confused: Fast det stämmer ju, vissa av barnen i tråden har inte långt kvar till tvåårskalaset. Crazy!!

Kl

Jag håller på å pillar med min sambos julklapp. Det är hur kul som helst och ännu en gång får jag känna mig genial den här hösten ;)

Fast samtidigt börjar jag fundera på om han verkligen ska få nån klapp... Han är på julbord och lovade att komma hem tidigt. Visst är tiden förbi tidigt förbi?

En annan sak Cyllene, visst var det Florida ni skulle till? Var? Vill bearbeta vissa här hemma för att få åka dit!!! :)

Jag var nere och eldade i pannan medan sambon skulle fixa mat. Detta var när A hade som mest ont så sambon fick sitta med honom i knät. Sedan var ingen intresserad av att äta längre så schnitzeln ligger i kylen och väntar.

När vi ändå är där och rotar... Märker ni att era barn minns mycket, saker som hänt för "länge" sen?

:

Ja! senast idag. S har en bok med en pipande ko på. När hon piper på den blir våran ena hund upprörd och börjar skälla. Han är galen i pipleksaker och har därför inga.
Den boken har legat på hallbyrån ett bra tag men i går städade gubben mer den i S boklådan.
Gissa vem som blev glad när hon hittade boken?! Tog upp den och började pipa på kossan samtidigt som hon kollade på hunden. Sen pep och och han skällde osv. Hon hade fjärrkontrollen :D

ja, det där med toddlerhumor ja.. Min S har samma sorts toddlerhumor som Westerns M.. För bland det roligaste som finns är att kasta/slå/sparka på den som byter blöja på honom.. För när vuxen säger "aj" så gapskrattar liten.. Inte bra :(

Preciiiis så har vi det också just nu. Han kan även slåss med tex leksaker när vi sitter och leker, och skratta. Vet inte hur jag ska agera, han skrattar bara oavsett. Förutom när han ibland sparkar hälen i kanten på skötbordet, DÅ är det inte roligt längre.

För att ge en lite rättvisare bild kanske jag även ska skriva att han städat, fixat mat och tänt ett gäng levande ljus när jag kom hem. ;)

Nelly är mest elak mot katterna, fast dom faktiskt efter många om och men river henne, och då förklarar man att det händer så när man inte är snäll, då måste dom få säga ifrån..men hon kan ändå inte hålla händerna snälla..vi får väl fortsätta tjata..det roliga är att hon förstår väldigt mycket och är klok..men när det gäller katterna kan hon inte hejda sig, och lysssnar noll och inget..hon kaaaan bara inte ta fint, blir nån hatkärlek på nåt sätt...några tips?

Sen, är det fler här som märker att barnen kommit in i en trotsålder? Nelly är definitivt där, ska skrika, göra tvärtemot allt , är känslig och kräver mycket närhet samtidigt som hon inte vill bli buren eller sitta i knä, kan själv! Gå ner! Neeeeej! Vill ha, kan inte osv osv..hon har varit väldigt lätt att ha att göra med en lång period, nu är det utmaning deluxe! Men jag kör mitt mantra: en unge i trotsålder mår också dåligt av att vara trotsig, världen är inte sig lik" läste det någonstans och det var klokt, så det använder jag..gränser måste sättas men tryggheten är viktigast just nu..men puh, ibland vill man fly...

Aneka, du måste vara mer än redo att få träffa mini. Har du tänkt stanna på BB någon dag eller gör du som Oregano och sitter i bilen 5 min senare ;)

Jag sitter gärna i bilen 5min senare. Jag hoppas verkligen att allt är bra med mini så vi kan få åka hem efter 6h. :) allt hänger ju på hur det går och vilken tid på dygnet det blir såklart! :)

Fick precis upp granen, jisses vilket jobb det blev.

Hade också tänkt fixa upp granen. Men för det första så fastnade jag i farfars hus. Han har sparat så mycket och dokumenterat i princip hela sitt liv i både text och bild så det är väldigt intressant att titta igenom allt. Sen så tog jag in Berra för att fota av hans rygg litegrann. Ska få lite vägledning av sambonskusin vad jag ska och inte ska spana efter i sadelväg. Nu när jag kom hem så kände jag att jag inte orkade, har ju flera dagar på mig :laugh:

Dessvärre, farfars begravning är "bokad" till 13 januari, dagen efter min (eller skriver man mitt??!!) BF :crazy: så antingen eller lillebror. (men gärna före :angel:)

A är väldigt hårdhänt mot hunden. Han älskar att jaga henne med allt möjligt, hon används som stege, han tar maten från henne och så delar de den. Hennes bästa sätt att slippa honom är när hon ger honom en blöt puss, det tycker han inte om och låter henne vara ett tag. För att vara rättvisa mot varandra så delar A med sig av sin mat med ;)

Här är en kille som är väldigt självständig. Idag efter besöket på vc skulle vi till apoteket. Jag var lat och hade inte tagit vagnen med mig eftersom vc ligger i anslutning till p-hus, alltså två m till dörren från bilen. Tog hissen ner till apoteket som ligger i grannhuset. A struntar i att jag ropar och går in genom dörren, han fortsätter glatt på egen hand. Inne i apoteket är det kö och A röjer bland hyllorna. Jag ger upp och tar båda barnen upp till bilen igen och kör till annat apotek.
Samtidigt är han väldigt gosig och kelig. Om det beror på avundsjuka gentemot E eller bara är en fas det vet jag inte. Mysigt är det iaf :love:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar