Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Jo, jag har tänkt tanken, men det som funkar bäst är faktiskt att ignorera. Om jag förhindrar honom blir det ännu roligare att prova. Så jag skulle vilja låta honom vara och se vad som händer. Men jag vill ju inte att han ska göra sig illa. Han är försiktig av sig, så jag tror att han skulle klara av att ta sig ner på egen hand. Ändå törst jag inte låta honom prova... :o

Ställ bordet så att han inte ramlar in i något annat typ element om han trillar, lägg ett täcke på golvet. E sover på mig, därav kort svar ;)

Element!? Här kör vi golvvärme! ;) Bordet står intill en vägg och garderob, så det är bara "öppet" på två sidor liksom. Det är på stolen han kan ramla. Men jag ska vara kall nästa gång och bara låta honom vara utan att säga nåt. Fy så läskigt för en överbeskyddande stackars mamma! :eek: ;)

Vilgot är så härligt mån om Albin. Så fort Albin gnyr det minsta så säger han "bapp" (napp) och tittar på mig. Och han ger sig inte förrän jag ger A nappen eller förklarar minst 5 ggr att han inte behöver nappen. Gullunge!

*kl*

Nu har jag varit och köpt "lekhjälm" till flisan. Har era barn det och godtar de att ha den på sej? Ska bli spännande att se hur hon reagerar på den ikväll.

Hihi, H är också väldigt nappmedveten. Eller tutte säger ju vi, så buttmedveten :D Alla ska få smaka - kissarna, nallarna, servitrisen han raggade upp på restaurangen i lördags..

Nu har du ju redan fått en del råd, och jag skulle också köra på Lottchs linje. Lyssnar man inte trots flera varningar, ja då kanske man slår sig lite och förhoppningsvis lär man sig något. Man kan inte tjata hål i huvudet på dem och skydda dem från allt, även om jag förstår precis hur du känner... Stella klättrar tack och lov inte, men bara för att hon inte gör det nu innebär det ju inte att hon aldrig kommer göra det. :crazy:

Nåt annat, varning för gnäll så läs inte om ni inte orkar med sånt..
Ni är ju flera som fått iordning era granar, och det vill jag också få. Kruxet är bara det att sambon, som inte ens vill ha en gran, har dragit hem den fulaste granen någonsin och jag vill verkligen inte ta in den. :crazy: Att hämta en ny gran eller köpa en som jag tycker är fin är helt uteslutet, ska jag ha en annan gran får jag fixa det själv...
Jättelätt kanske, om jag hade haft körkort. :(

Är jag otacksam och dum som inte nöjer mig med det som sambon dragit hem? Jag tycker verkligen att det var en jättefin idé av sambon att hugga gran och ta hem även om inte han vill ha någon gran. Men kunde han inte låtit mig, som är den som vill ha julgran, fått vara med och bestämma vilken vi skulle ha?
Jag känner mig som en treåring just nu, och försöker komma på hur tusan jag ska lyckas få hem en gran med Stella och barnvagn i släptåg..
Sådär, gotta er nu i mitt barnsliga gnäll ;)

Ang klättring

Luv klättrar överallt! Jag tycker att hon får göra det och ramla och slå sig, medan sambo blir helt till sig och jätterädd att hon ska ramla... Det enda jag är noga med är att hon inte står på soffbordet... Då får hon lov att sätta sig :)

En hjälm man har när man leker ;) Finns lite olika modeller, H fick en mjuk variant från Barnens Hus. Finns även mer "hockeyhjälmstuket" fast utan visir som man ibland ser på dagisbarn när de är ute.

Låt honom klättra, men kan du inte placera dig så att du kan vara nära och hålla lite koll om han skulle dratta ner?

Känslor är känslor, tycker inte alls att du är fånig för att du känner så. Men sen kanske du får sätta dig över känslan och leva med en ful gran i år om det inte går att lösa på ett någorlunda praktiskt sätt :) Kanske ni kan ha den som utegran istället med en ljusslinga?

Tuva skulle nog aldrig gå med på att ha på sig den... Hon hatar att ha saker på huvudet... Men det låter som en bra ide när man har en vilding...

Mamma å pappa hade en riktigt ful gran ett år. Den va så ful så dom var bara tvungen att ha den inne därför att. Men oj vad vi alla hade roligt åt denna fula gran. Kanske göra en rolig grej av det hela?! Blev faktiskt och är fortfarande en snackis här hemma i juletider "minns ni den fula granen" hahaha hahaha :D

Men aneka, vad gör du här egentligen? ;) Bäst du sätter fart nu, så du hinner komma hem till julafton. :idea:

Jadu säg det. :( men nu har iaf slemmis börjat komma. :bow: får se hur länge den ska göra det innan värkarna sätter igång den här gången. Tog drygt 7h förra gången. Jublade nästan på toan när jag såg det. :p

HAHA - DÅ KOMMER MINI IMORGON SOM JAG SAAAA! :bump: Grymt bra dag att fylla år på ;) För att inte tala om lätt personnummer med 111222.

Dom har sånna hockeyhjälmsaktiga lekhjälmar på dagis. Milton älskar att ha hjälmar på huvudet. Får han syn på en blir det ett jäka liv om han inte får ta på den. Dagis använder dom när dom åker pulka.

Vart ett blandat svar till Zazzarazz och dig.

H älskar att ha saker på huvudet fast det ska ju vara när han själv vill det ;) Springer runt med hinkar på huvudet, durkslag, tar på sig kepsar och mössor..

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"