Nu har du ju redan fått en del råd, och jag skulle också köra på Lottchs linje. Lyssnar man inte trots flera varningar, ja då kanske man slår sig lite och förhoppningsvis lär man sig något. Man kan inte tjata hål i huvudet på dem och skydda dem från allt, även om jag förstår precis hur du känner... Stella klättrar tack och lov inte, men bara för att hon inte gör det nu innebär det ju inte att hon aldrig kommer göra det.
Nåt annat, varning för gnäll så läs inte om ni inte orkar med sånt..
Ni är ju flera som fått iordning era granar, och det vill jag också få. Kruxet är bara det att sambon, som inte ens vill ha en gran, har dragit hem den fulaste granen någonsin och jag vill verkligen inte ta in den.
Att hämta en ny gran eller köpa en som jag tycker är fin är helt uteslutet, ska jag ha en annan gran får jag fixa det själv...
Jättelätt kanske, om jag hade haft körkort.
Är jag otacksam och dum som inte nöjer mig med det som sambon dragit hem? Jag tycker verkligen att det var en jättefin idé av sambon att hugga gran och ta hem även om inte han vill ha någon gran. Men kunde han inte låtit mig, som är den som vill ha julgran, fått vara med och bestämma vilken vi skulle ha?
Jag känner mig som en treåring just nu, och försöker komma på hur tusan jag ska lyckas få hem en gran med Stella och barnvagn i släptåg..
Sådär, gotta er nu i mitt barnsliga gnäll