Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Hmm... Måste man ge presenter? Å herreguuu ;) Något fint på Bodyshop kanske?

Idag har jag fått mitt ss-paket. Är hur nyfiken som helst!!! Hur ska man kunna vänta enda till julafton??? ;)

Jag har inte ens vart upp och hämtat posten :o tur det inte är många dagar kvar till julafton.

Ja jag vet inte, men jag känner att jag vill då ge något iaf. Vi är så himla nöjda så därför.

Såklart ni ska ge present... Jag har bara inte tänkt på det.

Föresten, e det bara jag som tycker det var länge sen aneka skrev?? :bump:

Vi får hoppas att mini har titta ut, annars är det ju inte så skoj att skriva i tråden just nu. Jag känner iaf ingen glädje över det.

Hon skulle vara upptagen hela dagen idag, så det är nog därför hon inte skrivit nåt. Hon har också lovat att tala om för oss när hon åker in! :laugh:

Blä... Vilgot har fått ögoninflammation. :grin: Jag som hade tänkt att fixa det sista inför julen när han är på dagis den här veckan, men det sket sig alltså...

Har tänkt på henne idag, men det kanske är telefonen som tagit upp tiden då...typiskt, rackarns Mini.

Har också fått mitt SS paket Men det ligger på affären så jag får åka å hämta ut det i morgon.

jag tänkte med efterlysa aneka innan jag kom på att idag var enda dagen hon inte han föda barn :p

Jag har haft en bra dag i ullared men väldigt lite folk, desto mera alvedon krävdes istället. Alla julklappar till barnen är klara, bara mina föräldrar kvar och jag vet ungefär vad jag ska köpa till dem.
Imorgon är jag hemma med båda småknattarna och hoppas på vettigt väder så vi kan fixa ernstgranen .
Mår jag inte bättre blir det ett besök på vc med ev.

då är det väl så att hon är inne och föder barn idag då, eftersom hon inte har tid med det :)

Oj, julklappar till dagisfröknarna har jag inte ägnat en tanke.. :o

Men tjejjer, en annan fråga. Ger ni era barn morgonjulklappar??
Det gör vi, och det brukar vara nått "pyssligt" som skall sysselsätta en stund.. Stora killen får i år en pysselbok med klistermärken och en porslinsmugg med färg att måla den med. Så torkar man färgen sen i ugnen och det blir hans egen mugg. Han skall varje morgon ha en kopp med varm choklad så vi tänkte att det här kunde bli kul :)

Lillebror får bondgårdsduplo och en pysselbok han med.

Tycker det är mysigt med morgonjulklapp men vi har ingen till M i år, har bara två :o till henne, en till varje ställe vi firar på.
Däremot ska vi ju sova vid svärmor/farmor så man vet ju aldrig, sen ska vi även en sväng till Ms farfar där på förmiddagen så hon får att göra/öppna ändå ;)

Nu får du gärna utveckla!

Jag förstår inte riktigt vad det är du vill att jag utvecklar? Att tråden i hög grad är till för bekräftelse, visar ju om inte annat inläggen om "gullegull och pepp". Och jag ser verkligen inget fel i det! Ingen klarar sig utan bekräftelse, enligt min mormor kunde bebisar till och med dö om man inte bekräftade dem!

Det handlar ju också om att vilja ha bekräftelse i de inlägg som handlar om vikten av att inte bli ifrågasatt, att inte ifrågasätta varandras val. Att inte ta varandras val som grund för diskussioner, utan som grund för bekräftelse. Och det gäller både de bra och de lite kämpiga delarna av livet.

Det är som sagt harmlöst.

Sen följer det med att man skapar en gruppkänsla, en grupp i vilken vi bekräftar varandras vedermödor. Det bygger ju på att man har någorlunda likartade vedermödor, eftersom bekräftelsen så ofta är lite i stil med: "ja, det kan vara lite jobbigt, och jag har det likadant".

Problemet uppstår när gruppen behöver hantera en normbrytare, en person som inte ställer upp på den sorts bekräftelse som är det som i hög grad håller ihop gruppen. Den här gruppen har visat väldigt tydligt hur den hanterar normbrytare, nämligen genom uteslutning. Ett uråldrigt sätt att bestraffa oönskade sociala beteenden.

Och det är inte harmlöst.

Söta ni är! :love:

Både tyvärr och lyckligtvis så har ingen mini tittat ut än idag. Har verkligen inte haft tid. Har inte ens haft tid att plocka upp min iPhone förens förns nu på kvällen. (vilket givetvis krånglade genom att det vart strul med sim-kortet) Sen precis som Michellan skrev så har det inte varit nå kul att titta in tidigare idag så orkade inte lägga dom få fria minutrarna på att läsa en massa tjaffs.

Men nu så är det mesta avklarat så nu är det vräkning på allvar som gäller fram till fredag. :)

Nu lär jag massera sambon som har ont i nacken så återkommer lite senare!

Bellan kommer få öppna alla våra julklappar till henne på morgonen innan vi ska åka till mina föräldrar. Vi orkar helt enkelt inte att släpa saker fram och tillbaka bara för att.
Hon är ju så pass liten just nu så hon förstår iaf inte konceptet med julklapparna men i framtiden blir det morgonklapp som hon kan leka med till riktiga julklappsutdelningen.

precis så är det ju. De små som vi har är ju "lite för små" för att förstå poängen.
Och jag hade definitivt gjort som ni om jag skulle åkt iväg. Dvs öppnat alla klappar från er hemma, inte hålla på att släpa dem fram och tillbaka.

De gånger som vi åker iväg och firar jul (vart annat år) så gör vi i regel så att vi öppnar klappar på 2 ställen, inte släpar med oss allt. Det brukar ju dessutom (tyvärr) vara så att barn får så många paket att de tappar lite uppfattning om vad som kommer från vem..

Taskig tajming för ögoninflam. :( hoppas han är lugn och snäll i veckan så du hinner med lite iaf. Hoppas att Albin och ni slipper få det.

Min man var till biblioteket med Alice när hon var liten. Mycket uppskattat. Enda problemet var att vi hade de flesta böckerna hemma också, så det tog bort lite av det roliga för maken i alla fall.
Ja, vi har mängder av böcker hemma. Både vi, min familj och makens familj är boknördar.....
Biblioteket här i stan har ju en egen barndel och där röjs det runt av barn, inte samma tysnadskrav där :D

Då ska jag nog ge det ett försök snart, jag älskar bibliotek och hoppas såklart att S också ska göra det! :love:

Favoritböckerna här hemma är bland annat Historien om Någon, Emma- och Totteböckerna av Gunilla Wolde, Pettson och Findus, Mamma Mu och även Maxböckerna, även om S börjar tycka att just dom är något för simpla.
Jag älskar att läsa för S, och vi har sagostund varje kväll innan läggdags. Dagens bästa stund enligt mig! :D

Emmah.S skrev:
Vi har PoPs tumvantar till T, och vi är då än så länge väldigt nöjda med dom! Nu har ju inte vintern varit så speciellt kall än men blöt...han är alltid varm om händerna.
Då ska jag kika på dom, tack för tipset! Gillar verkligen PoP's kläder och framför allt ytterkläderna.

Ang. morgonjulklapp så har vi ingen till S. :o Ska nog ta och köpa något lite pyssligt som hon kan sysselsätta sig med, typ lite nytt Duplo eller en plupp-platta. Sånt älskar hon. :D

Nu nåt helt annat: Vad har ni för planer inför nyår? :)

Milton fick morgonjulkapp förra året. Men det är bara något litet. Har inte köpt något spec till morgonen iår utan vi tar nog nått av dom små paketen och ger. Jag ska köpa julstrumpor till nästa år(det hade jag när jag va liten) som barnen ska få sina morgonklappar i hade jag tänkt. För nästa år är M iaf så stor att han förstår det hela lite mer, vad jag tror iaf.
Sen så kommer vi att släpa med alla klappar dit vi ska fira jul och sen hem igen. Känns lite roligare att få dom utdelade av tomten. :)

Men Casper börjar väl bli så pass stor att han förstår det här med jul? Isabellas kusin är ett år äldre eller lika gammal som C (hon är 4) och hon förstår ju nu och har tydligen en lååååång önskelista till tomten :) samt att man måste vara snäll för annars kommer ju inte tomten!

Nej släpa det gör jag bara inte. Tanken är ju att julafton ska firas hemma i framtiden och då blir det bara en klapp på morgonen :idea:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 097
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 161
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar