Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Vi ska vara hos grannarna. Där äter vi traditionsenligt. Skagenmacka till förrätt (mitt jobb) självklart hemgjord skagenröra och massor!

Sen blir det dubbelmarinerad oxfile (självklart från egna djur) med potatisgratäng. Det enda vi brukar variera är efterrätten. Kanske är det ett annat par som kommer fixa den och då vet jag itne vad det blir. Annars har vi oftast haft hemgjord saffransglass med varma hallon! Supergott.

Senast ändrad:
Sound Touch har varit väldigt poppis tidigare, men nu duger inga appar alls längre. V tycker det är betydligt roligare att öppna och stänga olika appar än att hålla på med bara en app. Eftersom jag inte vill att han ska ringa/sms:a/maila någon, så får han inte längre hålla på med min iPhone/iPad. Han blir galen om han får se att jag använder dom och han inte får, så jag får använda dom i smyg. :crazy:

Btw tycker jag att det är riktigt drygt att nästan varje "barnapp" innehåller reklam för andra appar. Såklart trycker barnet på dessa rutor och AppStore öppnas. Han kan ju inte köpa nåt, men det är helst irriterande att stänga AppStore och gå tillbaka till appen han höll på med, varannan sekund...

*kl*

Morgonklapp
T kommer nog få en bok i morgonklapp av oss. Hittade till min STORA förtjusning en Pettson & Findusbok i pekbok men i fullstort format när jag var och storhandlade sist. Jag gillar verkligen Pettsonböckerna men tycker att det är både för mkt text för T än och lite för sköra med så tunna blad så jag blev supernöjd över den klappen faktiskt!

Nyår
Planen är väl att vi ska vara där vi var förra året, det var jag, sambon, Theo, min lillebror och min äldsta syster med sambo och son. Jag känner dock lite oro för att vara så långt hemifrån 2 veckor före BF, inte för att jag tror att det sätter igång men man vet aldrig, det är 12 mil till sjukan därifrån. Så nja vi har inte riktigt bestämt oss än....men om vi stannar hemma lär väl bebis stanna inne 2 veckor extra.

Jag tycker absolut att du har poänger i det du skriver och mycket är värt att tänka på. Man gör ett val även genom att inte välja. Dock tycker jag att tex Viv rutit ifrån högt och tydligt, och även om andra (tex jag) inte rutit lika högt så har det gjorts bestämda ställningstaganden.

Men jag hoppas ändå att slippa buntas ihop i en enda, homogen massa. Och därför för jag bara min egen talan när jag skriver att det känns tråkigt att en del av det kloka du lyfter fram går förlorat på grund av tonen. Jag hoppas att det feltolkningar av mig, men ibland låter det faktiskt som att du ser ner på oss som slösar tiden på så substanslösa diskussioner. Du skulle inte finna något utbyte av att läsa vårt gulligull om våra banala liv, rara barn och frånvarande karlar (:confused:). I bästa fall är vi harmlösa, i värsta fall vidriga. (nu har du kanske inte skrivit så ordagrant, men så sammanfattar jag det i mitt huvud)

I övrigt önskar jag att AKB och Mabuse ville återvända om diskussionen om dem ska fortsätta, det känns inte bra att prata mer om dem när de inte är här. Dock kan ju en mer generell diskussion fortsätta.

Halvt knapplån

M får nog en morgonklapp bestående av antingen en dvd eller en bok, vi får se lite vad som hamnar under granen :) Ang nyår så ska vi fira med middag med vänner, förhoppningsvis hemma. Mer än så är inte bestämt så vi får se hur det blir.

Vi ska ha en liten glöggkväll här på fredag, ska bli mysigt att träffa lite vänner såhär innan jul precis och bara umgås lite. Ha lite tid för vänner, jag tycker att jag har lite svårt att hinna med det vardagslivs så jag gillar att samla ihop några stycken ibland :)

Härligt att höra ifrån dig! :)

a*kl*

Härligt att höra att man är ihågkommen.:love:

Ang det som hänt här inne, skummat igenom det sista framförallt..trist att det blivit så.

Dock blir jag rätt putt över att läsa att folk som inte ens hör till tråden, som inte direkt har nån större koll på oss i övrigt, mer än denna händelsen,( för det påstås det iaf) kommer in och dömmer hur vi är?? Vem är ni att påstå att vi inte är lika här, utan anpassar oss efter varandra för att få bekräftelse och passa in?? Då har ni verkligen inte koll på vad jag skrivit. Jag har inte suttit här o berättat hur jävla svårt allt varit för att alla andra haft det så, nä, för jag känt att här får jag STÖD vad som än händer. Mångacsaker är ju lika, men betyder det att allt är puttinuttigt och en jakt på bekräftelse för det? För mig var det överlevnad att veta att nån lyssna och i viss mån förstod..eller iaf försökte. Jag hade inte många andra att vända mig till just då..och alla tjejer här gav väldigt mkt , på sina sätt! Och jag hoppas jag gav något tillbaka jag med:).men alla gav mig stöd och tankeställare..Då menar jag alla.

Skrämmande är att folk sitter och snokar( visst det är ett forum, jag är naiv jag vet) och sen dyker in med pekpinnar och pratar ner vårt sätt att vara, och dra nedvärderande slutsatser om hur vi är i det stora hela! Därför säger jag ja till stängt forum, med alla aktiva vårmammor på listan eller ej(och andra som varit med seriöst såklart)

Jag förstår AKB , jag är själv klumpig ibland, och jag förstår mabuses reaktion.Hoppas ni båda vill komma tillbaka, vi tillför något på olika sätt allihop!

Kl

Ia - Luvan älskar ordspelet! Hon blir helt överlycklig när hon får spela det :) Har tom köpeversionen, skillnaden är att det finns fler sidor på den, annars är de lika, utan reklam om jag inte minns fel :)

kl

Viken natt! Vaknade hav 3 av att S hostar till och kräks ner hela sängen. Bara upp och sanera. Men sen somnade hon om i alla fall.

Ska ha hit en gubben som ska fixa skorstenen. Skulle kommit halv 8 men har inte kommit ännu :( Har fått stiga upp tidigt för det, sover annars gärna till 9. Fast kanske inte idag eftersom vi ska göra oss i ordning och åka på ett EEG med S.

Usch och fy för kräk...

Vilgot är ännu kladdigare i sina ögon idag och har dessutom 38,5 graders feber. Jippi... :grin: Städpersonal kommer om en timme och jag hade tänkt att åka ner på stan under den tiden, men nu får jag vara hemma. Får lite ångest, för så bekväm är jag inte med att nån utomstående städar mitt hem. :o

När ska jag hinna med allt? Julklapparna är inte färdigköpta, julgardinerna är fortfarande inte uppe, granen ska kläs... Fy! :crazy:

Jag börjar med få panik, det är inte många dagar kvar ju. Idag var planen att handla och fixa gran. Allt sprack när mamma ringer och säger att hon har kräkts två ggr idag. Trevligt, vi som spenderade hela dagen tillsammans igår.
A hade jag tänkt ta med mig ut i skogen, E blir svårare. Får leta gran längs vägkanten.
Ska göra klart tv rummet och badrummet idag. sambon får handla när han kör hem. Imorgon är A på dagis så då ska jag åka in och handla julmaten.

Nu går jag och väntar på att vc ska ringa, vill att de kollar min hals och öron innan helgerna börjar.

Det är så drygt när de inte kan passa tiderna, har det hänt något på vägen kan de väl iaf ringa och säga det så att man inte sitter hemma och väntar :mad:

+ Mikan usch och fy för kräk. :( inge kul med sånt såhär nära jul. Hoppas ni andra klarar er!

Oregano: Hur länge städar dom? Tänkte du kan inte gå ut på en promenad så får du bort lite av tiden?

*kl* själv va jag upp kl 5 imorse. Sista To Do klarades av då(lite hemligt tills ikväll så vågar inte skriva det här efter senaste dagarnas diskussion) och nu har jag precis vinkat av syster :cry: . Sambon är påväg till dagis med M så jag tänkte sova en stund :o har sovit som en kratta inatt, oroligt för att inte komma upp i tid och lite spänningar i magen. Hoppas att värkarna ska ta och komma igång snart nu när jag kan slappna av för att allt som skulle göras i helgen är avklarat. Börjar verkligen känna mig stressad över att hinna innan jul nu :(

Hugga gran längs vägkanten? Som markägare blir jag lite fundersam när jag läser det... ;)

*kl*

Vi försov oss imorse. :o Både jag och sambon sov oss genom hans väckarklocka och S sov som en stock när sambon gick in till henne halv 8.

Har skickat iväg morsan min med en låååång lista på mat hon ska julhandla. Det är ju jag som lagar all maten, så lite får hon göra. :p båda mina föräldrar är ganska ointresserade av matlagning, så jag har lagat den mesta godmaten hemma sen jag kan minnas. :) men jag gillar det, så det är inga problem.

Blev lite less. Skulle sparka hål i isen i badkaret hos hästarna imorse, missbedömde isen, tog i allt vad jag hade och halkar till. Plums ner i vattnet. Så nu sitter jag med mitt andra ombyte för dagen, handväskan är packad och jag är redo att åka till ikea för den sista julhandlingen. :)

Jag hoppas att det feltolkningar av mig, men ibland låter det faktiskt som att du ser ner på oss som slösar tiden på så substanslösa diskussioner. Du skulle inte finna något utbyte av att läsa vårt gulligull om våra banala liv, rara barn och frånvarande karlar (:confused:). I bästa fall är vi harmlösa, i värsta fall vidriga.

Nä, så ser jag det inte. Det är väl fullständigt normalt och dessutom trevligt att man pratar om vad man håller på med. Under några år av livet är detta något inte sällan småbarnen, och allt kring dem. Det brukar ju dessutom uppfylla en känslomässigt ganska mycket. (Undrar du aldrig varför män inte för den här sortens diskussioner? Om de nu är lika engagerade föräldrar som kvinnor?)

Tråden är dock som jag ser det väldigt könsrollskonserverande. Det ser jag inte som helt harmlöst. Jag tycker alltså att det finns behov av det där som här kallas diskuterande och ifrågsättande, men du kan vara lugn, jag har inga planer på att föra sådana diskussioner här. Och hela samhället är ju med små undantag också könsrollskonserverande, så det är inget unikt för tråden.

Männen är frånvarande i tråden, menade jag, det här är väldigt uppenbart en mammatråd.

Det rätt vidriga består ju i just det gulliga gruppandet, som samtidigt möjliggör den där mobbingen. Just det enormt välmenande och det uteslutande samtidigt, är fruktansvärt skrämmande, tycker jag (bilder ur världshistorien flimrar i min hjärna när jag tänker på det, exakt samma gruppdynamik har helvetes mycket på sitt samvete). Jag är helt skakad över att så få reagerar ordentligt på det. För mig skaver det riktigt, riktigt mycket. Jag hade inte kunnat fortsätta att småprata familjärt i den här tråden, efter det där, om jag hade gjort det innan. De som pratat om att inte välja sida, skrämmer mig mest.

Undrar du aldrig varför män inte för den här sortens diskussioner? Om de nu är lika engagerade föräldrar som kvinnor?)

Min man jobbar på en mansdominerad arbetsplats där många av dem har barn. De har dagligen diskussioner och samtal om barnen på luncherna. Det har hänt att vi har familjesammankomster där det då är männen som drar igång det hela.

Så jag håller verkligen inte med dig i ditt antagande att män inte skulle ha dessa diskussioner.

"Bara" 14, hur många är ni när ni är fulltaliga egentligen? :D
Mat var det ja.. Tips på bra knytismat?

Grundgänget är 10 st, sen har det tillkommit 6st respektive, 3 barn och ett 4 som är beräknat till 2 januari... Som flest har vi varit 22 st :D

Vi ska ha friterade sniglar till förrätt, lyxburgare med tillbehör till huvudrätt. Efterrätt blir hemmagjord Mcflurry, mjukglass, milkshake och blåbärspaj.
Sen självklart tårta senare på kvällen.

Trots att det är lite jobb med nyår hemma, med mat osv, så föredrar jag det alls gånger framför att åka iväg. Märker att jag håller på att bli mer och mer bekväm ju "äldre" jag blir. :o men jag tycker verkligen att det är skönt att bara kunna krypa ned i sängen efter tolvslaget, ha S hemma sovandes osv. :)

Jag tycker det har varit skönt de åren vi har varit hos vänner, vi har alltid åkt hem när barnen/barnet börjar bli trötta vilket har varit så att vi kommit hem lagom till 12-slaget :D

*kl*

Julklappstrassel....

Är det så fel att köpa en baddocka till T i julklapp? Sambon har väl varken sagt :devil: eller :bump: om förslaget, men morse så förstod jag att han tyckte nog lite mera :devil:

Han vill köpa en leksakstraktor med släp med djur på som spelar läten och melodier. Syrrans pojk har en sån och ja nog tycker T att den är kul men...

Varför jag röstar för en docka är just för att han redan har så mycket traktorer, bilar etc etc sen är han väldigt intresserad av min porslinslucia och riktiga bebisar. Gillar att mata smurffigurerna i lekstugan så därför tänkte jag att en baddocka med mattillbehör kanske skulle passa bra. I Övrigt kommer han att få en spark av mina föräldrar och en tramptraktor av sambons.

Ösch wtf, han får väl båda!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 096
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 161
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar