Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

kl:

Morgonklapp: ett tinkersto från Schlech

Nyår: Antingen hos oss med barn och allt, eller så ville farmor jättegärna att han sov över där i krokarna. Bättre nyår isf när han är hemma från dagis en vecka till efteråt.

Jag tänkte köpa en docka till Milton så han har en egen bebis att pyssla med. Det ska vara en sån med napp och nappflaska så han kan pyssla lite med den. Fast jag vet inte om han får den i julklapp eller om vi kanske köper en på rean sen om det finns någon.
Är barnet intresserad så självklart ska den ha en docka! :)

A ska nog få docka av farmor hoppas jag. Jag har aldrig lekt med dockor så jag känner mig inte så hemma på det. Spis av mormor. Fåret Shaun DVDer av oss. (sedan ser vi vad han fortfarande behöver efter jul...)

Ja alltså det är ju även litegrann det jag har i bakhuvudet, att han ska få en egen bebis. Tror jag läst här på buke om en mamma som gav sin dotter en docka när dottern fick ett syskon. Då kunde dom som sitta tillsammans och mata, byta blöja etc etc

Men annars, tack för tipset om att spana efter en på REAn :idea: Mer än halva våran julklappsbudget gick ju åt till att öppna upp utloppet från brunnen :devil:

Hon hart lekt med kusinernas. De har använt sina otroligt mycket! S sitter mest och tutar än så länge, har inte kommit på att man ska sparka sig fram! Men när hon kommer på det lär hon nog köra runt, nu har hon försökt dra med sig den och blir sur för att den fastnar på trösklarna, det är inte hadikapsvänliga trösklar vi har :crazy: Lite svårt att få till med stockar som håller upp hela huset.

Vi köpte våran hos BMW-reservdelshörna. Men tror det finns andra märken ifall man vill ha, men då får man gå till deras egna reservdelshörna (tex volvo, audi eller vilka märken som nu har tagit egna miniatyrer)

BMW har dels babymodeller, vanliga sparkbilar, som vi köpt. Men sen för större barn finns det både trampmodeller och elektriska. Fast de lär ju kosta mera... Tror de elektriska kostar närmare 4 tusen.

Läste nog lite fort för jag trodde det va en sån elektrisk ni köpt. En sån borde väll kunna användas vid tvåårs ålder? Jo vet att dom elektriska är dyra, men jag och syster hade en när vi va små och den användes i mååånga år!

Ja jag hoppas att det ska finnas några på rean för tycker att dockor kan vara väldigt dyra om man vill ha en i bra storlek. :)

Jag har kollat på Baby Born och New Born Baby. Tror nästan att det bara är dom som har pojkdockor. För en pojkdocka ska det vara!

Nu blev det en sån där dag igen, nu måste jag masa mig till stallet.

Ture har en stor docka som heter Lisa!

Mina föräldrar är väldigt noggranna och allt från när jag och min bror var små fanns sparat på vår vind i märkta kartonger, leksaker, kläder - rubbet. Sen brann vårt hus ner 1986 och allt försvann. En sån konstig sak som mamma gjorde i sorgen var att gå och köpa en sån docka som jag haft ny för att spara tills jag fick barn. Så nu när Ture föddes så fanns det en docka till honom. :) Han tycker mest om att ta av och på skorna. Och jaga katterna med henne...

Ture har feber och min förkylning inte ett dugg bättre. Dessutom så har de ändrat väderprognosen för dit vi ska från 28 gr och sol till 14 grader och regn. Men jag är inte bitter! ;) Hoppas det blåser över fort och att vi iaf får några fina dagar. Skönt att vi ändå bor hemma hos folk och har mycket annat att göra än att bara vara på stranden.

Vi har ingen gran i år, så nästa år blir väl eg Tures första riktiga jul hemma. Minns förra året hur han precis började krypa tills vi fick upp granen. FYYYY vad fort det gått!!

Äsh, som någon påpekade har jag ju inte hängt i tråden på bra länge, inte riktigt ett år faktiskt eftersom Axel fyllde år för ett halvår sedan. (mitt hängande sjönk mycket i samband med att jag började jobba i december förra året men inte helt). Men.

Frånvarande män. Det är överhuvudtaget ganska få män i det här forumet. Inte så konstigt att det bara är tjejer uhm mammor som diskuterar barn här. Gå in på tex vof, föreningen för vetenskap o folkbildning om du vill diskutera barn med män. ;) eller Flashback eller ngt.

Tråden är dock som jag ser det väldigt könsrollskonserverande. Det ser jag inte som helt harmlöst. Jag tycker alltså att det finns behov av det där som här kallas diskuterande och ifrågsättande, men du kan vara lugn, jag har inga planer på att föra sådana diskussioner här. Och hela samhället är ju med små undantag också könsrollskonserverande, så det är inget unikt för tråden.

Jaha, vem skulle diskutera och ifrågasätta? domaren? ;) i övrigt är jag en enerverande feminist och stör mig inte. :rofl:

Äsh fånig diskussion egentligen, det är ju ett forum för i helskotta. Man ska väl inte betygssätta folks diskussioner :laugh:

Senast ändrad:
Appropå appar så är det två som funkar hos oss, Fischer Price lilla bondgård (Ture kan göra rent grisen själv) och Sound Touch, alla möjliga djur, maskiner och instrument som låter! Även Peekabo Barn har varit en favorit!

Dockor var tydligen vanlig present till både pojkar och flickor runt 2 året i sekelskiftet.

Till och med A s farmor som är lite konservativ, vi måste rensa allt rosa när vi skickar honom och plocka bara blå och gröna nappar (trots att hon klädde min man i helrosa när han var ett :D). Hon tänker som sagt kanske köpa docka.

Då vet jag vad jag ska bjuda på om vi har träff här någon gång :devil:

Nädå, det är min. Mandom envisas med sniglar. Jag var inne på minipizza med sparris och buffelmozzarella :d

Vem är fåret Shaun?! H älskar djur och får är den av de stora favoriterna. Låter alltså som något han kunde gå igång på.

Angående dockor så gillade jag själv aldrig dockor som barn och överför nog det på H.. Har sagt lite halvhjärtat "..eller kanske en docka.." i slutet på meningen när folk frågat vad han önskar sig. Tycker de är lite obehagliga *huu*

*kl*

Nelly ska få en ny docka , hon har haft min gamla fina pojkdocka, och älskar den! Så nu ska hon få en flickdocka med lite mer saker till, potta osv eftersomnhon gärna leker byta blöja gå på toa med dockan :)

På morgonen ska hon få en paket med tio pixi böcker, hon (och jag) älskar att läsa och pixi böckerna är tänkta till pottbesöken, bra för att liten ska sitta still ;)

Hon har förövrigt bajsat på eget intiativ , på pottan :bump:

Hon pratar hela meningar, och chockar mig dagligen med hur stor hon blivit!
Nelly mätt, tacka maten, gå ner" är standard när hon ätit klart. " det är äckligt" har hon lärt sig nånstans..svårt o hålla sig allvarlig när hon puttar bort tallriken , rynkar pannan och säger det..skitunge!:love::p

Kvart över 8 ringde gubben och sa att vi måste åka, men lämnar en nyckel. Då var de kvar på kontoret (ca 30 minuter ifrån oss) och väntade in en kille :(
Hade varittrevligt ifall de ringde och sa att de blir lite sena. Men men, de är här nu och fixar. Verkade sådär halvglada över att bila sig igenom en hel murstock bara för att komma åt rätt kanal, ifall de lyckats rätt nu. För de har gjort ett hål högt upp, men vi ska ha en bakansluten så jag vet inte riktigt vad som händer...

Blev lite less. Skulle sparka hål i isen i badkaret hos hästarna imorse, missbedömde isen, tog i allt vad jag hade och halkar till. Plums ner i vattnet. Så nu sitter jag med mitt andra ombyte för dagen, handväskan är packad och jag är redo att åka till ikea för den sista julhandlingen. :)

:rofl: Lite roligt i alla fall. Men åh vad irriterande.

Ja iofs, T har ju sin Nalle och Pandis som han skjutsar på 3-hjulingen, sover med och bär runt på. Men dom får aldrig någon mat stackarna, frågar man T om dom också ska äta säger han bara "Nääää"

Ja nä vi får väl se vad tomten kommer med :laugh: :angel:

Cyllene
Min mor hade också sparat en massa ffa kläder sen vi var små. Dom stod länge länge ute i ladugården, där jag och min syster fick för oss för några år sedan att bygga en lösdrift. Vi städade å fejjade och snörde, mot mammas vilja, bort kartongerna med kläder :eek: Gissa Om jag ångrat mig mer än en gång...fy jag skämms nästan nu när jag skriver det här :o och den där lösdriften....den finns fortfarande bara i fantasin.

Hoppas vädret "over there" blir bättre till er ankomst och att ni blir friska!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar