Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Männen är frånvarande i tråden, menade jag, det här är väldigt uppenbart en mammatråd.

Min man har användarnamn här. Kanske skulle be honom skriva ett par inlägg...

Det verkar som om han pratar en hel del barn på sitt jobb. För han berättar en hel del om polarnas upplevelser i alla fall.

Jag vet inte från vilken ålder de rekomenderar de eldrivna, men jag tror det skulle vara superkul att ha! Gubben tycker nästa får bli en trampvariant, så hon får lite motion...

Det var jag som påpeka att du varit frånvarande men jag ville inte göra det på ngt elakt som det verkade. Tidsuppfattning är inte heller min starka sida :o Tycker det är jätteroligt att se dig i tråden igen :) och det är roligt med juzzzen och zody också :idea:
Fast dig har jag ju sett i andra trådar också :)

Nej nu måste jag jobba och sluta tjuvläsa här på arbetstid. Iphone har verkligen försämrat min karaktär ;)

*kl*
hemma från besöket på vc. Både jag och A har mycoplasma bakterier och fick antibiotika. A är pigg bortsett från hans hosta som är värst på natten. Nu ska jag försöka börja städa, om barnen går med på det ;)

Jag med! jag ryser lite av dem, de stirrar dött på mig. (:o)

Mjukishund hade jag som favorit :laugh: (den fick flytta ut ur soffan när min man flyttade in, han tyckte att en platt, mjuk, smutsig Beagle i soffan var lite barnsligt)

Fördelen med Fåret Shaun är att även föräldrar roas, hehe. Urkul. (Spöket laban är jag också lite förtjust i) samma kille gör även Timmy, som också är ett får men lite segt i jämförelse. Det kanske är Timmy som Zazzarazz tänker på. Den heter Fåret Shaun på svtplay.

Senast ändrad:
Jag med, men just nu är det fikarast i alla fall.

Näh tror inte det var så elakt. Kände mig lite träffad som inte svarat på gratulationer, inte så artigt direkt faktiskt.:o

Jovisst har jag varit inne på trådar. Korta trådar som utvecklas någorlunda långsamt :p (men nu kanske ni får leva med mig ett tag igen)

Ja, det är Timmy jag tänker på. Det har jag aldrig sett, bara sett leksakerna i affären och trodde det var samma sak som fåret Shaun.

:love: Shaun, sjukt kul! :D

Shaun är storfavorit här hemma, och både jag och S pappa uppskattar det nog lika mycket som S. :D Timmy är också poppis, men bara hos den lilla av oss. Något som dock är oslagbart (enligt S) är Meckar-Micke. Jag är smått hjärntvättad av introt - "här kommer meckar-Micke, Bullen och Dan!" :crazy:
När vi ändå pratar barnprogram och tv/dator - hur mycket tid framför sånt blir det hos er?

Vi har tvn på från att vi kommer hem tills vi äter middag. Barnkanalen står på då. Men Tuva tittar inte speciellt mycket. Hon yr mest omkring som en virvelvind ;)

Hon gillar dock filmen om Heffa, eftersom hennes gossedjur är Heffa. Det är jättegulligt att hon känner igen honom tycker jag :)

Just nu tränar hon supermycket på att hoppa. Det är nog det roligaste som finns! Andra roliga aktiviteter är att klättra upp på min rygg och rida omkring och sen hoppa av någonstans i lägenheten där det passar. Hon har också börjat säga: klara, färdiga, gå! och så springer hon i väg :) sååå söt!

Glass kan man inte säga hemma hos oss heller, då springer hon direkt till frysen och ropar: "LASS"! Sötnöt! :love:

Jag tycker också att det är jättekul att Juzzen, Zody och Catta har ramlat in igen :bump:
Jag hoppas bara att Mabuse och AKB gör detsamma :)

Kom att tänka på det som du svarat mig för 200 inlägg sedan... Ang att C var stor nog att vara medveten om julen.. Jag tror att jag formulerade mig lite knasigt då.. Jag skrev nått i stil med " våra små knattar har inte så stor uppfattning av julkappar......." det jag menade då var Våra som i Vi här inne, bukemammornas små knattar. Dvs våra små 1,5-2 åringar..

Hehe, syftningsfel. För visst, C är ju 4,5 år och där råder det inga som helst tvivel på att han har uppfattat vad klapparna kommer i från, att man måste vara snäll annars kommer inte tomten, att man måste tacka för sina paket osv osv osv

Nu ska jag nördar mig :D

Shaun är huvudpersonen i serien. Timmy är den yngsta i serien som dessutom har fått en egen serie som handlar om hans dagar på förskolan.

Vi gillar fåret Shaun här hemma :love:

Har aldrig kollat på fåret Shaun, men min systerdotter gillade det så tänkte visa T också. Så vi satte oss vid datorn och kollade, T blev rädd för hunden. Kollade i 3 minuter sen fick jag lov av stänga av, han började nästan gråta :o däremot "Bondgården" gick hem, såg 3 avsnitt på raken :D Här duger bara äkta vara ;) ja och Traktor Tom på polska.

kl

Känner mig så duktig!! Har skrivit klart min essä som inte behövde vara klar förrens den 13 januari!!!! Gubben korrläste idag och kom med input så nu har jag skickat in den.

Nu har jag bara filmen kvar att fixa, sen är jag klar med mina studier! Eller jag har en redovisning den 10 januari, då vi ska visa filmen. Men sen är det klart!!! Har aldrig varit ute i så god tid, brukar sitta halva natten tills det ska vara klart annars.

Från en hostande pigg A till en hostande jätteledsen A med jätteont i magen och illamående. J-la ery-max :mad: Lika sur är jag på mig själv som inte kom ihåg att det var den han reagerade på när han hade öroninflammation förra vintern. Det blir att ringa vc imorgon igen och be dem skriva ut något annat istälet. Just nu är det bara pappa som gäller och A hänger på honom som en sugpropp.

Ang tv så är det som A uppskattar mest djurprogram typ animal planet. rena barnprogram är spännande max i ett par minuter.

Äsch, att jag drog upp födelesdagen var bara för att det var det enda jag kunde hänga upp det på när du övergav tråden för en tid :laugh: Jag lever gärna med dig ett tag igen i tråden ;)

Isabella och TV: Hmm.. Isabella tittar på mornarna när hon äter vällingen sen är det full fart på henne. På helgerna när de visar disney-dags så är Pumba en gris och Timon en vovve ;) ett rätt av två möjliga.
Annars så har inte Isabella någon favorít alls på tv. Hon har ju bara intresserat sig av TV:en den senaste månaden så det kommer väl.
TV-tid om dagen? 30-45 min dock ej sammanhängande.

Bollen: Ha den äran på födelsedagen! :laugh:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar