Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Jag tänkte på nyår när Lottch pratade om klänningarna och insåg att jag kommer nog att sitta hemma i mysbyxor och en nerkräkt tröja :p Tror inte att vi kommer hitta på något spec. Förutom att sambon ska laga en god middag till mig. :)

På dagen blir det troligen fika för vänner och släkt som vanligt iom att jag fyller år om jag orkar. Vet inte om jag kommer vara så sugen på att baka en massa nästa vecka. ;)

Förstår inte varför du envisas med att GRUPPEN hanterar genom uteslutning? Tycker du verkligen att den stora majoriteten av skribenterna i tråden ställde sig bakom uttalandet? Det tycker inte jag. Såväl jag som många med mig har markerat att det inte är okej. Därför är det rätt trist att titta in idag och se att det fortfarande ältas om hur hemska "vi" är.

Sen, Mabuse, även om du kanske inte längre läser här (och jag kan i sådana fall förstå dig) så hoppas jag ändå att du vill fortsätta hänga här. Jag uppskattar din input.

Vadå, menar du på allvar att du inte kommer vara en sann bullmamma och bjuda dina gäster på nybakat?! Vilken hädelse, med eller utan Mini och M. :D

Helt ärligt så önskar jag att också kommer sitta hemma i mjukisar (den kräkiga tröjan kan jag också ta, men nästa nyår kanske..) men jag anar att det blir lite mer uppstyrt än så. Sambon pratade om att käka lite middag med ett par kompisar som också har barn, spela lite spel osv. Kommer bli första nyåret hemma för vår del i såna fall, vi har alltid varit iväg. Så det kanske är på tiden... :D

Här blir det morgonklapp. Har alltid fått det själv som barn och tycker det är ett mysigt sätt att inleda julaftonen på.

:o S har redan fått sin julklapp. Hon fick en bmw-babyracer. Hon skulle fått den i ettårspresent men då var hon så liten att hon inte kunde använda den. Nu var gubben och hämtade den förra veckan och eftersom den är så stor fick hon öppna den på en gång...

Vi ska ju åka till värmland över jul så den skulle bara ta enormt mcket plats. VI har köpt lite kritor och block som är lättare att ta med, för något måste hon få på självasten julafton.

Och för att förtydliga, det var en fabriksny bil så hennes pappa kommer inte behöva mecka med den de första åren :p;)

I år är det vår tur att ha kompisgänget här på middag, fast i år blir vi bara 14 då några har dragit iväg på långresa till Taiwan.

Temat blir Slow fastfood :D

Vad bra att pappa slipper meka med S bil också :D
På tal om kritor så kommer Isabella få en magnettavla som hon kan rita på. Eller magnettavla heter det nog inte men en såndär platta man ritar på.

Åh en sån har jag spanat på till M till i sommar när han fyller 2. Tycker S att den är rolig och fungerar den bra? Vart ifrån köpte ni den?(om du vill tala om det förståss) :)

*kl*

Herrejises vad trött jag är nu! Tog nästan 2 h att natta en övertrött, hyperaktiv liten unge ikväll. Fick räkna till hundra flera gånger och till sist slappnade hon av och somnade på någon sekund. Missade att hon var så trött sen dagis och var 10 min sen med att natta henne och då blir det såhär, tyvärr, vet ju att jag bara har mig själv att skylla.

Det gick super hos hästtandläkaren idag. Han hade en tand som var ett problem, nu är den behandlad och tillfixad och vi fick med någon flourgegga att behandla med hemma. Hade en jättemysig dag med min väninna samtidigt, så jag har haft en finfin dag. :) är så stolt över min rackarhäst som skötte sig ypperligt, han hade transportskydd för första gången, har lindat honom och satt på boots innan, men det var hur lugnt som helst och trots flera stopp på vägen hem så stod han lugnt och fint i transporten. :love:

Nu ska jag sätta mig och skriva en lista på all julmat jag ska handla, har några saker kvar. Pust! Ska bli skönt när just det momentet är över...

Vi blir hemma på nyårsafton. Måste kolla hur hästarna reagerar på raketer i nya stallet :D Vi brukar somna strax efter tolvslaget. Inga partydjur direkt ;)

Vi har Pop's ullvantar och reimas tjockvantar. Båda är super.

Idag kom en kompis förbi med en påse kläder och skor. Och ett par rosa glittriga ballerinaskor. De vägrar hon ta av sej :s

Någon som har tips på bra appar till barnen?

Vi kommer ha strumpa på sängen på julaftonsmorgonen. Det har sonen alltid haft oxå. Supermysigt!

Trots att det är lite jobb med nyår hemma, med mat osv, så föredrar jag det alls gånger framför att åka iväg. Märker att jag håller på att bli mer och mer bekväm ju "äldre" jag blir. :o men jag tycker verkligen att det är skönt att bara kunna krypa ned i sängen efter tolvslaget, ha S hemma sovandes osv. :)

Vi får hit några nära vänner, men vi gör så att de kommer vid 16-tiden så lagar vi maten och förbereder tillsammans, sen fixar vi till oss tillsammans osv. Riktigt mysigt! :)

På tal om nyår, är det någon som har några förslag på mat? Har bestämt marängsuisse till efterrätt, men sen står det still!

På tal om strumpor så ska vi fixa så att vi kan hänga strumpor över vår nya öppna spis. :love: Jag längtar redan efter nästa jul när allting är helt klart härhemma.

S kommer att få en "djurpark" på morgonen, med djur som låter när man trycker på dem. Böcker, hennes läragåvagn och djur är det enda som gäller härhemma i leksaksväg just nu, jag hoppas att det gör succé. :) och iaf sysselsätter henne i mer än 5 min... :p

Inget partydjur här heller, längre. Jag älskar att vara hemma och skulle egentligen vilja vara bara vi men vi får se. Måste ta upp det till diskussion med sambon känner jag.

Ang. appar så gillade S SoundTouch, nu är det mest klipp på Youtube och SVT Play som är intressanta. Skulle också vilja ha lite tips på appar som kan roa. :)

Förstår inte varför du envisas med att GRUPPEN hanterar genom uteslutning? Tycker du verkligen att den stora majoriteten av skribenterna i tråden ställde sig bakom uttalandet? Det tycker inte jag. Såväl jag som många med mig har markerat att det inte är okej. Därför är det rätt trist att titta in idag och se att det fortfarande ältas om hur hemska "vi" är.

Sen, Mabuse, även om du kanske inte längre läser här (och jag kan i sådana fall förstå dig) så hoppas jag ändå att du vill fortsätta hänga här. Jag uppskattar din input.

Naturligtvis krävs det rätt mycket från de som reagerar, för att mängden av det ska nå upp till "samma nivå" som de uteslutande beteendena. Eftersom de uteslutande beteendena är så mycket obehagligare och tar så mycket hårdare.

Det är ju ingen tvekan om att det är Niyama och jag, förutom Mabuse själv, som reagerat starkast på uteslutningsbeteendena, och Niyama och jag ingår inte ens i gruppen i rimlig mening av ordet.

Men visst, några var kritiska mot uteslutningen genast. De vet ju det själva. Tyvärr tror jag också vi har några som tror att de var mot uteslutningen från början, men som åtminstone inte visade det på något för andra begripligt sätt. Jag säger inte att du var en av dem.

Men flera skriver också sådant som att "inte välja sida" och att de inte velat läsa/skriva i tråden idag, på grund av "allt tjafs". Båda de attityderna tyder som jag ser det på att man har en del kvar att lära.

Vi firar alltid nyår med våra grannar. Traditionen började för 3 år sen så vi dagen före nyårsafton träffade på dom och vi konstaterade att varken de eller vi hade några planer alls. Så vi bjöd in dom och sen kom vi på hur himla praktiskt det är att ha nära hem en sådan afton!! :angel: De fick barn samma år som vi, så det är ju knappast några suparfester längre. Däremot är det ännu mer praktiskt nu att ha nära hem och fira med de som är i samma situation med småbarn. :)

Åh en sån har jag spanat på till M till i sommar när han fyller 2. Tycker S att den är rolig och fungerar den bra? Vart ifrån köpte ni den?(om du vill tala om det förståss) :)

Hon hart lekt med kusinernas. De har använt sina otroligt mycket! S sitter mest och tutar än så länge, har inte kommit på att man ska sparka sig fram! Men när hon kommer på det lär hon nog köra runt, nu har hon försökt dra med sig den och blir sur för att den fastnar på trösklarna, det är inte hadikapsvänliga trösklar vi har :crazy: Lite svårt att få till med stockar som håller upp hela huset.

Vi köpte våran hos BMW-reservdelshörna. Men tror det finns andra märken ifall man vill ha, men då får man gå till deras egna reservdelshörna (tex volvo, audi eller vilka märken som nu har tagit egna miniatyrer)

BMW har dels babymodeller, vanliga sparkbilar, som vi köpt. Men sen för större barn finns det både trampmodeller och elektriska. Fast de lär ju kosta mera... Tror de elektriska kostar närmare 4 tusen.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 096
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 161
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar