SunCity Roundup 3-5 augusti....

Sv: SunCity Roundup 3-5 augusti....

jag ska vara med i showmanshipen på lördagen =)
cool jag är nu:rofl:

ok. då tror jag att jag vet :p

Ska föresten också starta på lördag och söndag i WA (Western Riding och Trail) :)

*kl*
Vill ha rapporter om hur det var på Lördag och Söndag hur gick det för hotlanders, hade inte möjlighet att komma.:(
men på fredag var vi på plats och de skötte sig både dotra mi och ponnyn.
så här såg de ut (mammas stoltheter:angel:)
13312736.jpg
[/url][/IMG]

Några yra höns såg vi inte till, därimot trevliga och duktiga funktionärer både vid infarten och vid gate:bow:
Ni är guld värda alla som ställer upp som funktionärer.

Lilla Topaz :p hon såg riktigt fin ut i fredags. Jag gillar verkligen den förändring som skett efter ridskolan :)

Vi kom 2:a båda dagarna. Söndag var det två som nollade sig annars så såg det bra ut (det jag såg mellan klasserna som jag red).

Hade nästan glömt bort att titta efter dig. Det tog några sekunder vid prisutdelningen innan det klickade :)

Hade nästan glömt bort att titta efter dig. Det tog några sekunder vid prisutdelningen innan det klickade :)

*klick* *klick* Inte lätt att komma ihåg sånt när tävlingsnerverna sätter in....;)
Det var i alla fall en slitig helg för oss som skötte rulljangsen, men det var också jättekul med alla nöjda ryttare..... :D:bow:

haha.. nej, hade ju lite annat att koncentrera mig på :p Måste säga att jag tyckte att det var en väldigt bra tävling, alla dagarna kändes välorganiserade. Enda jag inte gillade var ljuset i ridhuset men det var något fel med det fick jag veta. :)

jag tyckte tävlingarna flöt på bra o alla var trevliga =)
hoppas det blir fler tävlingar alltid lika roligt att hjälpa till o se alla vackra ekipage

Jisses vilken helg...

Ridingen (mönster 9) på fredag gick sådär, trea tror jag. Reiningen (m 13) fullständigt åt helvete. Hon var så jädra på så jag var tvungen att ta två händer nästan omedelbart.

Ridingen (m 11) på lördag morgon blev vi sist i, tjafsade och bytte galopper innan hon skulle, men skötte sig temperamentsmässigt. I WA blev vi tvåa i ridingen (m 10) trots en del hetsande, reiningen (m 2) vann vi. Hade fått tjafsa en hel del på framridningen och jag hade vunnit så hon kändes ganska stukad och hetsade inte alls lika mycket som hon kan göra.

Söndag så var hon inte riktigt lika stukad längre, ridingen (m 9) gick hyfsat förutom att hon laddade på bommen i galopperna, aldrig gjort förut. Tränat lite för mycket på galoppbommar... Reiningen (m 5) gick återigen fullständigt åt helvete, var på god väg att rida över domaren och fick ta två händer igen, när jag hade fått ner henne så hon gick den lilla högervolten hyfsat lugnt stannade jag i mitten, nickade till domaren och gick ut. Kändes inte som någon idé att envisas med att rida resten av mönstret i det läget. Gick ut på framridningen istället och red en liten stund tills hon skötte sig, då gav vi oss.

Runt ikring funkade det i det stora hela hyfsat. Tidsschemat sprack tyvärr hela tiden och på lördag startade vi typ en timme senare än beräknat. Stallet funkade fint, stod i ridskolestallet där det var betydligt trevligare temperatur än i tävlingsstallet. Kul med lite försäljare, fast det var mest "de gamla vanliga". GC verkade ha betydligt mer grejer än när vi var hemma hos henne... Fick tag på conchos för läderband för en spänn styck, glad överaskning.

Bara dags att planera för HbWR om ett tag nu då.

/Ida

Men nu så vill vi snart ha en rapport om hur det gick på SM för er!

/Ida

*kl*

Kan tala om att solstrålarna kom 2:a i westernallsvenskan och tog silver!!:banana::bump:

De var jätteduktiga och det var otrologt jämnt mellan ettan, tvåan och trean....

Som sagt:
Guld i versitail horse...... KAtarina Björklund och Jocke
Brons i Versitail horse....... Sandra Jansson ovh Viktor
Brons i Horsemanship Youth....... Erika Hillring och Bambi

*knapp*
Är det någon som tagit några bilder från tävlingen på hammarö vore kul och se.

Jisses vilken helg...
Runt ikring funkade det i det stora hela hyfsat. Tidsschemat sprack tyvärr hela tiden och på lördag startade vi typ en timme senare än beräknat. /Ida

Vilket tidsschema??? :confused: Visste inte ens att det fanns ett....:angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
770
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 593
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar