Sv: SunCity Roundup 3-5 augusti....
Jisses vilken helg...
Ridingen (mönster 9) på fredag gick sådär, trea tror jag. Reiningen (m 13) fullständigt åt helvete. Hon var så jädra på så jag var tvungen att ta två händer nästan omedelbart.
Ridingen (m 11) på lördag morgon blev vi sist i, tjafsade och bytte galopper innan hon skulle, men skötte sig temperamentsmässigt. I WA blev vi tvåa i ridingen (m 10) trots en del hetsande, reiningen (m 2) vann vi. Hade fått tjafsa en hel del på framridningen och jag hade vunnit så hon kändes ganska stukad och hetsade inte alls lika mycket som hon kan göra.
Söndag så var hon inte riktigt lika stukad längre, ridingen (m 9) gick hyfsat förutom att hon laddade på bommen i galopperna, aldrig gjort förut. Tränat lite för mycket på galoppbommar... Reiningen (m 5) gick återigen fullständigt åt helvete, var på god väg att rida över domaren och fick ta två händer igen, när jag hade fått ner henne så hon gick den lilla högervolten hyfsat lugnt stannade jag i mitten, nickade till domaren och gick ut. Kändes inte som någon idé att envisas med att rida resten av mönstret i det läget. Gick ut på framridningen istället och red en liten stund tills hon skötte sig, då gav vi oss.
Runt ikring funkade det i det stora hela hyfsat. Tidsschemat sprack tyvärr hela tiden och på lördag startade vi typ en timme senare än beräknat. Stallet funkade fint, stod i ridskolestallet där det var betydligt trevligare temperatur än i tävlingsstallet. Kul med lite försäljare, fast det var mest "de gamla vanliga". GC verkade ha betydligt mer grejer än när vi var hemma hos henne... Fick tag på conchos för läderband för en spänn styck, glad överaskning.
Bara dags att planera för HbWR om ett tag nu då.
/Ida