suck . .: /

Fannih

Trådstartare
Någon annan än jag som tränat och satsat allt pengar och tid i massor för att komma framåt med sin häst och faktist utvecklas
men får domen av veterinären att hästen aldrig får hoppa igen . . suck : /

Har tränat min ena häst Eppu som är en riktig hoppkanon i några år
de sista månaderna har han varit helt underbar på hoppträningarna
han har blivit så otroligt vacker och han älskar att hoppa, blir helt till sig då han vet att vi skall och träna
så idag var vi till veterinären då han har haltat
och hon sa att senan var helt förstörd :' (

förstår inte att de inte synts förut .

ååh. . han som var så speciell och alltid var så villig å klok . fan vad det är jobbigt

blir så ledsen
känner nån igen sig ?

h/ en ledsen Fannih

Sv: suck . .: /

Min syster hade en häst som sparkade när man hoppade och ibland när man galopperade men det visade sig senare att hon var blind och hade hudcancer. hon hade antagligen det när vi köpte henne=(

Vet hur det känns, min häst kunde inget när vi köpte honom men det visade sig rätt snabbt att han var bra på att hoppa och nu (innan olyckan) tränade vi på 110-120 och hoppade som högst 130 eller om det var högre, minns inte.
Min häst har grov kotförskjutning och utslitna ligament som han fick genom att vi gick omkull/Krashade på en tävling.
Ev kan jag aldrig mer rida honom vanligt. Det skulle aldrig min häst palla så då har jag bestämt vad jag ska göra :(
Ska till kiropraktor igen och får veta då.

jag tog hand om min bästa vän i 3 år. han var en glad häst som blev 10 år.
han älskade att hoppa, men ville inte hoppa högre än 1.10.. han hade jätte bra teknik och allt, men han ville bara inte hoppa över 1.10. så vi åkte in o röntga honom, och det visade sig att han hade fel på båda frambenen... eftersom han inte blev bättre och han började halta allt mer och mer så bestämde vi oss för att ta bort honom. tog bort honom för snart ett år sen och jag saknar honom jätte mkt. han var nog den goaste häst jag nånsin ridit..
han gjorde verkligen allt för mig. han gjorde alltid sitt bästa och försökte så gott han kunde när jag red. (de va lite annorlunda när andra red då han knappt gick fram :P) älskar verkligen den hästen.
R.I.P Zephyr
FinaMinnen.jpg

Jag fick en riktigt fin hopphäst som hade kapacitet ut över det vanliga. Det var egentligen för bra för att vara sant. Inte kunde jag äga en sån fin häst? Vem vet kanske var hon för bra för mig?

Hon blev tyvärr halt redan efter 4 veckor men dom flästa sa att det var inga problem att få den hästen frisk. Så vi trodde på det såklart.
Så vi satsade mycket pengar och tid på att de skulle bli bra. Nya sadlar, olika tränare, tömkörningar, vetrinärer, massörer, behandlingar, laserbehandlingar ja listan kan bli väldigt lång men efter 15 månader tog kampen ändå slut efter fjärde "återfallet" så tog vi beslutet om att hon skulle slippa genomgå fler plågsama behandlingar och ännu mer boxvila. Det hjälpte ju inte.

Minna drömmars hästfick inte enns bli 10år:cry:

tre dagar innan hon somnade in:cry:
{BC97DB79-7F25-4EF9-939A-A20A140893E9}.jpg

suck . . lika hemskt för er som för mig
förutom att min häst ännu får leva
men man blir så arg när det ska drabba så fina hästar ,

min ponny köpte vi då han var jätte dålig kondis och helt omöjlig! kunde inte galoppera i höger galopp
så började vi tränaoch efter ett år så hoppade vi 120 på träningarna .
och nu då allt funkar, efter allt svettande och suckande och då man nästan gettupp så blir han perfekt . . :'(

föstår er verkligen . . man har nästan lust att sluta hoppa .. :(

Vet hur det känns... Köpte en totalt outbildad men mkt fin häst. Jobbade med honom i 2 år och fick en jättefin tävlingshäst! Han har just fått diagnosen kissing spines, är ju inte samma som att han aldrig kommer hoppa igen, men det är ju inte alls säkert att han blir bra.:(

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 678
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 949
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025