Stulen sadel Svart Andrew

C

Carmenzita_

Hur gör man om sin sadel är stulen och det sägs att den är såld? Har sadel nr å allt på den. Men polisen vill inte hjälpa en.. Det är en svart Andrew sadel.. Vill ha tillbaka den!:S

Sv: Stulen sadel Svart Andrew

Sadlen låg på annons i tidningen ridsport förra nr.

Polisen SKA hjälpa dig.

En sadel blev stulen i vårat stall förra året. Den som tog den sa att den hade köpt den av ägaren som anmälde den stulen. Hon hade skrivit ett falskt kvitto dessutom.

Ord stod mot ord men tjejen var känd hos polisen sedan tidigare -problembarn- så det var aldrig något snack.
Sadelägarna hade sadelnr och orginalkvitto. Handläggningen på sadeln var väldigt lång och det tog över 6 månader innan hon fick tillbaka sin sadel trotts dom hitta den bara några dagar efter den blev stulen.

Tjejen var fruktansvärt osmart och använde sadeln till sin egen häst och våran lilla stad "känner alla alla". Sadeln som hade speciell färg och kännetecken upptäcktes direkt...

Du får dock inte åka och hämta sadeln själv om du skulle råka på den. Då kan du åka dit för stöld också.
Polisen måste hämta sadeln och du får ge beskrivning (sadelnumret + ev. spec kännetecken)....

Sedan blir det utredning och sadelstölder prioriteras inte direkt först...

Du måste ju få anmäla den stulen, det kan de väl inte neka dig till? Därefter skulle jag om jag var du kontakta mitt försäkringsbolag och se om de kan hjälpa dig via hemförsäkringen.

Det är bara att ringa o låtsas vara intresserad o ringa polisen- om det är din.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 673
Senast: Blyger
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 920
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka