Studsmatta

Sv: Studsmatta

Ja, fast mattan var där innan växthuset. Så hur man kan låta det vara så det begriper jag inte.
 
Sv: Studsmatta

*kl*


min erfarenhet säger att vuxna (gärna med ett glas vin innanför västen) som prompt ska visa att de minsann kan slå volter brukar slå sig ordentligt.

Men tusan vad roligt det är:D:D:D:D
 
Sv: Studsmatta

:angel:
Man kanske ska skaffa en studsmatta enbart för vuxna med
hänglås och vinbar.
 
Sv: Studsmatta

Herregud! Man blir ju mörkrädd när man läser en del inlägg...

Det finns dokumenterade fall där personer har drunknat i en vattenpöl för att dom snubblat och tappat medvetandet. Bara därför kan man ju inte sluta leva...?!

Jag törs lova att de allra flesta olyckor som händer är när barnen är själva (utan vuxen närvarande) och hoppar flera stycken. Då triggar dom varandra att bli mer och mer vågade. Är man med när dom ska hoppa, har skyddsnät runt omkring så är nog risken att skada sig större när dom kappcyklar på kvarteret...

// Ulf
 
Sv: Studsmatta

Hej Ulf!
Håller med till viss del. Allt för många barn lever vind för våg.

Dock studsmattsolyckor händer även när föräldrar
står alldeles bredvid. De hinner inte reagera helt enkelt och om barnet ramlar av studsmattan på andra sidan än där föräldern står så måste föräldern
ha superkrafter ala stålmannen, spindelmannen
för att hinna runt och ta emot fallet.

Skyddsnät är i alla fall bra.
 
Sv: Studsmatta

Jag har tänkt köpa en studsmatta till dottern i födelsedagspresent (4år). Men har absolut tänkt köpa en med nät ... frågan är väl hur säkra näten är... invaggas man i falsk säkerhet? Att gräva ner den lät ju som ett jättebra förslag!
Ang. falsk säkerhet. Har hört om flera barn som fastnat i nätet o skadat sig. En kille (11 år) i Norge blev hängd i nätet! Jag tycker att det låter bättre att gräva ner den...
 
Sv: Studsmatta

Ang. falsk säkerhet. Har hört om flera barn som fastnat i nätet o skadat sig. En kille (11 år) i Norge blev hängd i nätet! Jag tycker att det låter bättre att gräva ner den...

VA :eek:
vad ledsamt :cry:
undrar hur det nätet såg ut.
De jag har sett nu har väldigt små hål.
 
Sv: Studsmatta

Delvis kl.

Nätet som dödade pojken hade tydligen nåt snöre som hängde ner.

Har ett par kompisar som har köpt studsmattor till sina barn (sex år). Den ena flickan har nu vrickat foten, och den andra (har haft mattan ett par veckor) har fått ont i ryggen...
 
Sv: Studsmatta

Nej mina barn får ABSOLUT ingen egen studsmatta, har varit av den åsikten ända sedan mattorna började poppa upp.
Om vi är på besök hos ngn med studsmatta,får dom gå upp en och en när mamma tittar.

Där vi bodde innan hade grannfamiljen studsmatta med nät, där barnen fick hoppa fritt hur många som helst på en gång utan tillsyn:eek:

Min morbrors pojk som är 6 år har brutit armen 2 ggr på dom 2år som dom haft studsmatta,nu har dom nät.


Utan NÄT=Frakturer och dyl

Med NÄT=Wiplash på små barn:(
 
Sv: Studsmatta

*kl*
Mina föräldrars granne har en annorlunda studsmatt. Den är en sån där stor studsmatta, men benen är bara 30-40 cm höga. Tänkte på er som i tråden funderat på att man kan gräva ner mattan. Fast iof hjälper det inte mot de skador som kan komma på mattan.
 
Sv: Studsmatta

Men det blir ju svikt i mattan, man kommer ju längre ner än 30-40 cm. Slår man inte i marken med så korta ben?
 
Sv: Studsmatta

Det beror väl på hur barnen hoppar?
Jag och min 3 år yngre bror fick en studsmatta för 4 år sen, detta är alltså 4:e sommaren vi har den.
Vi har en "mellanstor" med ganska mycket skydd.
Skyddsnät fanns knappt då, så det har vi tyvärr inte.
När vi fick den var jag 11 och min bror var 8 och vi har aldrig slagit oss. Hoppar man max 2 i taget, och är medveten om vad som kan hända så tror jag inte att det är så stor fara.
Visst, olyckor kan ju hända, men vart kan inte det hända?
Jag har slagit mig mycket, men aldrig på studsmattan.
Skulle hellre låta ungarna avstå från gympan i skolan, det är där jag har fått mina skador!

Och sen åldern också. Utan tillsyn skulle jag aldrig släppa upp t.ex två 5-åringar!
 
Sv: Studsmatta

Det verkar inte så, kanske är det inte så mkt svikt i den mattan, eller så väger barnen för lite.
 
Sv: Studsmatta

Det beror väl på hur barnen hoppar?
Jag och min 3 år yngre bror fick en studsmatta för 4 år sen, detta är alltså 4:e sommaren vi har den.
Vi har en "mellanstor" med ganska mycket skydd.
Skyddsnät fanns knappt då, så det har vi tyvärr inte.
När vi fick den var jag 11 och min bror var 8 och vi har aldrig slagit oss. Hoppar man max 2 i taget, och är medveten om vad som kan hända så tror jag inte att det är så stor fara.
Visst, olyckor kan ju hända, men vart kan inte det hända?
Jag har slagit mig mycket, men aldrig på studsmattan.
Skulle hellre låta ungarna avstå från gympan i skolan, det är där jag har fått mina skador!

Och sen åldern också. Utan tillsyn skulle jag aldrig släppa upp t.ex två 5-åringar


Varför har inte dina föräldrar köpt ett nät nu när det finns på marknaden??
Att låta barn som ni faktiskt är hoppa 2 st åt gången är oansvarigt,som många skrivit tidigare så kommer många skador av att det varit 2st på mattan samtidigt.
 
Sv: Studsmatta

Därför att vi inte använder mattan så mycket längre, så vi anser att det är onödigt att köpa något som vi ändå kanske ska sälja.

Hoppar man "normalt" och inte som en galning så ser jag inget problem att vara två.
Däremot att vara 7-8 stycken som hos grannarna kan jag tycka är farligt:smirk:

Skulle vi försöka hindra alla olyckor här i världen så skulle vi vara inplastade i folie, ha näringsdropp och ligga som paket.
 
Sv: Studsmatta

Det är inget fel i att förhindra de olyckor som lätt går att förhindra. Som de man får på studsmattor. Att just du har klarat dig är inget bevis. Välkommen att följa mig ett pass på akuten!
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 172
Småbarn Någon här som haft barn på en Waldorf förskola? Vad är det egentligen? Fördelar och nackdelar? Jag är inte så imponerad av de stora...
Svar
14
· Visningar
1 136
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 017
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp