Studsmatta

Sv: Studsmatta

Ska försöka att bjuda in mig själv nån gång. Jag ska använda dottern som anledning, att hon vill pröva :angel: :D
 
Sv: Studsmatta

Jag har sagt blankt nej till studsmatta i många år. Grannarna har en som används flitigt. Tyvärr har dom inte mycket koll på barnen där utan dom studsar flera i taget, bråkar på mattan och puttar ibland av varandra. Otroligt nog har ingen gjort sig värre illa än nån sprucken läpp o.dyl.

Nu har vi ändå köpt en i år. Hade tur och kom till en leksaksaffär med 70% rabatt på allt så vi fick en 4 m studsmatta + ett rejält skyddsnät för drygt 1000:- Skyddsnätet var mitt villkor för att vi överhuvudtaget skulle ha någon matta. Jag förstår ju att det inte är riskfritt ändå men dom kan inte fara i backen i alla fall och det känns som den största faran.

Barnen har jättekul med den, jag tänker prova också men det får bli nästa sommar.
 
Sv: Studsmatta

Säkerhetsmässigt (och kvalitetsmässigt) är leksaksaffärernas mattor många gånger sämre än de riktiga tillverkarnas.
 
Sv: Studsmatta

Dem är ju skitroliga ju (mirre som aldrig växer upp:p )

Finns nät att sätta runt för att inte ungarna ska trilla ner:)
 
Sv: Studsmatta

Vi ryttare kan också få frakturer av studsmattorna. Tänk bara att komma med sin häst i lugn och ro när det plötsligt bakom en häck har satts upp en studsmatta och det plösliga ljudet kan få pållen att välja annan väg. Håller man inte i sig då så.................
Ja, frakturer kan komma i alla mäjliga sammanhang. Man får vara beredd nu här på vårkanten och spana in var studsmattorna sätts upp. De kan komma fram plötsligt och på nya ställen.
Nån som har denna otrevliga erfarenheten att hästen reagerat på när ljudliga stojande härliga barns skrik o rop får hästen ur balans?
Lolly
Var det det som hände dig?
Stojande barn?
Du har tur som lever gumman!
Kram från Stisse
 
Sv: Studsmatta

Jag får nog ångra mig och säga nej till studsmattor jag med nu. Trots att grann barnen hade skydsnät så skedde det en olycka igår. Dom dumma grannarna hade satt upp ett nytt växthus en liiite bit ifrån studsmattan. Tyvärr så hamnade 14 åringen där i. Hur det gick till det kan jag inte svara på. Men pappan i familjen var mäkta arg och mamman hysterisk. Allt gick bra med tösen. Lite lätta skärsår på benen bara.
 
Sv: Studsmatta

*kl*

min mamma arbetar på ortopeden, de har just nu inne en tjej på 30år med frakturer som dessutom blivit totalförlamad på en studsmatta, hon skulle bara visa sina ungar hur man hoppar säkert en och en, hon trillade på kanten och föll knepigt inåt... hennes liv är nog inte så roligt längre; små barn och HELT förlamad.

Det är inte värt det!!
 
Sv: Studsmatta

Jag får nog ångra mig och säga nej till studsmattor jag med nu. Trots att grann barnen hade skydsnät så skedde det en olycka igår. Dom dumma grannarna hade satt upp ett nytt växthus en liiite bit ifrån studsmattan. Tyvärr så hamnade 14 åringen där i. Hur det gick till det kan jag inte svara på. Men pappan i familjen var mäkta arg och mamman hysterisk. Allt gick bra med tösen. Lite lätta skärsår på benen bara.


:eek: :eek: :eek:

Korkat att sätta studsmattan så nära växthuset...

Sorgligt att ett barn skulle behöva studsa in bland rutorna och tur att det slutade som det gjorde, med bara lättare skärsår. Kunde ju ha slutat så mycket värre :(
 
Sv: Studsmatta

Shit!!
Skadeberättelserna i tråden blir ju bara värre och värre... :eek:

Tur att N är för liten för studsmattor ännu :crazy:
 
Sv: Studsmatta

Jag tycker, ärligt talat Cilla, att du ska göra en sammanställning på antal skador/jourpass som du har.... OM du orkar....

Jag kan inte förstå att folk blundar så för riskerna...
 
Sv: Studsmatta

Jag tycker, ärligt talat Cilla, att du ska göra en sammanställning på antal skador/jourpass som du har.... OM du orkar....

Jag kan inte förstå att folk blundar så för riskerna...

GP hade en artikelserie för ett år sedan, kan varit lite längre sedan om en dag på barnakuten (Östra i GBG), det pratades då speciellt om studsmatteolyckorna som var så överrepresenterade att läkarna stod som handfallna, det bara välde in barn med brutna lemmar till operation!

en hel del smått&gott http://www.google.se/search?hl=sv&s...esult&cd=1&q=studsmatta+olyckor+östra&spell=1
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Studsmatta

*kl*

Vår granne har en... Och jag vill bara säga: INNAN ni köper en, tänk på grannarna.................. De LÅTER! Och barn håller på JÄÄÄÄTTELÄNGE.
 
Sv: Studsmatta

Jag körde häst och bröt ryggen - olyckor händer, det är inte ett försök att förringa farligheten, men faror finns i det mesta.
 
Sv: Studsmatta

*kl*

Om ni väldigt gärna vill skaffa nåt som utsätter era barn för sjukt mycket skaderisk, köp en motordriven gräsklippare istället.. har ni tur får ni gräsmattan klippt av bara farten :angel:
 
Sv: Studsmatta

Ja vi är väl inte rätt "grupp" att försöka unvika olyckor när vi trots allt håller på med en sport/hobby som är den mest olycksdrabbade :angel:

Jag har tänkt köpa en studsmatta till dottern i födelsedagspresent (4år). Men har absolut tänkt köpa en med nät ... frågan är väl hur säkra näten är... invaggas man i falsk säkerhet? Att gräva ner den lät ju som ett jättebra förslag!

ps jo jag tänker låta min dotter börja rida oxå :o
 
Sv: Studsmatta

Näe det blir nog ingen studsmatta här.
Har inte skaffat än i alla fall.
En pool kanske då :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 172
Småbarn Någon här som haft barn på en Waldorf förskola? Vad är det egentligen? Fördelar och nackdelar? Jag är inte så imponerad av de stora...
Svar
14
· Visningar
1 136
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 017
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Smaklig munkpeppar
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp