DarkInNight
Trådstartare
Sv: Studier + barn = omöjlig kombination?
Har du någon aning om de stannade hemma länge när de var nyfödda?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hehe, härligt! Ser framför mig läroböcker med små handavtryck i efter att den lilla så snällt ville vara med och titta med kladdiga fingrar !
Eller barnteckningar i läroböckerna
Överlag skulle jag säga att studier är att föredra framför vanligt jobb när man har små barn. Studierna är oftast mycket friare än de flesta vanliga arbetstider. Jag pluggade när sonen var liten, och tycker att det var en idealisk kombination.
Men då hade jag ju dagis åt honom. Det har man ju inte till en nyfödd. Är du ensamstående? Annars kan väl bebis pappa vara föräldraledig, så slipper du avbryta studierna? En av mina manliga kollegor tog det första halvårets ledighet med sin bebis, just för mammans studiers skull.
Så visst går det.
De i min klass som har fått barn under terminerna har alla varit i skolan som vanligt. Även tjejerna. Visst missar de en och annan föreläsning hit och dit, men det gör vi andra också titt som tätt.Har du någon aning om de stannade hemma länge när de var nyfödda?
Grupparbeten och sådant är det dock värre med. Där får man ju se till att vara hemma hos personen som har barn, eller så får man ge den personen uppgifter som den kan göra enskilt hemma. Personerna med barn åker lite räkmacka jämfört med oss andra, eftersom skolledningen även hjälper dem lite extra med studievägledning etc. De får det mer planerat för sig än vad vi andra får.
Jag skulle aldrig acceptera att kurskamratern skulle få andra möjligheter bara för att de har barn. Inte heller skulle jag acceptera att grupparbeten måste planeras efter just denna person.
Låter väldigt märkligt.
Jag skulle aldrig acceptera att kurskamratern skulle få andra möjligheter bara för att de har barn. Inte heller skulle jag acceptera att grupparbeten måste planeras efter just denna person.
Låter väldigt märkligt.
Men jag förstår att folk kan bli bittra över det också. Fast det känns lite tråkigt att det ska behöva bli så.. Allt är inte rättvist (zsara/zsara) å kan man underlätta för nån är det väl schysst
Ge och ta Jag hade kunnat hjälpa till att underlätta för någon med barn, eller häst, eller vad det nu är, ifall den personen inte tar det som en självklarhet att man ska ställa upp och göra det.
Jag tror det beror på, från situation till situation, hur jag skulle göra.
Det är så jag resonerar också, att det borde fungera bättre att studera än att jobba när man har smått i huset.
Är det barnet ni tycker olika om, eller är det mer en krock mellan lite olika livsstilar?