Strö i hästtransport- bevis!!

Sv: Strö i hästtransport- bevis!!

Med den skrivningen så skulle jag tolka det som att det räcker med att ha en gummimatta t.ex. I alla fall i en transport där hästen står upp hela resan (normal tvådelad transport).

Jag mailade Jordbruksverker om detta, men det var för flera år sedan, innan Djursjkyddsmyndigheten tog över och sedan försvann. Jag fick i alla fall till svar att gumminmatta var utmärkt som t ex ljudisolering men att den inte kunde räknas som bädd.

Jag mailade Jordbruksverker om detta, men det var för flera år sedan, innan Djursjkyddsmyndigheten tog över och sedan försvann. Jag fick i alla fall till svar att gumminmatta var utmärkt som t ex ljudisolering men att den inte kunde räknas som bädd.

Bädd? Menar de att hästarna (Ej föl och typ shettisar) ska ligga i en tvådelad transport? Jag har aldrig varit med om att en stor häst lagt sig ner i transporten.

Jag har en känsla att många av dessa byråkrater bara sett hästar i böcker.

Bädd? Menar de att hästarna (Ej föl och typ shettisar) ska ligga i en tvådelad transport? Jag har aldrig varit med om att en stor häst lagt sig ner i transporten.

Jag har en känsla att många av dessa byråkrater bara sett hästar i böcker.

Ja det står ju följande Utrymmet där hästen transporteras ska vara utformat så att hästen kan stå upp och, om det behövs, ligga ned i naturlig ställning."

Och den som skrev att hästen ska kunna ligga ner har förmodligen aldrig lastat en häst i alla fall för tidigare stod det att hästar ska kunna ligga ner inget om det behövs. Den personen skulle jag gärna vilja prata lite lastsäkring och hästar med.

Och jag har varit med om en häst som varit på väg att lägga sig ner det var jobbigt nog så det sista jag vill är att en vuxen häst lägger sig ner

Jag har just ambulans tillägg på mina förs. just för om hästen skulle vilja lägga sig- vilket då innebär att den är på väg att dö:eek:

Nu är det så att jag behöver styrka att man måste ha strö i transport under färder längre än 30 minuter.

Någon vänlig själ som kan länka till där det står exakt vad som menas med längre transport, gärna lag om det nu finns.

Varför skulle man vilja åka UTAN strö i transporten?
Den blir ju äcklig då...Mkt lättare att mocka ut lite bajs om det ligger lite strö över..
Om hästen kissar så blir det ju riktigt blääää om man inte har strö..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Hur många handläggare krävs det för att förstå att man inte orkar mer? Sedan december 2023 har jag bollats mellan Arbetsförmedlingen...
Svar
2
· Visningar
567
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 860
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 452
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31