Stressad hund?

simba_112

Trådstartare
Fick höra en lite lustig sak idag, vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta. Vad märkliga människor kan vara...
Var hem till en kompis idag och då talar hon om att en på klubben hade kommit fram till henne och sagt att min hund verkar vara så stressad. Min kompis såg ut ungefär så här :eek::confused: vid det påståendet då min hund råkar vara väldigt lugn och har alltid varit det. Självklart ifrågasätter hon då vad denna människa fått detta ifrån. Jamen, svarar hon, hon går ju hela tiden och tittar upp på sin matte så fort de ska göra något, så hon måste ju vara stressad eftersom hon gör det.
Min kompis förstod fortfarande inte vad det var hon syftade på, men när det väl gick upp för henne blev hon än mer så här---> :eek::eek::eek:
Människan trodde alltså att jag hade en stressad hund, då jag i själva verket hade en hund med superfin kontakt med sin förare!!:eek::D
Som sagt, ska man skratta eller gråta?!?
(Kan tillägga att min kompis talade om hur det i själva verket låg till...)

Sv: Stressad hund?

Ja herregud. Folk har så lustiga åsikter. En person trodde att min hund inte gick att lämna ensam hemma, eftersom hon skällde om jag band upp henne vid träning och gick och tränade en annan hund framför henne.

Är det inte lustigt hur folk är!?
Sen vet jag ju att just denna människa har gått ett flertal lydnadskurser (en samtidigt som mig bla), och ändå inte fattat vad kontakt är??
Jag säger bara det....

Det hände mig också, haha..Min granne kom en dag och berättade för mig att
en annan granne ville anmäla mig...Jaha tänkte jag. För vadå? "Jo för att din hund sitter uppbunden vid gräsmattan och skäller flera timmar om dagen"..
Jag fick verkligen tänka och tänka på vad fasen hon fått detta ifrån. Men kom sedan på att det är när jag tränar och jag binder hundarna en åt gången medan jag tränar den andre. Båda tenderar att skälla, givetvis för att dom vill att det ska vara deras tur. Skällandet berodde i själva verket på att min hund
kände sig deprimerad och utanför eftersom att vi skaffat en till hund och att jag borde ta itu med det problemet tyckte grannens om skulle anmäla. Haha!
Jag bad "skvallergrannen" att lämna mitt namn och telefonnr till henne nästa gång så att hon kunde fullfölja sin anmälan. Vore kul om att se vad man får, fängelse eller böter? :rofl:

Livstids hängning på vatten och bröd för att icke ha behandlat djuren som människor, gissar jag på!

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 853
Senast: Otherside
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 493
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 826
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 478
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Malignt melanom?